אא

אילן יוחסין דרכון פורטוגלי

רבים מאיתנו אשר שומעים לראשונה את הדרישה לצרף אילן יוחסין לבקשה המוגשת לקהילה היהודית נרתעים וסבורים כי מדובר בצעד אשר אינם מסוגלים לעשות. האמת היא כי באילן היוחסין אין כל דרישה ללכת עשרות דורות בשנים אלא לכל היותר 4-5 דורות כאשר במקרים מסוימים גם 3 דורות מספיק לצורך הוכחת הזיקה // תוכן פרסומי

צילום: FREEPIK צילום: FREEPIK
אילן יוחסין הינו מסמך בסיס אשר על כל מבקש ומבקש לצרף לבקשה המוגשת לקהילה היהודית לצורך ההכרה בזיקה לגירוש יהודי ספרד. במאמר זה נראה מהו אילן היוחסין, למה הוא משמש, מה יש למלא בתוכו וכיצד ניתן לעשות זאת באופן מוצלח ומהיר. יש לזכור כי לצורך הצלחת ההליך באופן מושלם מומלץ להיוועץ עם עורך דין המתמחה בתחום הוצאת דרכון פורטוגלי על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלת הבקשה באופן חלק ללא השלמות וחוסרים.

מהו אילן היוחסין 

אילן היוחסין הינו למעשה עץ משפחה אשר יש לצרף לבקשה המוגשת לקהילה היהודית. בקשה זו תוגש בצירוף אילן יוחסין זה אשר יפרט את הדורות הרלוונטיים לצורך הוכחת הזיקה ככל שניתן באופן מלא. אילן היוחסין הינו מסמך אשר יש לצרף לקהילה היהודית על גבי פורמט הנמצא באתר האינטרנט שלהם ויש לעקוב אחרי ההוראות המצוינות בו.  אילן יוחסין הינו חלק ממסמכי החובה אשר יש לצרף לבקשה המוגשת לממשלת פורטוגל יחד עם התעודה הרשמית המונפקת על ידם. תעודה זו חתומה בחתימה דיגיטלית על ידי הקהילה ומהווה הוכחה כי המבקש הוכיח אודות הזיקה הקיימת לו לגירוש יהודי ספרד ופורטוגל. אילן יוחסין זה ימולא על ידי המבקש בעצמו בהתאם לנתונים הנמצאים על ידיו. 

מה יש למלא באילן היוחסין 

אילן היוחסין המונפק על ידי הקהילה היהודית כולל מידע רלוונטי בנוגע לצד המשפחתי עליו נרצה להגיש את הבקשה ולטעון כי באמצעות צד זה קיימת לנו זיקה לגירוש יהודי ספרד. המידע אשר דורש מסמך זה הינו שמות ושם משפחה, תאריך נישואין, תאריך לידה, ארץ לידה ובמידת הצורך גם תאריך פטירה של ההורים או הסבים וסבתות.  יש למלא ככל שניתן את אילן היוחסין ולעבות אותו במידע הנדרש בהתאם למסמכים הנמצאים ברשותנו. מילוי אילן היוחסין יעשה באמצעות הקלדת השמות ולא על ידי כתיבה בכתב יד. 

מה ניתן לעשות במידה ואין בידנו את הפרטים הנדרשים לצורך השלמת אילן היוחסין  

פעמים רבות אנו יודעים חלקי מידע בעוד את הפרטים האחרים איננו יודעים. כך למשל אנו יודעים כי סבא או סבתא שלנו נולדו במרוקו אך איננו יודעים מהו תאריך הנישואין שלהם או תאריך הפטירה. במקרה זה יש למלא את מלוא המידע הידוע לנו בעוד היכן שאין לנו מידע יש להותיר ריק.  אין למחוק את המידע שאינו ידוע לנו אלא פשוט להתעלם ולרשות את הפרטים הידועים לנו. הקושי לאתר פרטים מדויקים ורלוונטיים אודות משפחתנו הולך וגדל ככל ואנו מתרחקים בדורות. ידוע כי בדורות קודמים לא תיעדו הכול במסמכים ולכן במקרים מסוימים יהיה קושי לאתר את המידע הנדרש. 

האם יש צורך לצרף תעודות או מסמכים לכל מידע הנמסר על ידנו במסגרת אילן היוחסין?

פעמים רבות אנו נרשום באילן היוחסין מידע כמו תאריך פטירה או תאריך לידה של אחד מאבותינו אך לא יהיה בידנו את המסמכים הרלוונטיים לצורך הוכחת הנטען. ההנחיה היא כי יש צורך לצרף כל מסמך אשר יש בידו לסייע לנו להוכיח את הזיקה לגירוש יהודי ספרד אך יחד עם זאת במקרים בהם אין בידנו את המסמכים הרלוונטיים ניתן לרשום מידע זה גם ללא הצגת תעודה.  חשוב לזכור כי בסופו של דבר אילן היוחסין נועד לספק לקהילה היהודית את מלוא המידע הנדרש אודות שורשי משפחתכם ואבותיכם. ככל ותספקו לקהילה את המידע הנדרש מפורט ככל שניתן כך תוכלו להגדיל את סיכויי הצלחת בקשתכם. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: דרכוןתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: