אא

אוהבים בלינצ׳ס? לרגל שבועות - המתכון הסודי של הבייקרי הנחשב ״שטפן״. בתיאבון

שטפן משחזר מידי יום בבייקרי האוסטרי, שניצב ברחוב טשרניחובסקי 21 בתל אביב, שטרודלים וינאיים מסורתיים, שעל טעמם וניחוחם גדל, לצד עוגות בירת המתוקים של אירופה

פלצ'ינקן אוסטרי. צילום: Shutterstock פלצ'ינקן אוסטרי. צילום: Shutterstock

לחובבי הקינוחים האוסטרים ולרגל חג השבועות שיחול מהערב, פנינו אל השף גלסייר, שטפן מאכר, שגדל בווינה, ה-מומחה לאוכל אוסטרי ומתוקים ווינאים וביקשנו ממנו לשתף אותנו במתכון אוסטרי קל ומהיר להכנה.

למי שעדין אינו מכיר את שטפן, נזכיר כי הוא משחזר מידי יום בבייקרי האוסטרי הנחשב, ברחוב טשרניחובסקי 21 בתל אביב, שטרודלים וינאיים מסורתיים שעל טעמם וניחוחם גדל, לצד עוגות בירת המתוקים של אירופה, כגון: ״הזאכר טורט״ הידועה או הלינצר טורט. הבצק הפריך של השטרודל, שמתכונו נשמר בסוד משפחתי מזה דורות רבים, משודך לפירות וגבינות. התוצאה היא מליות תפוח מתקתק-חמצמץ, מרקחות של דובדבנים עם נגיעות גבינה, אגסים וקרם שקדים. את מנות השטרודל המתוקות יגישו בבייקרי לפי מיטב המסורת הווינאית - בצלחת פורצלן שלצידה תוספת גלידה, שנעשית אף היא במקום מידי יום. אלה יוגשו בנוסף לעוגות האוסטריות הקלאסיות.

במקום ניתן להתענג מגלידות הנעשות במלאכת יד, מחומרי גלם טבעיים: כמו פיסטוק אמיתי הנקלה ונטחן במקום, גלידת וניל כחולה (מחליטת פרח אפונת הפרפר), לצד גלידות סורבה מפירות העונה.

צילום: יונתן בן חייםצילום: יונתן בן חיים
 

בחורף תוכלו ליהנות גם משטרודלים במילויים מלוחים. אז כאמור, לרגל חג השבועות ביקשנו משטפן את המתכון המיוחד שלו לבלינצ'ס אוסטרי או כשמו: פלצ'ינקן: בלינצ'ס אוסטרי – פלצ'ינקן המרכיבים: 2 כפות סוכר 2 כפות חמאה מומסת ½ 2 כוסות חלב 250 גרם קמח 3 ביצים חמאה לטיגון להגשה: מרקחת משמש ואבקת סוכר אופן ההכנה: מערבבים את החמאה, הקמח, הביצים, הסוכר, החלב והמלח לבלילה אחידה ממיסים במחבת חמאה ויוצקים שכבה דקה מהבלילה מטגנים עד הזהבה של שני הצדדים מוציאים לצלחת הגשה ממלאים במרקחת משמש, מגלגלים, מפזרים אבקת סוכר ומגישים חם על צלחת שטוחה (אפשר לצד קצפת).  

אם חפצה נפשכם בשטרודל האמיתי של שטפן, תוכלו לבקר שם בכל ימות השבוע בין השעות: 12:00-22:00 (מלבד יום ראשון, חג השבועות). המנה המומלצת היא שטרודל תפוחי עץ עם כדור גלידת פיסטוק לצד הקפה האוסטרי הידוע יוליוס מיינל.

  

צילום: שני ברילצילום: שני בריל
  
צילום: אפיק גבאיצילום: אפיק גבאי
  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםאוסטריהפספורט קולינרי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: