אא

הקורונה באירופה - תמונת מצב עדכנית

חושבים על טיסה לאירופה? אז כדאי שתדעו שמבצע החיסונים במדינות האיחוד האירופי מהתנהל עדיין באיטיות ותוך שיבושים לא מעטים. מספר הנדבקים בקורונה עולה בימים אלה במספר מדינות, שהחליטו לנקוט צעדים חמורים להתגוננות, כולל סגרים ועוצרים

מפת הקורונה באירופה - עפ"י אוני' הופקינס. צילום: 123rf מפת הקורונה באירופה - עפ"י אוני' הופקינס. צילום: 123rf
נתב"ג נפתח וניתן לטוס לחו"ל ללא מגבלות. עם זאת, רוב מדינות העולם נוקטות כללים שונים של בדיקות ובידודים כדי להתמודד עם התפשטות הקורונה. האיחוד האירופי בשלב זה סגור בפני נוסעים לא אירופים, אך אם ברשותכם דרכון אירופי, תוכלו להיכנס למדינות האיחוד בכפוף לכללים הנהוגים בכל מדינה. עם זאת, נוכח המצב הקשה ברוב מדינות אירופה, לא נראה שכדאי לנסוע אליהן בימים אלה. להלן סקירה של המצב במדינות המרכזיות של האיחוד האירופי. גרמניה: המגבלות הנוכחיות עד 18 באפריל סגר כלל ארצי מתוכנן של 5 ימים בתחילת אפריל בוטל עקב חג הפסחא, לאחר שהקנצלרית מרקל נתקלה בביקורת ציבורית נרחבת על התוכנית. עם זאת, שר הבריאות הפופולרי, ינס שפאן, התנגד לביטול הסגר ואמר שהוא מחויב המציאות, כי "הגל הנוכחי גרוע מהקודמים, ומערכת הבריאות שלנו עלולה לקרוס באפריל". כל מגבלות ההתקהלות והריחוק בתוקף, ועפ"י תקנות ה'רמזור' בגרמניה: פתיחה מחודשת של עסקים אסורה באזורים, בהם מתגלים יותר מ-100 מקרים חדשים ל-100,000 איש במהלך 7 ימים. אנשים חייבים כעת לחבוש מסכות קליניות, כגון: מסכות כירורגיות לשימוש חד פעמי או מסנני נשימה (מסכות FFP2), בחנויות ובתחבורה ציבורית. פרנקפורט בימי סגר. צילום 123rf צרפת: סגר בפריס ובאזורים נוספים כשליש מהאוכלוסייה הצרפתית בפריס ובסביבתה, בצפון המדינה ובדרום, סביב העיר ניס, נכנסו לסגר של חודש ב-20 במרץ, ושלושה אזורים נוספים, כולל העיר ליון, נכנסו לסגר ב-26 במרץ, למשך ארבעה שבועות. בימים האחרונים נמנים יותר מ-40,000 נדבקים מדי יום, כשעיקר התחלואה באזור פריס, ובתי החולים בעומס חריג עם קרוב ל-5,000 חולים בטיפול נמרץ. בין שאר המגבלות: בכל המדינה עוצר לילה בין 19:00 ל-06:00, עסקים לא חיוניים סגורים, אך בתי ספר ומספרות פתוחים. מותר לעשות ספורט בחוץ בטווח של 10 ק"מ מהבית, אך אסור לנסוע לחלקים אחרים של המדינה ללא סיבה. מי שעוזב את הבית צריך למלא טופס הסבר. צילום: 123rf הולנד: הסגר והעוצר נמשכים הולנד סובלת מזינוק בתחלואה ואתמול נמנו בה כ-9,000 נדבקים חדשים למרות הסגר והעוצר הלילי. כללי הסגר במדינה הוארכו עד ה-20 באפריל. גם העוצר הוארך, והחל מה-31 במרץ הוא יקוצר ויתחיל מהשעה 22:00 ועד השעה 04:30. עפ"י הוראות הממשלה, קיים איסור להזמין חופשות בחו"ל עד אמצע מאי לפחות. תלמידי תיכון לומדים כעת בבית הספר לפחות יום בשבוע, והחל מה-26 באפריל סטודנטים באוניברסיטה יוכלו להשתתף גם ביום לימודים אחד לפחות. מספרות ומקצועות פרטניים (פרט לעובדי מין) נפתחו מחדש ללקוחות בתיאום מראש. בני נוער ומבוגרים עד גיל 27 יכולים לעשות ספורט קבוצתי בחוץ. ברים ומסעדות סגורים, כמו חנויות לא חיוניות. מפגשים של יותר משני אנשים אסורים.
אמסטרדםאמסטרדם
אמסטרדם. צילום: 123rf איטליה: סגר מוחלט במהלך חג הפסחא חנויות, מסעדות ובתי ספר סגורים שוב ביותר ממחצית איטליה, כולל ברומא ובמילאנו. אנשים נדרשים להישאר בבית, למעט יציאה לעבודה, בריאות או סיבות חיוניות אחרות. במשך שלושה ימים במהלך חג הפסחא (3-5 באפריל) יהיה סגר מוחלט בכל רחבי המדינה.
רומארומא
רומא. צילום: 123rf ספרד: סגר ואמצעים נוספים ספרד חווה עלייה הדרגתית של המגפה בשבוע האחרון. שלשום נמנו כ-600 מתים, ו-8,000 נדבקים חדשים. ספרד כולה תחת סגר ארצי עד תחילת מאי 2021. אנשים מורשים לצאת רק לעבוד, ללמוד, לקנות תרופות או לטפל בקשישים או בילדים. כל אדם מעל גיל 6 חייב לחבוש מסכה בתחבורה ציבורית ובשטחים ציבוריים. צילום: 123rf דנמרק: 'קורונה פס' ממשלת דנמרק מציעה 'קורונה פס' לכל האזרחים מעל גיל 15. ה'פס', שניתן בטלפון הנייד או בנייר, מעיד אם חוסנת, נדבקת בעבר או שעברת בדיקה שלילית ב-72 השעות האחרונות. ה'פס' מאפשר לאנשים למלא את הדרישות ללכת למספרה, למסעדה או למקום אחר, כנדרש עפ"י המגבלות. אם המצב יאפשר, מרכזי קניות קטנים ייפתחו החל מה-13 באפריל, ויהיה אפשר לאכול בחוץ בבתי קפה ומסעדות החל מה-21 באפריל, יחד עם מרכזי קניות גדולים יותר. בתי קולנוע ומסעדות מקורות יוכלו להיפתח ב-6 במאי.
קופנהגןקופנהגן
קופנהגן. צילום: 123rf יוון: המגבלות בהתאם לרמות הזיהום בתי ספר ברחבי יוון שוב סגורים, למשך שבועיים החל מה-16 במרץ. באזורים עם שיעורי זיהום גבוהים, "האזורים האדומים", הכוללים את אתונה, חנויות לא חיוניות, מספרות ומכוני יופי סגורים. אנשים יכולים לקנות מוצרים חיוניים ברדיוס של 2 ק"מ מביתם, אך אינם יכולים לצאת מחוץ לאזור המגורים. עוצר כללי בין השעות 21:00 עד 05:00 מתקיים במהלך השבוע, ומשעה 19:00 עד 05:00 בסוף השבוע.
אתונהאתונה
אתונה. צילום: 123rf צ'כיה: סגר מהודק יותר אחת המדינות, שנפגעו הכי קשה באיחוד האירופי, צ'כיה מהדקת את הסגר. מלבד הסגר הכללי, הצעדים החדשים כוללים סגירת פעוטונים, גנים ובתי ספר, אף בחינוך המיוחד, איסור על תנועה בין מחוזות ובדיקת חובה לעובדי מפעלים חיוניים שנותרו פתוחים.
פראגפראג
פראג. צילום: 123rf בלגיה: הסגר נמשך הסגר בבלגיה הוארך בשלב זה עד 1 באפריל. נסיעות שאינן חיוניות אסורות, רק אדם אחד קבוע רשאי לבקר בבית אחר ובחוץ מותר מפגש של 4 בלבד. בתי ספר וחנויות פתוחים, אך אנשים חייבים לקנות לבד ולא להישאר בשום חנות יותר מ-30 דקות. יש לחבוש מסכות בכל השטחים הציבוריים המקורים וגם באזורים צפופים בחוץ.
בריסלבריסל
בריסל. צילום: 123rf פורטוגל: מצב החרום בעיצומו פורטוגל תמשיך במצב חרום, שהחל בינואר, בשלב זה עד 31 במרץ. כמה הקלות החלו ב-15 במרץ, עם פתיחתם מחדש של כמה בתי עסק ומשתלות ובתי ספר יסודיים. פתיחה הדרגתית מתוכננת לחודש אפריל. ניתן יהיה לפתוח מחדש חנויות, כמו גם מוזיאונים, בתי ספר תיכוניים ואוניברסיטאות ב-19 באפריל, אם המצב יאפשר.
ליסבוןליסבון
ליסבון. צילום: 123rf אירלנד: רמת ההגבלות הגבוהה נמשכת אירלנד חזרה לסגר מלא בסוף דצמבר, ורמת המגבלות הגבוהה ביותר - רמה 5 - בתוקף עד 5 באפריל. אנשים צריכים להישאר בבית, למעט נסיעות לעבודה, חינוך או סיבות חיוניות אחרות, ויכולים לעשות ספורט במרחק של 5 ק"מ מהבית. אסור לבקר בבתים פרטיים. חתונות מוגבלות ל-6 אנשים והלוויות ל-10. כל החנויות, מכוני הכושר, הבריכות ומתקני הפנאי שאינם חיוניים סגורים. מסעדות, פאבים ובתי קפה יכולים לספק משלוחים בלבד.
דאבליןדאבלין
דאבלין. צילום: 123rf

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםהאיחוד האירופיחיסון לקורונהסגר

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: