אליטליה: שביתת עובדים כללית ב-13 בדצמבר

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
החברה רושמת גידול במספר הנוסעים ובהכנסות, אך העובדים חוששים לעתידם נוכח הניסיונות הכושלים לגבש תוכנית התחדשות לחברה. ממשלת איטליה אישרה לחברה הלוואה נוספת של 400 מיליון אירו ודחתה את המועד לפתרון עד ה-31.5.2020

כבר יותר משנתיים וחצי, מאז חודש מאי 2017, מצויה אליטליה בהליך חדלות פירעון ופשיטת רגל, אלא שלחברת התעופה האיטלקית יש ‘תשע נשמות’, ולמרות הקשיים והטלטלות ואינסוף ניסיונות למכירה, לשותפויות או לארגון מחודש, היא ממשיכה לפעול במלוא המרץ, רושמת עלייה במספר הנוסעים ובהכנסות, ואף זכתה השנה בתואר ‘חברת התעופה הדייקנית בעולם’.

בחודש נובמבר הטיסה אליטליה קרוב ל-1.7 מיליון נוסעים, גידול של 3.2% לעומת נובמבר 2018. במקביל לגידול במספר הנוסעים, גם הכנסות החברה גדלות. ב-11 החודשים הראשונים של 2019 גדלו הכנסותיה של אליטליה ב-1.6% לעומת 2018 וב-8.8% לעומת 2017.

הכנסותיה העיקריות של החברה נובעות מהקווים הבין יבשתיים ארוכי הטווח, ובחודש נובמבר רשמה את החודש ה-25 ברציפות, בו היא מגדילה את הכנסותיה בקווים אלה. בנובמבר 2019 גדלו הכנסותיה בקווים אלה ב-8.9% לעומת נובמבר 2018 וב-20.6% לעומת נובמבר 2017.

21 בנובמבר היה המועד האחרון להגשת תוכנית התחדשות לממשלת איטליה, אך חברת הרכבות הלאומית, Ferrovie dello Stato, שהציעה להיכנס לשותפות בחברת התעופה וניהלה מגעים עם גורמים שונים, הודיעה שלא הצליחה לגבש תוכנית.

חברת הרכבות האיטלקית ניהלה מו”מ עם שותפים פוטנציאליים: חברת התעופה האמריקנית, דלתא אייר ליינס, וחברת התשתית התחבורתית האיטלקית, קבוצת אטלנטיה, ולאחרונה אף קבוצת לופטהנזה הביעה נכונות להשקיע בתוכנית ההתחדשות 200 מיליון אירו, אך המגעים לא נשאו פרי.

ראוי לציין, כי ממשלת איטליה החליטה כבר בתחילת המגעים, כי אליטליה תמשיך להיות חברה לאומית ומרבית אחזקתה תישאר בידיים איטלקיות.

עקב הכישלון לגיבוש תוכנית התחדשות לאליטליה, ממשלת איטליה החליטה לדחות את המועד למציאת פתרון עד ה-31 במאי 2020, ובינתיים אישרה לחברה הלוואה של 400 מיליון אירו להמשך פעילותה הסדירה. האיחוד האירופי אישר את מתן ההלוואה הממשלתית החדשה, בנוסף להלוואה הקודמת של 900 מיליון אירו, ועפ”י תקנות האיחוד, הן חייבות להיות מוחזרות.

נוכח הכישלון של המגעים לגיבוש תוכנית התחדשות ומתוך חשש לעתידם, איגודי העובדים של אליטליה הכריזו על שביתת מחאה של 24 שעות ב-13 בחודש.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • תא לחץ
  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.