"אי אפשר שאדם אחד ייקח על עצמו את כל הסיכונים וישלם מחיר אישי"

לאחר שהחליט לא להציג שוב את מועמדותו לתפקיד יו"ר ההתאחדות, קובי קרני מסביר: "השוק עומד בפני מלחמת קיום. צריך לפעול אחרת, להתאים את עצמנו לתקופה. צריך הנהגה של המשרדים הגדולים"

קובי קרני, יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות

בשיחה עם 'פספורטניוז' קובי קרני מסביר את החלטתו לא להציג את מועמדותו להמשיך בתפקיד יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות,

קרני, שחוגג היום 75 קיצים (מזל טוב!) אומר: "אי אפשר שאדם אחד יקבל את ההחלטות. צריך הנהגה של המשרדים הגדולים. חברות התעופה כיום רק מנסות לסכסך בין המשרדים".

ביום שלישי הקרוב ההתאחדות תקיים את האספה השנתית שלה, ולקראת האספה קרני אומר: "הענף הזה צריך ועד מבצע ונשיאות, שיהיו חברים בה בעיקר המשרדים הגדולים, להגדיר מטרות וחזון, להתוות דרך. הוועד הקיים טוב, אבל אי אפשר שאדם אחד יקבל אחריות על העתיד ועל ההחלטות, ייקח על עצמו את כל הסיכונים וישלם מחיר אישי. עולם כמנהגו נוהג, וזה לא מתאים לרוח התקופה".

קרני ממשיך ואומר: "שהנשיאות הזו תבחר יו"ר. הבעיה היא לחלק אחריות. מי שנשאר בהתאחדות הם משוגעים לדבר. השוק עומד בפני מלחמת קיום, שלא קשורה רק בהתנהלות. יש רצון של חברות התעופה לפרק את הערוץ של סוכני הנסיעות. צריך הנהגה מהמשרדים הגדולים עם כוח מסחרי, כדי להעביר מסרים מול מסרי חברות התעופה".

על המחשבה, שעלתה ע"י חלק מהחברים, להביא יו"ר חיצוני מחוץ לענף התיירות, אומר קרני בכעס: "להביא יו"ר חיצוני? אני לא יודע מאיפה הרעיונות האלה. להעמיד אנשים לא מתוך הענף? אפשר לסגור את העסק".

והוא מוסיף: "הוועד הנוכחי עושה דברים, וכל  הכבוד להם.  החברים הולכים כשצריך לבתי  משפט, לאירועים, לוקחים חלק פעיל. אבל כולם צריכים לחשוב, לאן לוקחים את הענף. תקנות יאט"א שומטות את הקרקע מתחת לרגליים ומערערות על זכות הקיום שלך. חברות התעופה רוצות תשלום מזומן ולבטל את הזכות לתגמול של סוכן הנסיעות. מבחינתן, לא מגיע לך כלום. רוצות מחירים מיוחדים אצלן ולא דרך מערכות ה- GDS. רוצות שכל אחד יהיה סוכן. לא מעניין אותן, אם יש או אין רישיון. רוצות להגיע ישירות ללקוח. לא צריכים אותך, לא רוצים אותך".

והוא חוזר להתאחדות: "זו לא יכולה להיות מלחמת דון קישוט. צריך צורת אחרת של התנהלות.

עד היום ידענו לפעול יפה, לדאוג לקיום לסוכני הנסיעות. אבל כיום צריך לפעול אחרת, להתאים את עצמנו לתקופה. במתכונת הקיימת לא הצגתי מועמדות, כי אי אפשר להמשיך בצורה כזו.

חברות התעופה הופכות כל אבן כדי לפגוע בזכות הקיום שלך, ונוח לכולם שיש יו"ר אחד שעושה הכול.

אני משלם מחיר אישי כבד. אם תהיה קבוצה מצומצמת שתדע להתמודד ולצידה תפעל נשיאות חזקה, כל מי שירצה לפגוע בקיום סוכני הנסיעות, יצטרך לחשוב פעמיים. כיום להתאחדות יש בעיות כספיות, ואין נטייה גדולה של חברי ההתאחדות להשתתף בהוצאות בצורה הנדרשת. בלי עורכי דין אי אפשר לפעול. אם הדברים ייעשו אחרת, אני רואה את עצמי חלק מזה", מבטיח קרני.

לסיום קרני מתייחס למחליף אפשרי לתפקיד היו"ר: "אני חוזר ואומר, אני לא רוצה לעשות נזק. אני גם מבטיח להעביר את התפקיד בצורה מסודרת. לשים בתפקיד את מי שהיה נשיא התאחדות בתי המלון או אלוף בצבא, עד שילמד את הדברים, הניתוח יצליח, אך החולה ימות. צריך להילחם על הקיום ולא משהו אחר".

נושאים שמוזכרים בידיעה