אא

ריינאייר נגד לופטהנזה: הפתרון ל"טיסות הרפאים" – מכירת כרטיסים זולים

בתגובה לתלונות של לופטהנזה על התקנות המאלצות את חברות התעופה לבצע טיסות ללא נוסעים, מנכ"ל ריינאייר, מציע למכור כרטיסים זולים או לשחרר את הסלוטים לחברות מתחרות. לופטהנזה בתגובה: ״צריכים להיות כללי פטור קצרי טווח לשימוש בזכויות המראה ונחיתה שהם גמישים, מעשיים ומיושמים באופן עקבי בכל אירופה״

מייקל או'לירי. צילום: Shutterstock מייקל או'לירי. צילום: Shutterstock
ריינאייר קראה אתמול לנציבות האירופית להתעלם מהטענות של לופטהנזה המאלצות את חברות התעופה להפעיל "טיסות רפאים" רק כדי לשמור על הסלוטים שלהן וכך להגן על עצמן מפני תחרות של חברות לואו-קוסט. לטענת ריינאייר, לופטהנזה מתלוננת על "טיסות רפאים" לא בגלל דאגות לגבי איכות הסביבה, אלא כדי להציל את הסלוטים של החברות, וכתוצאה מכך הן משבשות תחרות פוטנציאלית מצד חברות אחרות. מייקל או'לירי, מנכ"ל קבוצת ריינאייר, אמר:"הפתרון לבעיית "טיסות הרפאים" של לופטהנזה הוא פשוט - תמכרו את המושבים האלה לצרכנים. אם לופטהנזה באמת צריכה להפעיל את הטיסות הללו (רק כדי למנוע את שחרור הסלוטים לחברות תעופה מתחרות), אזי יש לחייב אותן למכור את המושבים הללו לציבור בתעריפים נמוכים. הציבור הגרמני והאיחוד האירופי כבר חילצו את לופטהנזה במיליארדי אירו סיוע ממשלתי ללופטהנזה ולחברות הבת שלה, בריסל איירליינס, סוויס ואוסטריאן, ובמקום להפעיל טיסות ריקות רק כדי שיוכלו לחסום סלוטים, על לופטהנזה לשחרר את המושבים בטיסות אלו למכירה בתעריפים נמוכים כדי לתגמל את משלמי המיסים הגרמנים והאירופים, שסבסדו אותה במיליארדי אירו במהלך משבר הקורונה." או'לירי מוסיף ואומר כי: "לופטהנזה אוהבת לבכות "דמעות תנין" על הסביבה כשהיא עושה הכל כדי להגן על הסלוטים שלה. סלוטים הם הדרך באמצעותה הם חוסמים תחרות ומגבילים את הבחירה של הנוסעים בנמלי תעופה מרכזיים גדולים, כמו פרנקפורט, בריסל ווינה, בין היתר. אם לופטהנזה לא רוצה להפעיל "טיסות רפאים" כדי להגן על הסלוטים, אז פשוט שתמכור את המושבים האלה בתעריפים נמוכים, ותעזור להאיץ את ההתאוששות של התעופה באירופה. ריינאייר קוראת שוב לנציבות האירופית לאלץ את לופטהנזה וחברות תעופה מסובסדות ממדינות אחרות לשחרר סלוטים שאינן מעוניינות להשתמש בהן, כך שחברות כמו ריינאייר, בין היתר, יוכלו להציע בחירה, תחרות ותעריפים נמוכים יותר". לופטהנזה בתגובה: ״תקנות הסלוטים הנוכחיות ללוח טיסות חורף 2021/22 באיחוד האירופי, נקבעו לפני גילוי וריאנט האומיקרון והן כבר לא מתאימות למצב המגיפה הנוכחי. לכן, צריכים להיות כללי פטור קצרי טווח לשימוש בזכויות המראה ונחיתה שהם גמישים, מעשיים ומיושמים באופן עקבי בכל אירופה. כך ניתן למנוע אלפי טיסת מיותרות עם מעט נוסעים. באזורים אחרים בעולם, כמו ארה"ב, תקנות הסלוטים מושהות זמנית עקב המגיפה.״

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםקבוצת לופטהנזההנציבות האירופית

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: