אליטליה וריינאייר עשויות לשתף פעולה

לנוכח כוונת ממשלת איטליה לשמור על פעילותה העצמאית של אליטליה כחברת התעופה הלאומית עולות על הפרק תכניות שונות להסכמים ולשיתופי פעולה. "הצענו בעבר לאליטליה לעבוד ביחד וההצעה שלנו עדיין פתוחה", אומר דייויד או'ברייאן, המנהל המסחרי של ריינאייר, שהדגיש כי הפעילויות של שתי החברות משלימות ואין ביניהן תחרות

אליטליהצילום: 123rf

נראה כי למרות הכוונות של הממשלה הקודמת למכור את אליטליה, בשלמותה או באופן חלקי, במסגרת הליך פשיטת הרגל, הממשלה הלאומית החדשה של איטליה תדבק במטרתה לשמור על מעמדה העצמאי של חברת התעופה הלאומית, תסייע לה להתגבר על המשבר ולא תעביר אותה לידיים זרות.
יחד עם זאת, בהנהלת החברה ובמשרד התחבורה של איטליה לא פוסלים הצעות שונות לשיתופי פעולה.

אחת החברות, שהביעו בשנתיים האחרונות כמה וכמה פעמים רצון לשיתוף פעולה, היא ריינאייר, שחזרה והדגישה השבוע את האינטרס שלה לקשר הדוק עם אליטליה, למרות שאין לה כל כוונות רכישה בחברת התעופה הלאומית של איטליה.
"אנחנו מוכנים לספק שירותים בנתיבים הלאומיים. הבסיסים לטיסות ארוכות ברומא ובמילאנו חשובים מאד לאיטליה, כמו גם הקווים הקצרים לכל אזורי המדינה. הצענו בעבר לאליטליה לעבוד ביחד וההצעה שלנו עדיין פתוחה", אומר דייויד או'ברייאן, המנהל המסחרי של ריינאייר, שהדגיש כי הפעילויות של שתי החברות משלימות ואין ביניהן תחרות.
או'ברייאן הודה, שעדיין לא התקיימה פגישה עם שר התחבורה החדש של איטליה, דנילו טונינלי, אך "ממשלת איטליה מודעת להצעה של ריינאייר".
פעילותה הנוכחית של ריינאייר באיטליה משמעותית ביותר, והיא מפעילה בה את רשת טיסות הפנים הגדולה ביותר שלה במדינה כלשהי, הכוללת 1,302 טיסות שבועיות ופעילות ב-29 נמלי תעופה שונים.

אליטליה מפעילה אומנם 2,210 טיסות פניםי שבועיות, אך פועלת רק ב-22 נמלי תעופה.

 

נושאים שמוזכרים בידיעה