אליטליה: תוכנית ההתחדשות מתעכבת

תאריך היעד להגשת התוכנית היה סוף אפריל, אך חברת הרכבות הלאומית, Feorrovie dello Stato, המובילה את המגעים ביקשה ארכה של חודש. נציבות האיחוד האירופי הודיעה, שלא תהיינה עוד דחיות, כיוון שהחברה בהליך פשיטת רגל כבר במשך שנתיים

צילום: יח"צ

עדיין אין תוכנית התחדשות לחברת התעופה הלאומית של איטליה, אחרי שחברת הרכבות הלאומית, Feorrovie dello Stato, שקיבלה על עצמה להוביל את התוכנית ולנהל את המגעים עם גורמים מעוניינים, הודיעה שלא גיבשה תוכנית עד תאריך היעד, סוף חודש אפריל, וביקשה מממשלת איטליה ארכה של חודש נוסף.

לאור הדחייה הנוספת בגיבוש תוכנית ההתחדשות של אליטליה, נציבות האיחוד האירופי הודיעה להנהלה המיוחדת של החברה ולממשלת איטליה, בעלת הבית הראשית של החברה, כי לא תתאפשרנה דחיות נוספות, והחברה חייבת לצאת לדרך חדשה, אחרי שהיא מצויה בהליך של פשיטת רגל במשך שנתיים.

חברת הרכבות המנהלת, כאמור, את המגעים, לא הצליחה להגיע להסכמות עם החברות המעוניינות, ביניהן: איזי ג'ט וריינאייר, וגם לופטהנזה שדרשה שליטה מלאה בחברה.

מלבד הצעתה של חברת הרכבות למיזוג עם אליטליה והקמת סינרגיה תחבורתית פנימית ובינלאומית בין שתי החברות, הצעה המקובלת מאד על ממשלת איטליה, השואפת להשאיר את החברה בידיים איטלקיות, נראה שאין כיום אלטרנטיבה ממשית לעתידה של אליטליה, ואם במהלך החודש הקרוב לא תתגבש תוכנית התחדשות ממשית, עתידה של החברה בסכנה.

המגעים, עליהם דובר בתקופה האחרונה, עם דלתא האמריקאית, כל הנראה, עלו על שרטון עקב העלות הגבוהה הנדרשת לביצוע השותפות עם דלתא, כיוון שרשות ההגבלים של האיחוד האירופי אינה מתירה לממשלת איטליה לבצע השקעות נוספות בחברה.

אתר 'New Europe' מפרסם, עפ"י מקורות איטלקיים, כי בנוסף לחברת הרכבות הלאומית, גם קבוצת התחבורה האיטלקית, Atlantia, הביעה נכונות להצטרף לתוכנית ההתחדשות של אליטליה.

נושאים שמוזכרים בידיעה