איג'יפטאייר חנכה את נמל התעופה החדש של מצרים

בירה אדמיניסטרטיבית חדשה למצרים - המיזם הגרנדיוזי של הנשיא א-סיסי קורם עור וגידים, ונמל התעופה הבינלאומי החדש, שנועד להקל על העומס בנמל קהיר, החל השבוע בהליך פעילות ניסיוני

מטוסי איג'יפטאייר בנמל התעופה של קהיר. צילום: Shutterstock
מספר 1 בכל העולם שלמה Sixt

במסיבת עיתונאים חגיגית, שהתקיימה ביום שלישי השבוע בנמל התעופה הבינלאומי בבירה האדמיניסטרטיבית החדשה של מצרים, שר התעופה, יוניס אל מסרי, ושרת התיירות, ראניה אל מאשאט, הכריזו על פתיחה ניסיונית של הנמל החדש.

איג'יפטאייר, חברת התעופה הלאומית של מצרים, חנכה את הנמל בטיסה ראשונית מנמל התעופה הבינלאומי של קהיר ופתחה את משרדיה בנמל יחד עם השקת חנויות הדיוטי-פרי באולמות הנוסעים היוצאים והנכנסים.

נמל התעופה החדש, שיהיה הנמל הבינלאומי השלישי של קהיר, לאחר שבתחילת השנה הושק נמל התעופה 'ספינקס' בגיזה, צפוי להיות גדול מנמל התעופה של קהיר ונועד להקל על העומס בנמל התעופה הישן של העיר.

הנמל של עיר הבירה החדשה, שעדיין אין לה שם, ממוקם באזור המדברי ממזרח לקהיר ליד תעלת סואץ, ויקל מאד על תושבי הערים הסמוכות, שהגישה שלהם לנמל התעופה הבינלאומי של קהיר לא קלה, ועפ"י כל התוכניות צפויים לקום סביב הנמל מרכזים מסחריים ורשת כבישים מפותחת.

לפני השקת הפעילות הניסיונית, נציגי משרדי התעופה והתיירות של מצרים בחנו את נמל התעופה על כל מתקניו: טרמינלי הנוסעים, דלפקי הבידוק, אזור החנויות, מסלולי ההמראה והנחיתה ומגדל הפיקוח.

הטרמינל המרכזי של הנמל משתרע על יותר מ-5,000 מ"ר ומסוגל להכיל 300 נוסעים בשעה, ובצמוד לטרמינל 8 מגרשי חנייה ל-500 מכוניות ו-20 אוטובוסים.

הבירה האדמיניסטרטיבית החדשה של מצרים, בדומה לברזיליה, בירת ברזיל, מוקמת ביוזמתו ובהשראתו של הנשיא, עבדל פתאח א-סיסי, שהניח את אבן הפינה לעיר באוקטובר 2017, ועפ"י התכנון אכלוסה צפוי להתחיל באמצע 2020.

העיר החדשה תאכלס 6.5 מיליון תושבים ב-20 רובעי מגורים. בעיר מוקמים 1.250 מוסדות דת, מסגדים וכנסיות, מרכז כנסים עם אולם של 5,000 מקומות, קרוב ל-2,000 בתי ספר וקולג'ים, יותר מ-600 מרכזים רפואיים ופארק ענק, שיהיה הגדול בעולם.

הבירה האדמיניסטרטיבית תהיה המרכז הבירוקרטי החדש של מצרים, ובה ישכנו כל משרדי הממשלה, הפרלמנט, הנשיאות, השגרירויות, תחנות הטלוויזיה והמדיה.

בהקמתה של העיר החדשה מועסקים 170,000 עובדים ו-25 חברות בנייה ציבוריות ופרטיות, המקימות את כל מבני הציבור וגם 350,000 יחידות דיור, שיסייעו, בסופו של דבר, להקל על צפיפות המגורים ואף להוזיל את מחירי הדיור בקהיר.

נושאים שמוזכרים בידיעה