אא

שווקי חג מולד בפראג

חג המולד וסוף השנה נראים אולי רחוקים עדיין, אבל אל תחלמו - עכשיו זה הזמן המושלם להזמין חופשה בפראג, לטייל בשווקי חג המולד, להנות מקיורטוש או מליקר דבש מסורתי וליהנות מהתקופה הכי מיוחדת בשנה // תוכן פרסומי

השוק המרכזי בכיכר העיר העתיקה. צילום: Depositphotos השוק המרכזי בכיכר העיר העתיקה. צילום: Depositphotos
אחת הערים היפות באירופה, בעיקר בעונה הזאת של השנה היא ללא ספק פראג, בירת צ'כיה. אז אם אתם מתכננים טיסה לפראג, שווה לתזמן אותה החל מסוף נובמבר, כיוון ששווקי חג המולד בעיר, שמציעים שלל מזכרות ייחודיות בעבודת יד, פריטים לבית ומאכלים מסורתיים, נפתחים ב-25 וב-27 בנובמבר ויפעלו עד תחילת חודש ינואר.

השוק המרכזי בכיכר העיר העתיקה

אחד משני השווקים הגדולים של חג המולד פועל בכיכר העיר העתיקה והוא מארח במשך חודשיים המוני תיירים ומקומיים. בלב הכיכר ניצב עץ אשוח ענק, אותו מדליקים בטקס מיוחד בכל יום בשקיעה, כשלצידו במה עליה מנגנת תזמורת שירי חג שונים. השוק עצמו מורכב מעשרות דוכנים מיוחדים שמציעים צעצועי עץ, פרטי אמנות מסורתיים, נרות חגיגיים, מתוקים מקומיים, מאפים שונים ועוד שלל מתנות קטנות. אם אתם מגיעים עם הילדים לחופשה בפראג, אל תפספס את פינת החיות הקטנה שבתחום השוק ובה כבשים, עיזים וסוסי פוני לצד פינת ליטוף. זמני פעילות: 27/11/21-6/1/22, בין השעות 10:00-24:00 (הדוכנים נסגרים ב-22:00).
העץ בכיכר העיר העתיקההעץ בכיכר העיר העתיקה

העץ בכיכר העיר העתיקה. צילום: Depositphotos

השוק בכיכר ואצלב (Vaclavske Namesti)

כחמש דקות מכיכר העיר העתיקה נמצאת כיכר ואצלב, בה פועל שוק כריסמס גדול נוסף של פראג. והוא אכן גדול, אך לא כמו אחיו בעיר העתיקה, והתחושה בו יותר שקטה ורגועה. גם כאן תמצאו עץ אשוח גדול במרכז השוק, שנדלק בכל יום בסביבות השעה 17:00 בטקס קבוע. מלבד העץ תוכלו לטייל בין הדוכנים הרבים, בהם תוכלו לרכוש פריטים מסורתיים שונים בעבודת יד, מאפים מתוקים, ואפילו לשתות משקה חם כמו מדובינה שהוא ליקר דבש מתוק ומאוד אלכוהולי. לקראת חג המולד מתקיימים בשוק מופעים של מקהלות ילדים בכל יום. זמני פעילות: 27/11/21-6/1/22, בין השעות 10:00-24:00 (הדוכנים נסגרים ב-22:00).

השוק בכיכר הרפובליקה (Namesti Republiky)

זהו כנראה השוק הקטן ביותר בפראג, אך הוא מפצה על כך באופיו ובמגוון הדברים אותם תוכלו למצוא. בשוק פועלים כ-20-30 דוכנים ועגלות, חלקם עשויים מעץ ומקושטים באווירת החג. המחירים בו זולים יותר מאשר בשווקים אחרים, כך שאם אתם בעניין של לקנות ולא רק לראות, זה השוק בשבילכם. השוק פועל סמוך לקניון הגדול של פראג, הפלאדיום, כך שניתן לשלב ביקור בשוק עם סיבוב קניות בקניון ולמצוא לא מעט דילים גם שם. זמני פעילות: 25/11/21-24/12/21, בין השעות 10:00-19:00.

השוק בטירת פראג

זהו ללא ספק אחד השווקים השווים לקראת חג המולד, וזאת בעיקר תודות לנוף הנשקף מהשוק שנמצא סמוך לטירת פראג, בכיכר סנט ג'ורג'. בשוק פועלים מעל ל-70 דוכנים שונים, שמתפרשים על פני כל הכיכר ובו נמכרים מוצרים מסורתיים ומזכרות בעבודת יד, לצד מתנות מוזרות ומיוחדות שלא תמצאו בכל מקום. גם האוכל לא נשאר מאחור בשוק ודוכני קיורטוש ממתינים לכם בחום. זמני פעילות: 26/11/21-6/1/22, בין השעות 9:00-18:00 בימים שני-חמישי ו-9:00-19:00 בימים שישי-ראשון.
הכיכר העתיקה באיזור העתיק של פראגהכיכר העתיקה באיזור העתיק של פראג

הכיכר העתיקה באיזור העתיק של פראג. צילום: Depositphotos

שוק כיכר השלום (Namesti Miru)

השוק שבכיכר השלום נמצא ברובע וינוהרדי (Vinohrady), סמוך לכנסיית סנט לודמילה. בזכות מיקומו הלא מרכזי, לא תמצאו בשוק הזה תיירים רבים, אלא יותר מקומיים שמגיעים כדי לרכוש כלים בעבודת יד, כוסות מעוטרות, קישוטים לחג המולד, סבונים, מאפים ומשקאות מסורתיים לחג. אז אם אתם מחפשים מקום קטן ואותנטי ופחות מסחרי, כאשר המחירים בהתאם, זה השוק בשבילכם. זמני פעילות: 20/11/21-24/12/21, בין השעות 10:00-19:00.

השוק בכיכר טילובו (Tylovo Namesti)

גם השוק הזה ממוקם ברובע וינוהרדי וגם כאן מדובר בשוק קטן, אך תוסס ומלא חיים. ברחבי הכיכר מוצבים פסלי מלאכים גדולים ומוארים והשוק כולו זוהר באורות ניאון ומנורות צבעוניות. גם כאן רוב הקונים הם מקומיים ולא תיירים. בדוכנים תוכלו למצוא פריטים נדירים בעבודת יד ובאיכות גבוהה והאוכל המסורתי מוגש גם הוא לצד יין טוסקני או ספל שוקו חם. זמני פעילות: 26/11/21-24/12/21, בין השעות 10:00-19:00.
מומלץ לא לוותר על הקיורטוש המסורתימומלץ לא לוותר על הקיורטוש המסורתי

מומלץ לא לוותר על הקיורטוש המסורתי. צילום: Depositphotos

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: פראגתוכן פרסומי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: