אא

בעקבות המכבים: מסלולי טבע עם הילדים לחופשת חנוכה 2021

אוויר פתוח ונוף מרהיב בעיניים זה כל מה שצריך כדי לצלוח את החג הארוך עם הילדים, ואנחנו כאן כדי לעזור לכם עם המשימה המאתגרת. הנה כמה מסלולים מומלצים במיוחד // תוכן פרסומי

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
אם נערוך סקר בקרב הישראלים ונשאל מהו החג האהוב עליהם ביותר, סביר שחנוכה יימצא בצמרת הטבלה. שילוב של חג ארוך אבל נטול ארוחות חג רבות עם התרגשותם המובנית של ילדים מכל מה שמעורב בו נרות, סופגניות בשלל טעמים וגם לא מעט פעילויות וטיולים, הופך חג זה לאטרקטיבי במיוחד, בפרט עבורם. הפחות הרפתקנים מביניהם מסתפקים במופעי הענק המתחילים שבוע לפני החג ומסתיימים כשבועיים אחריו, ואילו המשפחות חובבות הטיולים מנצלות את ההזדמנות כדי לראות ירוק ולנשום מעט אוויר – וישראל שופעת בלוקיישנים מעולים לטיול, באטרקציות טבעיות ובמסלולים לכל רמות הקושי. אך כדי שהטיול אכן יהיה מוצלח וחוויתי, דרוש תכנון מוקדם נכון ומתאים: בחירת מסלול מתאים, הצטיידות מבעוד מועד גם במספיק מים, אוכל ונשנושים וכמובן, באמצעי ניידות מתאים. כיום בוחרות לא מעט משפחות לטובת הטיולים האלו דווקא להשאיר בבית את המכונית הפרטית שברשותם – אם יש כזו, ובמקום זאת, להתפנק ולבחור באפשרות הנוחה יותר של השכרת רכב בארץ. בהתחשב בהיצע הרכבים, התמחור ההוגן ואווירת החו״ל שהיא מציעה – מדוב בכזו לא רעה כלל. פשוט בוחרים רכב, רוכשים עבורו את הביטוח הדרוש ויוצאים לדרך. כעת כשאתם מצויידים ומוכנים, קבלו מאיתנו כמה רעיונות למסלולי טיול יפים במיוחד לטייל בהם עם הילד בחג החנוכה. שנתחיל?

נחל אלכסנדר

אחד הלוקיישנים החביבים על מטיילי ישראל, בפרט על משפחות עם ילדים בכל הגילים. הסיבה לכך היא כנראה המסלול הלא מאתגר מדי והרצוף בהזדמנויות ונקודות לעצור לנשנוש קטן או גדול, על רקע נוף מקסים. האטרקציה המרכזית היא כמובן הגשר שעובר מעל הנחל ומחבר בין שתי גדותיו, שמהן ניתן להבחין בצבי המים הגדולים שקוראים למקום הזה בית. כשהם שוחים במים, אוכלים או סתם עולים על הגדה כדי להשתזף, הצבים האלה הם מראה מהפנט ומלבב.

נחל אוג

נחל אוג הוא הצפוני שבנחלים הנשפכים ממדבר יהודה לים המלח ושמורת הטבע הנושאת את אותו השם, מציעה מספר מסלולים מעניינים. המסלול של נחל אוג תחתי נחשב למהנה במיוחד וזאת הודעות לטיפוס על שלושה מפלים מסולעים בעזרת סולמות, הידחקות לנקיקי סלעים ופרס בדמות הגעה לנקודת תצפית מדהימה. המסלול מתחיל ונגמר בקיבוץ אלמוג אבל בכל מקרה, כדאי להגיע אליו רק אחרי שהתעדכנתם באתר של רשות הטבע והגנים כי אין בעיה שנוצרה באזור בעקבות שטפונות, או ממצאים מזהמים כלשהם בנחלים.

מערת שורק

באופן טבעי, מעט התרגלנו לכך שהמסלולים היפים ביותר והסיורים מעוררי ההשראה נמצאים בקצותיה של הארץ, בצפון ובדרום. ובכן, קפיצה קטנה למערת שורק – הידועה גם בשמותיה מערת הנטיפים או מערת אבשלום, תוכיח לכם שגם במרחק נסיעה קצר ממרכז הארץ, אפשר לגלות טבע במלוא הדרו. שלא לומר, כניסה לעולם קסום או מעבר לגלקסיות רחוקות. המערה שנמצאה די במקרה במסגרת עבודות חציבה שנעשו באזור בשנת 1968, מנוקדת באינספור נטיפים וזקיפים בני מאות אלפי שנים, המהווים בסיס נהדר לאגדות שמהן יהנו גם הקטנטנים, וגם הוריהם המשתאים. מומלץ לקחת בחשבון כי מאז תחילתה של מגיפת הקורונה, הכניסה לאתרי טבע רבים מתבצעת רק אחרי רישום מוקדם באתר כך שכדאי להיערך לכך בהתאם ומראש.

הר ארבל

מעל הכנרת וכשברקע הגולן, נמצאים הרי הגליל והחרמון – ומה צריך יותר מזה? אז זהו, שלא הרבה. הגן הלאומי ושמורת הטבע ארבל הן המקום שבו תמצאו גם את המצוק עם התצפית המופלאה והסיפורים המדהימים על הקרבות העקובים מדם שהתחוללו באזור, גם שרידים של בית כנסת עתיק, גם מצודה קדומה ועשרות רבות של מערות טבעיות, שבהמשך הורחבו מעשה ידי אדם. המסלולים השונים בשמורה מציעים נוף עוצר נשימה ואפילו מעט פעילות אתגרית הכוללת ירידה זהירה באמצעות מדרגות, כבלי מתכת ויתדות, הנמצאים שם כדי שתסיימו את הטיול בבטחה. בכל זאת, אינכם מעוניינים להיפצע לפני שתשברו את השיא האישי שלכם בסופגניות השנה, כן? שיהיה חג שמח ובטוח.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חנוכהתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: