שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

אוסטריאן איירליינס: 4.2 מיליון נוסעים במחצית הראשונה של השנה, כ-99% מכלל הטיסות המריאו כמתוכנן

ההכנסות ברבעון השני של השנה עמדו על סך של 502 מיליון אירו והיו גבוהות כמעט פי 4 מאשר ברבעון המקביל אשתקד (רבעון 2 2021: 136 מיליון אירו)
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
אוסטריאן איירליינס
צילום: Shutterstock

לאחר יותר משנתיים, אוסטריאן איירליינס חוזרת לרשום מספרים מרשימים ומטוסים מלאים.

חברת התעופה מקבוצת לופטהנזה רשומת 87% מהקיבולת שלפני המשבר, אך בהשוואה למספרים במחצית הראשונה של 2022 בהשוואה ל-2019 המספרים עדיין לא חזרו (68%).

אוסטריאן איירליינס הטיסה כ-4.2 מיליון נוסעים במחצית הראשונה של השנה, פי ארבעה מאשר ב-2021.

"הודות ללוח טיסות הקיץ המלא, אוסטריאן איירליינס בבירור שוב במגמת עלייה. עם זאת, העליות המסיביות בעלויות הדלק ואי הוודאות הכלכליות ממשיכות לאתגר אותנו", אומרת מנכ"לית החברה אנט מאן, שהוסיפה: "החזרנו כעת שליש מההלוואה בגיבוי ממשלתי והשלמנו את הארגון מחדש של החברה. הצוות  שלנו והעובדים החדשים שלנו 'מוכנים לטיסה'. למרות אתגרים חיצוניים רבים, אנו מראים שאנו ממוקמים היטב הקיץ".

התוצאות 

ההכנסות ברבעון השני של השנה עמדו על סך של 502 מיליון אירו והיו גבוהות כמעט פי 4 מאשר ברבעון המקביל אשתקד (רבעון 2 2021: 136 מיליון אירו).

סך ההוצאות הוכפלו בערך ברבעון השני בשל הגדלת הייצור, אך גם בשל עלויות הדלק הגבוהות, והסתכמו ב-500 מיליון אירו (רבעון 2 2021: 230 מיליון אירו).

הגידול החזק בנוסעים וההזמנות הגבוהות לחודשי הקיץ באים לידי ביטוי ברווח חיובי מעט לפני ריבית ומיסים (EBIT מתואם) של 2 מיליון אירו – שיפור משמעותי ביחס לתוצאה השלילית בשנה הקודמת (רבעון 2 2021: -94 מיליון אירו).

במחצית הראשונה של השנה, ההכנסות עלו ב-253 אחוזים משנה לשנה ל-710 מיליון אירו (מחצית ראשונה של 2021: 201 מיליון אירו) והיו גבוהים פי שניים מאשר במחצית הראשונה של 2020, כשהמגיפה החלה ( 363 מיליון אירו). ההתפתחות החיובית של התשואות הממוצעות לק"מ נוסע תרמה בעיקר לתוצאה זו (+8.1% בהשוואה לרמה שלפני המשבר). למעלה מ-70% מסך ההכנסות במחצית הראשונה של 2022 נוצרו ברבעון השני (502 מיליון יורו). ההוצאות התפעוליות גדלו באותה תקופה עקב ייצור גבוה יותר ועלויות דלק גבוהות והן מסתכמות ב-816 מיליון אירו (מחצית ראשונה של 2021: 399 מיליון אירו, מחצית ראשונה של 2020: 598 מיליון אירו).

ה-EBIT המתואם היה אפוא -106 מיליון יורו במחצית הראשונה של 2022, המקביל לשיפור של 46 אחוז לעומת 2021 (-198 מיליון יורו) ו-55 אחוז בהשוואה ל-2020 (-235 מיליון יורו).

״הקאמבק״ של ענף התעופה בא לידי ביטוי בזינוק החד במספר הנוסעים. במחצית הראשונה של השנה הטיסה אוסטריאן איירליינס 4.2 מיליון נוסעים, פי ארבעה בהשוואה לשנת 2021
(1.1 מיליון) ויותר מפי 2 לעומת 2020 (1.9 מיליון).

בנוסף, נרשמה עלייה במקדם עומס הנוסעים בכ-40,000 הטיסות שבוצעו ב-72.1 אחוזים (מחצית 1 של 2021: 53.1%, מחצית 1 של 2020 (68.1%).

אתגרים ויעדים

"תכנון כוח אדם בראיית הנולד וההכשרה היעילה והמהירה של העובדים החדשים הם כיום הגורמים המכריעים לכך שאוסטריאן איירליינס מסוגלת לעמוד בלוח הטיסות שלה בקיץ ולא צריך לבצע קיצוצים בקנה מידה גדול כמו חברות תעופה אחרות באירופה. כ- 99% מכלל הטיסות המתוכננות של החברה באוסטריה המריאו בזמן במחצית הראשונה של 2022", הסביר פרנצ'סקו סקיורטינו מנהל התפעול הראשי של אוסטריאן איירליינס. ״עם זאת, גורמים חיצוניים כמו משבר הקורונה המתמשך, מחסור בצוות במספר רב של שדות תעופה ובקרי תנועה, כמו גם שביתות או אירועי מזג אוויר יכולים להשפיע על לוח הטיסות בכל עת ולהציב בפני צוות אוסטריאן איירליינס מצב מאתגר הדורש רמה גבוהה של מחויבות וגמישות. אנחנו גאים בצוות שלנו, שנותן הכל בכל יום כדי לשמור על רמת השירות גבוהה ככל האפשר ולהטיס את הנוסעים שלנו. אנו מניחים שצווארי הבקבוק של השותפים שלנו ייפתרו עד השנה הבאה ושנוכל להציע שוב את השירות הרגיל בכל עת", מסכם פרנצ'סקו סקורטינו.

שדה נתעופה של וינה
99% מהטיסות של אוסטריאן יצאו כמתוכנן. צילום: Shutterstock

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.