שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

אייר פראנס-ק.ל.מ: גם ממשלת הולנד הצטרפה לבעלות

ממשלת הולנד רכשה ביומיים האחרונים 14% ממניות קבוצת התעופה הצרפתית-הולנדית בסכום של 744 מיליון אירו, ומטרתה להשתוות לאחזקתה של ממשלת צרפת במניות הקבוצה – 14.3%. גם דלתא אייר ליינס וצ'יינה איסטרן איירליינס מחזיקות במניות הקבוצה
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
אייר פראנס - KLM
אייר פראנס - KLM. צילום: יח"צ

עד עתה, קבוצת התעופה אייר פראנס-ק.ל.מ נשלטה בעיקר ע"י הזרוע הצרפתית שלה בחסות האחזקה המשמעותית של 14.3% ממניות הקבוצה בידי ממשלת צרפת. ממשלת הולנד החליטה, שהיא חייבת להפעיל את השפעתה על הנעשה בקבוצה כדי להבטיח את האינטרסים ההולנדיים, ולכן החליטה להשקיע ברכישת מניות הקבוצה בהיקף שישתווה לאחזקתה של ממשלת צרפת.

אתמול, 26 בפברואר, רכשה ממשלת הולנד 12.68% ממניות הקבוצה בסכום של 680 מיליון אירו, והיום, 27 בפברואר, המשיכה לרכוש ממניות הקבוצה בסכום נוסף של 64 מיליון אירו, ועתה היא מחזיקה ב-14% ממניות הקבוצה, כשמטרתה להגיע  לאחזקה של 14.3% בשווה לאחזקה של ממשלת צרפת. עד עתה ממשלת הולנד לא החזיקה במניות הקבוצה, וברשותה רק 5.9% ממניות חברת ק.ל.מ.

ראוי לציין, כי חברות תעופה בינלאומיות, דלתא אייר ליינס וצ'יינה איסטרן איירליינס, מחזיקות כל אחת 8.8% ממניות אייר פראנס-ק.ל.מ, עובדי הקבוצה מחזיקים 3.9% מהמניות, והשאר בידי גופים ואנשים שונים.

על המהלך ועל משמעותו דיווחו אתמול שרי האוצר והתשתיות של הולנד לסנאט ולבית הנבחרים ההולנדי. במכתב ציינו, בין השאר: "לנמל סכיפהול ולחברת ק.ל.מ, המפעילה הגדולה ביותר בנמל, חשיבות גדולה לכלכלה ולתעסוקה בהולנד. אלפי משרות קשורות ישירות ובעקיפין לנמל התעופה ולרשת הפעילות הבינלאומית של ק.ל.מ, התורמת גם לחברות זרות להתמקם בהולנד".

בשנים האחרונות, מציינת ממשלת הולנד, החלטות חשובות על האסטרטגיה של ק.ל.מ נקבעו ע"י הנהלת קבוצת התעופה, ובאמצעות רכישת המניות וההשתלבות בבעלות, תוכל ממשלת הולנד להיות מעורבת בנעשה בחברת התעופה. "מעורבת ישירה נחוצה לשם כך", הדגיש שר האוצר ההולנדי, וופקה הוקסטרה.

הוקסטרה הוסיף: "עם הצטרפותנו לשותפות משמעותית בקבוצת התעופה, אייר פראנס-ק.ל.מ יכולה בעתיד להתמקד בתחרות עם חברות תעופה אחרות, ולצורך כך היא צריכה להיות תחרותית יותר. זה האינטרס של ק.ל.מ ושל סכיפהול, ובשל כך גם האינטרס של הולנד".

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.