שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

אושר לקריאה ראשונה: גם חברות התעופה הישראליות יחויבו לתת שירות טלפוני חינם לביטול עסקה ומענה אנושי תוך 6 דקות

ע"פ היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, החובה תחול רק במקרים בהם העסקה נעשתה ישירות עם חברת התעופה, ולא במקרים בהם הכרטיס נרכש באמצעות סוכני נסיעות או אתרי אינטרנט
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה הבוקר לקריאה ראשונה שתי הצעות, האחת של ח"כ לימור מגן תלם והשנייה של ח"כ אתי עטייה, לתקן את חוק הגנת הצרכן ולחייב את חברות התעופה הישראליות לתת שירות טלפוני חינם לביטול עסקה ומענה אנושי תוך 6 דקות.

ח"כ לימור מגן תלם, שמילאה את מקומו של היו"ר, אמרה כי מדובר בהצעת חוק שתחיל את החובה לתת שירות טלפוני חינם לביטול עסקה והחובה למענה אנושי תוך 6 דקות גם על חברות התעופה הישראליות. היא סיפרה כי כיושבת ראש ועדת המשנה לבחינת כשלים בצרכנות קיבלה תלונות רבות על חברות התעופה, וגילתה כי כשצרכנים מבקשים לבטל עסקה אין להם לאן לפנות.

ח"כ אתי עטייה הוסיפה כי ההצעה תטיב עם צרכנים רבים, בעיקר אזרחים ותיקים, שנגרמת להם עוגמת נפש רבה, וקיוותה כי בעתיד אפשר יהיה להרחיב ולהחיל את ההצעה גם על חברות התעופה הזרות.

היועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד איתי עצמון, הסביר עוד כי החובה תחול רק במקרים בהם העסקה נעשתה ישירות עם חברת התעופה, ולא במקרים בהם הכרטיס נרכש באמצעות סוכני נסיעות או אתרי אינטרנט. הוא הוסיף כי ההצעה תיכנס לתוקף 9 חודשים לאחר אישורה הסופי במליאה ופרסומה ברשומות, על מנת לתת לחברות התעופה זמן היערכות, ואמר כי בעת הכנת ההצעה לקריאה שנייה ושלישית יבחנו שאלות נוספות בהן האם להחיל את ההצעה גם על חברות התעופה הזרות.

נציגת הרשות להגנת הצרכן, עו"ד אילנה מזרחי, ביקשה להבהיר כי הוראות חוק הגנת הצרכן חלות על כל עוסק שמכוון את פעילותו לצרכן הישראלי, גם אם מדובר בעוסק זר. נציגת משרד המשפטים, עו"ד הילה דוידוביץ בלומנטל, התייחסה לדברי עו"ד מזרחי ואמרה כי הדבר לא מעוגן בחקיקה והנושא נבחן.

נציג חברת אל על, שלמה עם שלום, אמר כי החברה מגייסת עוד 150 נציגי שירות לקוחות ומתכוונת עד ספטמבר להוריד את זמן ההמתנה בשירות הטלפוני ל-6 עד 8 דקות. "אנחנו חושבים שהתפקיד שלנו זה לתת שירות ללקוחות, שהם הדבר הכי חשוב לחברה, אבל כדי שההצעה תשיג את יעודה צריך להרחיב אותה." הוא הסביר כי מי שקונה כרטיסי טיסה ישירות מאל על הם רק 20-30 אחוז מהטסים בחברה ואולי 5% מהעוברים בנתב"ג.

עם שלום הוסיף כי יש ערוצים נוספים להתקשרות עם החברה שניתן להגיש בהם בקשה לביטול עסקה. ח"כ מגן תלם השיבה כי הגיעו אליה מספר רב של תלונות מצד צרכנים על היעדר מענה במייל, בווצאפ ובדרכי התקשרות נוספים. כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה לקריאה ראשונה.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

5 תגובות

  1. הם לא עומדים בהבטחות לחזור לאחר 24 שעות .ו אתם חושבים שיענו תוך 6 דקות ? הגזמתם

  2. שחב אל על תשתוק יהיה יותר טוב ! אין מענה בשום אמצעי !
    הם הולכים לבלות שבועות בבתי משפט

  3. ומי בדיוק יעבוד במוקדים ממשלה יקרה שיושבת ומקבלת החלטות על בטן מלאה בבורקסים?
    כל אותם אלה ששלחתם לעשות הסבת מקצוע?
    או אולי אנשים שמחפשים עבודה יציבה ויודעים שהתעופה היא הראשונה להסגר והאחרונה להפתח?
    מנותקים, נמאסתם

  4. איזו הגבלה מטופשת על הלקוחות, מי קונה היום כרטיס בשיחה עם חברת התעופה ( שאי אפשר להשיג אותה בטלפון ) ? היום כולם קונים דרך האתר שלה באינטרנט, וכך גם חברת התעופה מעודדת לעשות זאת, אבל אלו לא יזכו לחידוש המיוחל ? קרקס האבסורד. מדינת חלם.

  5. אל על לצערי מאוד גרועים לא עונים בשום מקום לא ווצאפ לא פייסבוק או טלפון מצער, לקח לי חודשיים להשיג אותם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.