אא

קרואטיה נפתחת לישראלים: 5 מקומות שווים לראות בזאגרב

לקפוץ למוזיאון הלבבות השבורים, לראות את העיר בסיור ריצה או לכבד את זכרו של הכדורסלן הקרואטי האגדי, דראזן פטרוביץ' שנהרג בתאונת דרכים. 5 קטנות על זאגרב, בירת קרואטיה, שנפתחת לישראלים בשבוע הבא

המדרחוב בזאגרב. צילום: RF123 המדרחוב בזאגרב. צילום: RF123

1. אגדת הכדורסל דראזן פטרוביץ'

הקרואטים חובבי ספורט ידועים, לא היו יכולים שלא להנציח את דראזן פטרוביץ, הכדורסלן הקרואטי האגדי, הנחשב לאחד מגדולי הכדורסלנים האירופאים ולאחד הראשונים שהצליחו בליגת ה-NBA האמריקאית. בשנת 1993 פטרוביץ' נהרג בתאונת דרכים בגרמניה. מוזיאון לזכרו בזגרב, בירת קרואטיה, מציג תמונות, קטעי עיתונות וסרטים מהקריירה שלו וכן מגוון אותות, מדליות וגביעים בהם זכה.

2. מוזיאון הלבבות השבורים

מוזיאון יוצא דופן המציג אהבות שנסתיימו ומערכות יחסים שהתנפצו. "זהו מקום שנועד לאצור את הסיפורים שלכם ואת החפצים הסמליים, שנותרו ממערכות היחסים שלכם אחרי שהסתיימו. זהו מקום המתעד אתכם, אותנו ואת האופן שבו כולנו אוהבים," מציין המוזיאון בפרסומים שלו ומציג מקבץ מגוון של סיפורים ופריטים, שתרמו למוזיאון גברים ונשים מכל רחבי העולם, שחוו מערכות יחסים שבורות. זגרב, קרואטיה. צילום: 123rf

3. בית הקברות Mirogoj

יוצא דופן במבנה האדריכלי, מוקף מגדלים ומעברי קשתות, אך ייחודו יוצא הדופן בא לידי ביטוי ברב דתיותו, כשקבורים כאן זה לצד זה נוצרים, מוסלמים ויהודים. במצבות של הקברים היהודיים ניתן להבחין במגני דוד ובכתובות בעברית ובסמוך ניצבת גם אנדרטה-פסל לזכר יהודי קרואטיה שנספו בשואה.

4. הצגה של אוכל

Etnosphere הוא בית תיאטרון המציג מופע ייחודי המשלב מוסיקה, שירים וריקודים ממיטב המסורת הקרואטית ואליו מתלווה גם ארוחת מטעמים של המטבח המקומי. אידיאלי לבילוי ערב מהנה וטעים.

5. סיור ריצה

Run Zagreb דרך ייחודית, אך פופולרית למדי, לסייר בעיר ולצפות באטרקציות המרכזיות היא בסיור ריצה. המדריכים הם רצים מקצועיים, אך הם מתאימים את הקצב והמהירות למטיילים המצטרפים לסיור הריצה. ולמרות זאת, לבעלי כושר גופני ירוד לא מומלץ להשתתף בסיור כזה.

ועוד קצת על זאגרב

אחרי שתסמנו וי על אטרקציית התיירות הפופולרית של זאגרב, כיכר ילצ'יץ,' על שמו של גיבור מקומי מהמאה ה-19, בה התקבצו וחגגו עשרות אלפי קרואטים את הישגיה יוצאי הדופן של נבחרת הכדורגל שלהם במונדיאל של 2018 מן הסתם, תרצו להשלים את סיור החובה בעיר. לא צריך להיסחף ולצפות בכל מבנה, עליו ממליצים מדריכי התיירות, ויש בעיר לא מעט מעניינים. כדי להתרשם מזאגרב די לבקר בכיכר מריה, בה מתנשאים מגדליה של קתדראלת מריה הבתולה וסטפן הקדוש, בכיכר סנט מרקו, בה ניצבת הכנסייה עם גג הרעפים המפורסם, בכיכר מרקוב, בה שוכנים מבני הממשל, ארמון הנשיא והפרלמנט, ואם כוחכם עדיין במותניכם, טפסו אל מגדל לוטרצ'אק לתצפית אולטימטיבית על העיר, והשתדלו לא להחמיץ גם שניים מאתריה היפים ביותר של העיר: התיאטרון הלאומי והגנים הבוטניים. למחירי טיסות לזאגרב ויעדים נוספים בקרו בארת ישראייר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםמדריך יעדיםזגרבקרואטיה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: