איש השיווק של חודש יולי 2019: דוד פתאל

איגוד השיווק הישראלי בחר במייסד ובעל השליטה ברשת מלונות פתאל, כאיש השיווק לחודש יולי, בזכות אסטרטגיה שיווקית בתחום התיירות והמלונאות. "הצליח דוד פתאל, לבנות בשני עשורים בלבד, מותג מלונאות בעל שם עולמי"

דוד פתאל. צילום: יח"צ פתאל

דוד פתאל, מייסד ובעל השליטה ברשת מלונות פתאל, נבחר ע"י איגוד השיווק הישראלי, לאיש השיווק לחודש יולי 2019.  ועדת השיווק: "באמצעות אסטרטגיה יוצאת דופן של גיוון עסקי רב, המאופיינת בריבוי מותגים, כניסה לתחומים נישתיים ולקיחה לא מבוטלת של סיכונים, הצליח דוד פתאל, לבנות בשני עשורים בלבד, מותג מלונאות בעל שם עולמי, הכולל למעלה מ-200 מלונות ב-20 מדינות ברחבי העולם. מדובר באסטרטגיה השונה מזו המקובלת כיום בשוק התיירות והמלונאות, ולכן יהיה מעניין להמשיך ולבחון את הצלחת החברה גם בעוד מספר שנים, לאור אסטרטגיה זו".

רשת פתאל אשר פרצה לאירופה ב-2006 תחת מותגי לאונרדו, NYX ו-JURYS. חולשת כיום פריסת מלונות בבריטניה, הולנד, פולין, הונגריה, אוסטריה, יוון, איטליה, ספרד ועוד. בנוסף נכנסה החברה לאחרונה לשוק האירוח בדירות להשכרה בערים מרכזיות בישראל תחת השם MASTER. בתל אביב פתחה הרשת את ROOMS המציעה עמודת עבודה משרדיים פרטיים וחדרי ישיבות להשכרה. ובנוסף את קרן ההשקעות בתחום ה"טרוואל טק" בתעשיית התיירות והמלונאות – JOURNEY VENTURES.

באפריל 2019 השיקה הרשת בעלות של כ-18 מיליון שקלים את הטרמינל הפרטי בנתב"ג. ובמקביל מיתגה הרשת את מועדון ההטבות, "שמיים" בשם "פתאל וחברים". והקימה הרשת גם את מלונות "לב פתאל" לילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם בחיפה (רמב"ם). כמו כן, החברה מעסיקה כ-80 עובדים עם מוגבלויות בתפקידים מגוונים ומאמצת עמותות כגון 'הקו המאחד', 'לקט ישראל', 'גדולים מהחיים' ו'עזרה למרפא'.

כיום הרשת כוללת למעלה מ-200 מלונות, עם יותר מ-40,000 חדרים ו-14 אלף עובדים ב-20 מדינות. בנוסף, הכנסות הרשת בבריטניה ואירלנד זינקו באופן דרמטי ב-585% בין 2017 ל-2018, מ-90 מיליון ל-617 מיליון שקל. בתקופת זמן זו, הכנסות הרשת בשאר מדינות אירופה גדלו ב-27% מ-1.284 ל-1.631 מיליארד שקלים.

נושאים שמוזכרים בידיעה