אא

״האוזניות הכי נוחות שיש״: בדקנו את האוזניות האלחוטיות החדשות של סוני

סוני השיקה אוזניות חדשות עם עיצוב ״מהחלל״. האוזניות מתיימרות להיות האוזניות הנוחות בעולם, אבל איך איכות השמע? בדקנו

האוזניות של סוני. צילום: יח״צ האוזניות של סוני. צילום: יח״צ
הגיע הזמן להגיד את זה בקול רם ולשים סוף לוויכוח התמידי בין סוני ל-Bose. חברת סוני היפנית מייצרת את מוצרי השמע הטובים ביותר שיש לצרכן הממוצע. אחרי שזה נכתב, אפשר להתקדם הלאה לסקירה של ה-LinkBuds, אוזניות שונות בשוק המוצף אוזניות ״אלחוטיות אמיתיות״ עם הבטחה - את האוזניות האלו תוכלו להשאיר באוזניים כמה שתרצו, בלי שתרגישו ובלי שהן יכאבו לכם. האם סוני עמדה בהבטחה והאם ייתכן כי העיצוב המיוחד פוגע באיכות השמע (רמז: כן)? בדקנו את האוזניות החדשות שהושקו בישראל עם תג מחיר של 699 ש״ח, מה שדורש מהן לעמוד בסטנדרטים יחסית גבוהים בשוק. 

החל מהקופסה: העיצוב המיוחד ביותר שראינו

האוזניות והקופסה מיוצרות מפלסטיק ממוחזר, ובעיניי - זה תמיד יתרון ונקודה לטובת החברה. עם זאת, יש כאן פשרה בהרגשה של האוזניות; הן לא מרגישות כמו ה-XM4 האלחוטיות וגם לא כמו ה-AirPods. הן מרגישות מעט זולות, אבל מנגד - גם מאוד קומפקטיות. הקופסה של סוני היא אחת מהקופסאות הקומפקטיות ביותר שאפשר למצוא בשוק, וזה גם עוד יתרון לטובת האוזניות. אבל מי שמחפש הרגשה יוקרתית, לא ימצא כאן, ואולי לעיתים גם הרגשה של מוצר ״זול מדי״. עם זאת, במבחן הזמן שהייתי עם האוזניות, הן לא הראו סימני שחיקה שזה בהחלט מרגיע.  שוקלות 4.1 גרם בלבד, ונוחות - מאוד. צילום: מייקי לוי

אוזניות עם הבטחה שלא תרגישו אותם באוזן לאורך כל היום 

האוזניות של סוני מגיעות בעיצוב מאוד מיוחד שנראה כאילו שוכפלו. הן לא בולטות בכלל מהאוזן, והן קלות - מאוד. כמה הן קלות? כל אוזניה שוקלת 4.1 גרם. כדי שלא נרגיש את האוזניות סוני צריכה להשיג שני דברים: משקל קל מאוד, ושיהיו נוחות באוזן, ולא ילחצו על האוזן יתר על המידה, וגם מצד שני לא יפלו מהאוזן. בכל מה שקשור למשקל - סוני יכולה לרשום לעצמה וי. האוזניה מתחלקת ל-2 חלקים: החלק עם הדרייבר, הסוללה והקישורית בלוטות׳ שכולל גם חיישן שמכניס את האוזניה לפעולה ברגע שהוא מזהה כי היא נמצאת על האוזן. החלק השני שהוא בעצם החלק ממנו יוצא השמע. המבנה המיוחד של האוזניות באמת מאפשר להן לתת את התחושה שאתם ״הולכים עם אבל מרגישים בלי״, ורגע לפני שאני נוגע באיכות הסאונד, זה יתרון אדיר לכל מי שצריך להיות מחובר לאוזניות אבל לא רוצה להרגיש אותן. 

ואיך איכות השמע? 

מדובר באוזניות קטנות וקומפקטיות מאוד, וכאמור הן שוקלות 4.1 גרם בסך הכל. זה מגיע עם פשרות, ובכל מה שקשור לאיכות השמע - מדובר בפשרות משמעותיות. איך נאמר, זו לא איכות השמע הכי טובה שתמצאו בתג מחיר של 699 ש״ח. הבאסים כמעט ולא קיימים והצליל לא נקי. הבשורה היחידה היא שבשיחות טלפון המיקרופונים מעולים והצד השני שמע אותנו נהדר. אך אפשר לסכם כי למרות שסוני מובילה באיכות השמע ובמוצרי הפרימיום היא מספקת לטעמי את מוצרי השמע הטובים ביותר מבחינת מחיר, נראה כי האוזניות החדשות לא ממש הצליחו לעמוד בסטנדרט של סוני. מצד שני, האמרה של ״אם זה נוח זה לא יפה״, מתחברת גם לאוזניות האלו אך בצורה מעט שונה. הן מאוד נוחות, אבל איכות השמע - לא כפי שציפיתי.  איכות השמע לא פוגשת את הציפיות מסוני. צילום: מייקי לוי

אוזניות מצוינות למי שמסתובב עם אוזניה באוזן לאורך יום שלם

אפשר להסתכל על חצי הכוס המלאה: האוזניות נוחות, בטירוף. קשה למצוא אוזניות כאלו שאפשר להשאיר באוזן במשך יום שלם והן גם יראו טוב, או יותר נכון - ״בלתי נראות״. מצד שני, השמע לא איכותי ולא טוב בכלל וזה בהחלט מאכזב כשזה מגיע מסוני. אם אתם צריכים אוזניות לשיחות או שאתם מוכנים להתפשר משמעותית על איכות השמע לטובת הנוחות, האוזניות של סוני פיתרון טוב. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקים

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: