אא

אחרי 50 שנה נחל לכיש נפתח לשייט. צפו באטרקציה החדשה באשדוד

נחל לכיש באשדוד, שמימיו זוהמו בשפכים ובפסולת תעשייתית, עבר תהליך שיקום וטיהור שאפשר בשבוע האחרון פתיחתה של אטרקציה חדשה לכל המשפחה: שיט בסירות. כמה עולה לשוט?

שיט בנחל לכיש באשדוד. צילום: ספיר פרץ זילברמן שיט בנחל לכיש באשדוד. צילום: ספיר פרץ זילברמן

בדומה למרבית הנחלים בארץ, גם מימיו של נחל לכיש באשדוד זוהמו. לפני 50 שנה, עם האצת הפיתוח התעשייתי של העיר והקמתם של הנמל, אזור תעשייה כבדה, בתי הזיקוק ועוד - נפסק השיט בנחל שמימיו זוהמו בשפכים ובפסולת תעשייתית. בשנים האחרונות עבר נחל לכיש תהליך שיקום וטיהור בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים – תהליך שאפשר בשבוע האחרון פתיחתה של אטרקציה חדשה וחביבה לכל המשפחה: שיט לאורך הנחל בסירות, חלקן פדלים דמויות ברבורים. הרחצה והדיג אסורים. רק השיט מותר בנחל. https://youtu.be/tOOWKf6uPjA  

אשדודאשדוד
כך זה נראה לפני 50 שנה. צילום: תיירות אשדוד
אשדודאשדוד
הרחצה והדיג אסורים בנחל. מותר רק לשוט. צילום: ספיר פרץ זילברמן "אני זוכר איך כילד היינו שוחים ודגים במימי הנחל", מספר ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי. "מבחינתי לחנוך את חזרתו הרשמית של השיט הוא מעמד מרגש מאוד. זה פרק חדש בהיסטוריה של העיר, פעלנו רבות כדי לשקם את הנחל ונמשיך לשמור על הטבע והסביבה המיוחדים שלנו פה בעיר". מתי אפשר לשוט? א'-שבת בין השעות 09:00-18:30. במקום פועלות 10 סירות פדלים שיפעלו עד חודש אוקטובר. מחיר: 100 שקל לשעת שיט בסירה עד 4-5 אנשים (לפי סוג הסירה). 90 שקל לתושבי אשדוד.
אשדודאשדוד
נחל לכיש באשדוד. צילום: ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מטיילים בארץוידאואשדודנופשים בישראל

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: