אורי סירקיס: “בעשר השנים שאני בישראייר, אל על החליפה ארבעה מנכ”לים”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
כך אמר מנכ"ל ישראייר, אתמול בדיון למכירת ישראייר: "הנפקת אל על שבוצעה לא מזמן נעשתה במחיר של כמאה מיליון דולר בעוד ישראייר נמכרת בלמעלה מחמישים מיליון דולר". סירקיס שלח מסר למתמודדים על ישראייר: "ינחה בית המשפט הנכבד להביא בחשבון בהצעותיהם גם את העובדים ואת ההנהלה, שהביאו את החברה למקום הזה"
אורי סירקיס
אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר. צילום: פספורטניוז

במהלך הדיון המשפטי שהתקיים אתמול (שני ) למכירת חברת ישראייר, בבית המשפט המחוזי, נשא דברים גם מנכ”ל החברה אורי סירקיס, ששלח גם עקיצה למנעשה בחברת אל על.

סירקיס אמר בפתח דבריו אותם: “אני מבקש להעביר מסר קצר לבעלי איגרות החוב ולרוכשים הפוטנציאליים. ישראייר מתמודדת בחודשים האחרונים עם אתגרים כמעט בלתי אפשריים. ענף התיירות והתעופה היה הראשון להיפגע במשבר הקורונה, והוא האחרון שיתאושש ממנו. קדמו למשבר זה אתגרים בשנת 2019 ,שנשכחו, ובהם סגירת שדה דב והעברת שדה התעופה באילת ממרכז העיר לצפונה, ויישום השלב האחרון במדיניות השמיים הפתוחים”.

סירקיס המשיך ואמר על עובדי חברת ישראייר: “בזכות איכות הניהול, מסירותם של העובדים והתגייסותם לעבוד בתנאי אי-ודאות, בחוסר כוח אדם ובקיצוץ שכר משמעותי שאותו ביצעו טייסי החברה ומנהליה הביאו את החברה להישגים מרשימים ולתוצאות בולטות. הישגים אלו באים לידי ביטוי גם בהליך המכירה זה. בהתייצבותי לצדו של הנאמן בניקיון כפיים ובהשגת המחיר הסופי הגבוה. מחיר זה משפר באופן ניכר את מצבם של בעלי איגרות החוב. למחיר הסופי יש להוסיף כמובן את הוויתור של החוב של אי. די. בי. לישראייר”.

לאחר דברים אלו, סירקיס בחר להשוות בין הניהול בחברת ישראייר לבין הנעשה באל על בשנים האחרונות ואמר: “רק לשם השוואה, הנפקת אל על שבוצעה לא מזמן נעשתה במחיר של כמאה מיליון דולר, בעוד ישראייר נמכרת היום בלמעלה מחמישים מיליון דולר. בהליך מכירה על-ידי נאמן ההתייחסות לחברה היא כאל נכס לכל דבר. ברם הנכס התפעולי המורכב הזה בנוי לא רק ממטוסים כי אם ממרכיב אנושי ייחודי, נאמן לחברה, הצועד עמה שנים רבות. עשר שנים צוות הניהול של החברה ואני בישראייר. באותן שנים החליפה אל על ארבעה מנכ”לים ומרבית מנהליה הבכירים התחלפו לפחות שלוש פעמים”.

לאור התרומה של עובדי ישראייר, סירקיס ביקש כי: “אני מבקש מבית המשפט שאם הוא יחליט לבקש מהצדדים לשפר את הצעתם, ינחה בית המשפט הנכבד להביא בחשבון בהצעותיהם גם את העובדים ואת ההנהלה, שהביאו את החברה למקום הזה, וכי ההצעות יכללו מרכיב משמעותי בעבור תרומה זו”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

28 מחשבות על “אורי סירקיס: “בעשר השנים שאני בישראייר, אל על החליפה ארבעה מנכ”לים””

  1. חכמולוג גדול הסירקיס הזה, לנהל חברה עם 5 מטוסים יכול כל ילד לעשות בעיניים עצומות.
    זה כמו להשוות בין תחנת מוניות לאגד.

    1. עם ישראל חי

      ״הפירגון״ של הישראלים יכול להוות השראה לעשרות עבודות דוקטורט באנטרופולגיה וסוציולוגיה.
      ותאכלס… בשורת הרווח ישראייר ואלעל לא מאוד רחוקות אחת מהשניה. ישראייר היא חברה יעילה והעובדים רואים באורי מנהיג.
      תפרגנו קצת. זה טוב לעור הפנים.

    2. המוכיח בשער

      אורי מנהל חברה שהמטוסים טסים
      באל על המטוסים חונים בנתבג וכמעט לא טסים

    3. מעניין למה החברה שאתה ניהלת לאורך שנים ירדה לאן שהיא היום. כאשר מנכ”ל ישראייר הצליח להביא אותה לאן שהיא היום. ולא רק במשבר הקשה של הקורונה.

    4. בוא תנהל קדימה
      חכם גדול הקוזי הזה מאחורי מקלדת…
      בוא תנהל חברה עם 5 מטוסים
      במשבר הגדול בהיסטוריה

      מנהיג שיודע לנצח על 5 ידע לנצח גם על מאה
      כי זה בדמו ורוחו !

    5. עובד אלעל

      סירקיס גבר שבגברים אדם נעים ואיכותי היה סמנכל מסחר באלעל . איש מקצוע ומכירות . חבלשלא באת לאלעל בעצם יותר טטב שלא יתקלקל . כלמשבר הקורונההוא היחיד שייצג את התעופה הישראלית בעוד שמנכל אלעל התחבא במגירה

  2. כל פעם מחדש
    אני נפעמת.
    תדע כל חברה שהמרכיב העיקרי שלה הוא:בני אדם כוח האדם שלה ההון האנושי שלה
    וכמעט תמיד שווה להפסיד גרוש וחצי ושווה יותר לשמור על המרכיב האנושי
    שאפו ענק לאורי סירקיס

  3. פלוני

    תגיד סרקיס
    כמה עוסדים בשכר מינימום עובדים בחברה שאתה מנהל?
    מה התנאים שאתה נותן לעובדים הכל כך טובים שאתה מתאר בכתבה?
    כמה עובדים קבועים נמצאים בחברה שאתה מנהל?
    כמה נשארים באחוזים יותר משנה שנתיים?
    באיזה מכפלה השכר שלך אחוזית יותר גבוה מהשכר הנמוך ביותר פי 30 פי 40 מהעובד הזותר ביותר?
    כמה עבודה עברית יש אצלך בחברה שאתה מנהל?

    מעניין היה לראות את כל האמת על תצורת העסקת עובדים אצלך בחברה…

    1. אתה חי בסרט !
      רק תזכור לקנות פופקורן גדול……

      מרבית העובדים ותיקים מעל 10 שנים .
      מנכל שמתחילת הקורונה מוותר על משכורת שלו
      עובד 18 שעות ביום
      ממציא את החברה כל יום מחדש

      מה אומר שנמשיך ? ….
      צא מהסרט שאתה חי בו
      אל על היו מתים למנכל כזה שיושיע אותם.

  4. עובד אל על

    אורי מזל שאתה לא באל על חוץ מרוח וצילצולים אתה לא עושה כלום מעט העובדים שלך בוכים
    רוב התחזוקה היא עובדים זרים ומיקור חוץ
    הטייסים מרוויחים מעט
    המנהלה מעט מעל המינימום

    1. הא. אז עכשיו אתם מודים שהטייסים באלעל מרוויחים משכורות גבוהות ושיש לכם הרבה עובדים. כשליש מהם מיותרים. וברמת, כדאי לראות מה קורה באלעל. חברה מרוסקת, ניהול כושל, הפסדי עתק. וזה עוד לפני הקומונה. עם כל הצער, החברה הזו היא חדלת זכות קיום.

    2. מעניין שרק לפני חודש לא מעט עובדי אל על התחחנו שסירקיס יגיע למנכ”ל את אל על !!

  5. אורי סירקיס משחק אותה הרובין הוד השכונתי בעוד כל מי שמכיר אותו יודע שהוא לא רואה אף אחד ממטר וזה לפני סגנון הדיבור, הקללות הססגוניות והצעקות

  6. סרקיס, אתה איש מצחיק שלא לומר הזוי.
    אתה משווה את החברה שאתה מנהל עם שלושה ארבעה מטוסים צרי גוף (מטוסים קטנים) לחברת אלעל שמחזיקה 50 מטוסים רחבי גוף?
    היית מנהל באלעל אומנם לא מנכ”ל וגם לא קרוב לכך בכלל ובחרת להיות ראש לשועלים בחברת ישראייר על פני זנב לאריות בחברת אלעל.
    בוא תתעורר על עצמך, קצת צניעות גבר!

    1. לעובדי אל על, שיושבים בבית, ורובם ישארו שם, יש זמן להגיב.
      גאווה ישראלית.
      בהצלחה.

      1. אביחי

        גם לפני החל״ת היה להם זמן. יש שם הרבה שומן שלא עושים כלום.

    2. 50 מטוסים רחבי גוף … חחח מציע לך לספור שוב.
      אלעל חברה פח, שבבעלותה מטוסים בודדים.
      לא סתם אף בנק לא מוכן לתת לה הלוואה, בעוד אצל ישראייר עמדו בתור.

  7. רפי בארי

    כל הכבוד לאורי סירקיס. מנהל מרמה אחרת! יחד עם זאת ההשוואה לאל על אינה מחמיאה לו כי הניהול הכושל של אל על הוא עובדה ידועה וברורה. בזמן כהונתי כסמנכ”ל השיווק והמכירות של רשת דן אל על החליפה ב20 שנה: 8 סמכ”לי מסחר, 13 מנהלי אגף שיווק, ו7 מנכל”ים, אין סיכוי לניהול איכותי למרות שכל מנהל ונושא משרה (כולל אורי סירקיס עצמו) היו איכותיים ביותר!!!!
    חבל. חברה שאיבדה עצמה לדעת…

  8. הבחור מת מת מת כבר שנים להיות מנכ”ל אל על…. ועד עכשיו זה לא הסתייע. 🤔

  9. לזכותי של סירקיס ניצן לומר כי הוא איש שרואה את העובדים שלו מות עיניו בעל עת. בתקופה ההזויה הזאת טרח , בניגוד להצהרות מעצבנות של מנכ”ל אל על ומנהליה , להיות בקשר עם עובדיו בכל הרמות וכל כך מגיע לו כל הכבוד .

  10. אורי ולכל עובדי ישראייר , אתם אלופים
    מה שנעשה ואני בטוח מה שיעשה עוד ילמד בבתי ספר לניהול וכלכלה .

  11. יחיאל

    אורי הצליח להביא את ישראייר למקום שאל על הייתה חולמת להגיע אליו ואל על במצב הנוכחי לא בגלל העובדים , הנהלה שמועת אגו ואינטרסים ובעלים שנתנו יד לתזמורת הרועשת הזאת. חברת תעופה אינה יכולה לשרוד בצורה שאל על התנהלה ומתנהלת ומנכלים שניסו לעשות את מה שאורי עשה בישראייר לא שרדו . לאילה שמשווים מספרי מטוסים וקווים מרבית הקוים באל על מפסידים ואל על עדיין שומרת עליהם לכן אל על צריכה להצטמצם בכל המובנים מטוסים קווים עובדים שכר ולהבנות מחדש.
    אל איטליה שהתנהלה בדומה לאל על במסה הרבה יותר גדולה עם הפסדים היום לאחר עשורים של הפסדים ונסיונות התיעלות החליטו להקטין את החברה במטוסים יעדים ומספר עובדים ולבנות אותה מחדש. בדרך שאל על פעלה אם תמשיך כך אין לה עתיד.

  12. נוסע מתמיד באל על

    עובדי אל על היקרים (תרתי משמע), אלה שמזלזלים בסירקיס כי יש בחברה שלו 5 מטיסים: לו היה לכם מנכ”ל כמו סירקיס, החברה שלכם על 40 מטוסיה ו 6000 עובדיה , היתה שווה חצי מליארד דולר ולא 20 אחוז מזה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה