אא

שאלה של טיימינג: ההתלבטויות והקשיים סביב מכירת ישראייר

למכור חברת תעופה בעיצומו של משבר עולמי ותעופתי מהחמורים שידענו - רחוק מלהיות טיימינג טוב. מחזיקי האג"ח של ישראייר נדרשים להחליט האם למכור בטיימינג גרוע או להישאר בעלים עד יעבור זעם. דעה

ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן ישראיר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

חברת ישראייר פועלת כיום תחת ניהולם של בעלי מחזיקי האג"ח סדרה ט' ועו"ד אופיר נאור, הנאמן שמינה באחרונה השופט חגי ברנר, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א. זאת, בעקבות החלטת ביהמ"ש להוציא צו לפירוק לחברת אי.די.בי פיתוח, בעלת השליטה בישראייר. בהחלטתו זו, נענה בית המשפט לפניית מחזיקי אג”ח סדרה ט' ולקח את השליטה בחברה מידיו של אדוארדו אלשטיין.

מטרת הנאמן היא למכור את ישראייר כמה שיותר מהר מאחר ולמחזיקי האג"ח אין כוונה להחזיק בחברת תעופה. אלא שמבחינת טיימינג, זהו ללא ספק הטיימינג הגרוע ביותר למכור חברת תעופה. התחלואה גואה והממשלה רק מקשיחה עוד ועוד את האפשרות לטוס לחו"ל במסגרת מאבקה בנגיף הקורונה. אף אחד לא באמת יכול לדעת מתי יהיה ניתן לשוב לפעילות תקינה? וכמה זמן המצב העגום יימשך? לאף אחד אין תשובה פרט אולי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהכריז אתמול (רביעי) כי כל זה עלול להימשך עוד שנה לפחות.

בתזמון שכזה ברור כי מחזיקי האג"ח יתקשו לקבל על ישראייר את הסכום שהם דורשים - כ-120 מיליון שקל. כמו כן, בשוק ההון מציינים שיש גם את שאלת אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. "יש את ישראייר עם אורי סירקיס - ששווה איקס כסף ויש את ישראייר בלי אורי סירקיס - ששווה פחות כסף. לכן, צריך עוד להבין מה התכניות שלו, מה הוא רוצה לעשות וזה חלק מההחלטה יהיה לגבי מכירת החברה".

עוד אומרים בשוק ההון לגבי המכירה, "מחזיקי האג"ח יצטרכו לקבל החלטה האם כדאי אולי להישאר כבעלים של החברה עוד כשנה ואז למכור אותה כשתהיה פעילות, או להתפשר על המחיר ולבצע מכירה כבר כעת בתנאי שוק לא אופטימליים".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: