אא

זה שם המשחק: מה חשוב שתדעו לפני קניית כרטיס למשחק כדורגל?

כשטסים למשחק כדורגל, המטרה היא ליהנות מחוויה של פעם בחיים. אז למה לסכן את זה ולקנות מנוי, שהקבוצות אוסרות על מכירתו? בנסיעה הבאה - רק כרטיס רשמי, והנה הסיבות למה

אצטדיון קאמפ נואו. צילום: 123rf אצטדיון קאמפ נואו. צילום: 123rf

כשפרסמו שברצלונה וריאל מדריד החרימו אלפי מנויים, הרחיקו אותם מהאצטדיון ושללו מהם את הזכות למנוי לתקופות של בין מספר חודשים לשנים רבות, הבנתי  שנפל דבר. שהדברים לא יישארו כפי שהיו.

זה היה המשך ישיר לבעיות קשות שהיו בקלאסיקו עונה קודם לכן, כשעצרו רבים בכניסה ותחקרו  אותם במשך זמן ארוך, ממי קיבלו את המנוי? ומה  הקשר שלהם למשל, לאדם בשם קרלס סאנצ'ז, שרשום כבעל המנוי (והוא בכלל אדם קירח בניגוד  לשיער המלא שלי). בסוף, גם החתימו אותם על ניירת בספרדית והחרימו את המנויים. זאת בהחלט לא חוויה נעימה במיוחד, אפילו שאחרי שעה מורטת  עצבים כולם נכנסו לאצטדיון. נותר טעם מר. זה אולי חדש בספרד, אבל באנגליה, ובעיקר בקבוצות  הלונדוניות, זה דבר ידוע - מנוי זה כרטיס מסוכן. צריך ממש לעבור תדרוך איך להשתמש בו נכון, מבלי שהסדרנים ישימו לב שבעל המנוי לא יודע איך להגיע  למושב שלו ולא מכיר את האצטדיון. בלונדון, אגב, אם מחרימים מכם את המנוי, גם ימנעו את הכניסה לאצטדיון ולא יהססו להוציא אנשים גם באמצע  משחק. זה כבר קרה בעבר. נכון, יש דרכים לעקוף את זה. אפשר לפעמים להדפיס את המנוי ורוב האנשים שיודעים אנגלית מעלים את הסיכוי שייכנסו לאצטדיון (רק  תשאירו את הגרעינים בבית), אבל זה לא מונע את דפיקות הלב ובוודאי שלא את עוגמת הנפש. הדרך הבטוחה והרגועה ביותר לחוות את החוויה היא להשתמש אך ורק בכרטיסים רשמיים.

להתפנן בלאונג' עם שחקני עבר

כל מועדון בלונדון מספק כרטיסים רשמיים בקטגוריות מסוימות, שאותן מותר למכור לתיירים מחוץ למדינה. במקרים רבים, מדובר בכרטיסי אירוח הטובים  ביותר שגם מקנים גישה ללאונג', שתייה במחצית, לפעמים גם ארוחה ולעיתים אפילו שובר לסיור באצטדיון ומוזיאון הקבוצה. שלא נדבר על כך  ששחקני עבר נוהגים להסתובב בלאונג'ים האלה. רובם אפילו מאוד נחמדים ושמחים להצטלם עם  אוהדים. זוהי חוויה כוללת ומהנה. כיוון שאני בלונדון כל שנה, החלטתי לבדוק בעצמי את האפשרויות שעומדות בפני מי שבוחר בכרטיס רשמי. ישבתי בקלאב לבל הנפלא של ארסנל, חגגתי עם ארוחת הבופה והמיקום המושלם בסנטנרי קלאב של  צ'לסי בסטמפורד ברידג' ובסוף העונה אפילו נתתי גיחה קצרה לבדוק את הטראוול לאונג' באצטדיון החדש והמדהים של טוטנהאם. בשלושת האצטדיונים  עברתי חוויה מהנה ומושלמת. נשאר טעם של עוד.  נכון, הכרטיסים היו קצת יקרים יותר. אבל כמי שהיה בהרבה משחקי כדורגל ברחבי אירופה בכלל  ובאנגליה בפרט, אין מה להשוות בין החוויות השונות. ההבדל מורגש כבר בכניסה הנפרדת, בתחושת  ה-‭VIP‬ ובעיקר בחוסר החשש מהסדרנים. הראיתי להם את הכרטיס בגאווה וביקשתי שיכוונו אותי  למקום הנכון. אכלתי טוב, שתיתי והעברתי הזמן לפני המשחק בכיף. לא חששתי אפילו לשנייה אחת שעוד רגע יגיע סדרן וידרוש לבדוק מי אני ולמה אני יושב במקום של מישהו אחר. המיקום ביציע היה נהדר, גם באזור הרחבה במשחק  של ארסנל וגם בין הרחבות בסטמפורד ברידג'. זאת בהחלט חוויה אחרת ומשמעותית טובה יותר.  
כדורגלכדורגל
הנוף מקומת האירוח באצטדיון סטמופרד ברידג'. צילום: גיא מלמד

כיף בראש שקט

החלטנו שאנחנו לא מחכים שגם בספרד יתחילו למנוע מאנשים להיכנס לאצטדיונים, והוצאנו לפועל מהלך שמטרתו לספק לכלל לקוחותינו כרטיסים רשמיים ומורשים בלבד, שלרוב מגיעים גם ככרטיס  נייר או אלקטרוני באי-מייל. לא רצינו לשמוע יותר על חקירות לא נעימות על מקור המנוי, ואין לנו שום עניין להטריח את הלקוחות למהר למלון כדי להחזיר  אותו, או לחפש לקוח ששכח את המנוי במזוודה. אנחנו רוצים לקוחות עם ראש שקט שנהנים מהחוויה שלהם. אנחנו שמים דגש על החוויה הכוללת של הלקוח, וחלק מהעניין זה ראש שקט בכל הקשור לכרטיסים. זה לא פחות חשוב מהמלון המרכזי שאנחנו מקפידים להציע. בקלאסיקו הקרוב הדבר נכון שבעתיים, לכן אני נותן אך ורק כרטיסים מורשים ולא מתקרב למנויי  פלסטיק. בשום מחיר. תיירות ספורט היא עניין מתפתח בשנים  האחרונות, ולאחר כמה שנים של שקט, מועדוני הכדורגל הבינו שיש פה שוק פרוץ לחלוטין והחלו לנסות להשיג שליטה על מה שקורה ולטפל ביד קשה בפורעים. הדבר הנכון הוא לפעול יד ביד עם המועדונים ועם הגורמים המורשים על ידי המועדונים ולספק ללקוחות שלנו חוויה חיובית ומושלמת שתבטיח חווית כדורגל איכותית אירופה. אם כבר חוויה, אז עד הסוף.

הכותב הוא מנכ"ל חברת אופקים גלובל תיירות

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםפס-ספורטכרטיסים למשחקי כדורגל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: