אא

אליס בארץ הטיסות

אליס היא לא אקסית מיתולוגית של בחור שבור לב, אלא שמו של מנוע חיפוש טיסות שהקימו שני ס'חבקים מהצבא: גלעד ארדיטי ויניב שולדנפרי, שכיום שותפה בו תלמה נסיעות. מה הסיפור שלהם? הנה הוא לפניכם במלואו

גלעד ארדיטי ויניב שולדנפרי. צילום: יונתן בלום גלעד ארדיטי ויניב שולדנפרי. צילום: יונתן בלום
אליס, אליס, אליס, אליס... אם גם אתם שמעתם את זה מתנגן שוב ושוב ברדיו ותהיתם מי זאת ה-אליס הזאת? אז ככה. אליס היא לא אקסית מיתולוגית של בחור שבור לב, אלא חסידה מאויירת והלוגו של חברת אליס (Alice) – מנוע חיפוש טיסות, שהקימו שני ס'חבקים מהשריון: גלעד ארדיטי, 33 מקיבוץ כפר החורש, ויניב שולדנפרי, 32 מיפו. למה דווקא אליס? "כי לא רצינו עוד שם של סוכנות עם הסיומת טורס. רצינו גם לוגו של חיה עם קונוטציה של תעופה וככה הגענו לחסידה. חיפשנו לה שם עם צליל בינלאומי. פסלנו שמות כמו אמנדה וברברה. חיפשנו שם מדליק שגם יתאים לדומיין פנוי וככה נולדה אליס". אגב, הפרסום ברדיו עובד? "לתפיסתנו הפרסום ברדיו עובד. מגיע לעם ישראל הגדול וזה מה שאנחנו רוצים, להגיע לעם ישראל הגדול. אליס, אליס, אליס – הרבה אליס בפרסומת נכנס לך לתוך המחשבה". עובד טוב יותר מפה לאוזן? "השיווק הכי יעיל שאנחנו מצאנו הוא מפה לאוזן. לכן, אנחנו מתאבדים על כל לקוח שיצא מרוצה, כי הוא השיווק הכי טוב שלנו. ישראלים מאוד אוהבים להשוויץ במציאת הטיסה הכי זולה. זה עולה בשיחות סלון ובארוחת ערב שישי".  

"אין לנו אבא, אח או דוד בענף. באנו כצרכנים"

האתר אליס להזמנת טיסות עלה לאוויר ב-2016, כשנתיים אחרי שארדיטי ושולדנפרי החלו לפתח לראשונה את מנוע החיפוש. איך הכל התחיל? "באנו כצרכנים שחיפשו טיסות באינטרנט ולא מצאו מנוע חיפוש גמיש. לא באנו מעולם התיירות. אין לנו אבא, אח או דוד בתחום. באנו לגמרי מהמקום הצרכני. התחלנו לשאול שאלות. למה אין מנוע כזה. עברנו דלת אחרי דלת. לא ידענו מזה אמדאוס, מזה GDS ואיך מתחברים לחברות תעופה. לא ידענו כלום. אחרי שנתיים של עבודה מאומצת, ב-3 באפריל 2016 עלינו לאוויר". איזה תגובות קיבלתם כשרק עליתם לאוויר? "עלינו עם 25 יעדים ולטווח של 3-8 לילות. ככה התחלנו. בערב ההשקה, עשו עלינו כתבה בתכנית חיסכון בטלוויזיה. באותו ערב מכרנו 3 כרטיסי טיסה והיינו מרוצים". כ-8 חודשים אחרי שעליתם לאוויר, חברת תלמה נסיעות שבבעלות ארז שמול נכנסה כמשקיעה אסטרטגית באליס "חיפשנו השקעה אסטרטגית. לא חיפשנו רק כסף. רצינו להתחבר לגוף גדול שיבין שאנחנו סטארט-אפ-און-ליין וצריך לתת לנו עצמאות ולא להתערב או לחפש את הדיבידנד של העוד שקל. מצאנו שותף ראוי, את תלמה בבעלות ארז שמול שנכנס יחד עם בית התוכנה Amazing web  (אמייזינג ווב) תמורת מיליון דולר. זה לגמרי הגיוני לחבור לשותף שנותן לך ערכים. לא חיפשנו קבלן עפר שיזרוק עלינו כסף אבל במהות הוא לא יהיה שם בשבילנו ולא ירצה להטיס ביחד איתנו את הדבר הזה". עד כמה הרתיע אתכם להכניס משקיע לחברה שבניתם במו ידיכם? "הקמנו את החברה עם הון עצמי. הבאנו כסף מהבית. ברגע שזה קרה וראינו שהעסק גדל וגדל, הבנו שנכון לנו להכניס שותף שהגודל שהוא יביא איתו יגרום לכך שהחלק שלנו יהיה גדול יותר. כי בסופו של יום, להחזיק משהו של 100% ששווה שקל - זה לא שווה. עדיף אחרת. עדיף למצוא את הווין ווין של כולם". עברה בכם המחשבה על אקזיט קטן ולהמשיך הלאה? "הדרך, התנועה, החברה – זה מה שמעניין אותנו ומרגש אותנו. אנחנו לא מחפשים אקזיט". באפריל 2018 השלמתם גיוס שני מתלמה נסיעות בהיקף של 1.5 מיליון דולר "נכון, ותלמה גדלה ל-42%. אמייזינג ווב מחזיקה 7% מהחברה". "באנו כצרכנים. לא ידענו מזה אמדאוס ו-GDS". גלעד ארדיטי ויניב שולדנפרי, מייסדי אליס חיפוש טיסות. צילוומים: יונתן בלום  

קווים לדמותו של הלקוח הישראלי

"מתוכנן, מחושב וחכם. יודע להזמין כבר בינואר טיסה לאוקטובר לכל המשפחה. יודע לקנות ביטוח ביטול טיסה למקרה וירצה לבטל מאיזה שהיא סיבה. לנוסע הישראלי יש תדמית של נוסע קשה אבל בסה"כ הכללי רוב הנוסעים הישראלים הם אנשים שטוב ונעים לשרת אותם".

אתם מדברים הרבה על שירות, שירות, שירות

"מי שהיו במגע עם שירות הלקוחות שלנו, הופכים לקוחות נאמנים יותר לנו. אנחנו מאוד קשובים ללקוחות שלנו. מהר מאוד הצלחנו להגיע למצב שאנחנו מתרגמים את הרצון של הלקוח לביצוע בשטח. כל המידע ברור ונגיש לכל השאלות האפשריות באתר. ואז אתה פוגש את הצד היפה של עם ישראל, כי הוא מרוצה ממך ואז הוא פונה בחיוך ובאהדה. שירות הלקוחות שלנו הוא און ליין מהשעה 07:00 בבוקר ועד 01:00 בלילה. יש לנו גם קו חירום שפועל אחרי השעה 01:00 בלילה ועד 07:00 בבוקר ונותן מענה לכל מי שנתקע בשדה התעופה. אנחנו הסוכן הכי טוב. בעוד סוכן הנסיעות הקלאסי יוצא לחופש, ישן או נמצא בשירותים, אנחנו כל הזמן זמינים ועונים. המערכת בנויה ככה שאנחנו תמיד שם בשביל הלקוח. אנחנו חיים ונושמים אינטרנט. גם הלקוחות שלנו חיים באינטרנט ומעדיפים לקנות כרטיס טיסה באינטרנט".

כמה פניות מטופלות אצלכם מדי יום?

"אנחנו מקבלים 10 אלף מיילים ביום שכולם מטופלים בשירות הלקוחות שלנו. אחד הסלוגנים שלנו, שתלויים אצלנו במשרד וחקוקים בראש של כל העובדים שלנו, 23 במספר, הוא: 'אצלנו שירות לקוחות לא ישראלי'. אנחנו מעניקים שירות לקוחות כזה, שאתה כצרכן, תגיד אין דברים כאלה. עוד לא נתקלתי בכזה באף חברה".

כולם יוצאים מרוצים אצלכם?

"אנחנו חיים בענף שלא הכל תלוי בנו. אם למשל חברת אל על מבטלת טיסה, הלקוח בא אלינו. אנחנו מכרנו לו את הכרטיס. לא מעניין אותו שזה לא אשמתנו שהטיסה בוטלה. לקוחות יכולים לצאת לא מרוצים, אבל יש לנו פרוטוקול איך להחזיר לקוח. אנחנו גם לא חוששים להגיד טעינו סליחה, קחו את כספכם בחזרה. אנחנו בני אדם. במקומות שטעינו אנחנו עומדים על שתי הרגליים ומתנצלים".

מהם היעדים הנמכרים ביותר אצלכם באתר?

"בנגקוק, ניו יורק, ברצלונה, אמסטרדם ולונדון. אלא המקומות הכי נמכרים. בקיץ יש קפיצה עם יוון".

 

"אין קסמים. אי אפשר להשיג כרטיס טיסה בכלום כסף"

מה מבדל אתכם ממנועי חיפוש מתחרים?

"יש לנו הסכמי מסחר הכי טובים שיש ושיטות עבודה של מטה רזה.  אנחנו יעילים. אנחנו רעבים, אנחנו יצירתיים ואנחנו לא מקבלים את המודלים הקלאסיים אלא מחפשים עוד ועוד. אין קסמים ואין טריקים. אנחנו עובדים קשה. העובדים שלנו לא מרוויחים שכר מינימום, אלא משכורות הגבוהות בעשרות אחוזים מהממוצע בענף ולכן הם גם נותנים יותר מ-100% לעבודה. אנחנו גם לא מחזיקים מוקדים גדולים עם עשרות מוקדנים. אצלנו יש אינטרנט וטכנולוגיה שיודעת להוזיל את מחירי כרטיסי הטיסה. יש לנו ביזנס מודל יציב וחזק שיודע לתרגם את זה למחיר כרטיס טיסה זול. ברוב המקרים, המחירים אצלנו הם זולים יותר".

מה דעתכם על כל אלה שמצליחים להערים על חברות תעופה ולהשיג כרטיס טיסה בכלום כסף?

"אין קסמים. אי אפשר להשיג כרטיס טיסה בכלום כסף אלא אם כן יש טעות טכנולוגית".

איך מצליחים בענף נשחק, בענף שחברות תעופה קורסות חדשות לבקרים?

"לחברות גדולות בתחום הנסיעות קשה בגלל חברות כמונו. אנחנו בעולם אחר. אנחנו הריטייל של עולם האופנה שבו חברות גדולות סוגרות סניפים ובמקביל האון ליין הולך וגדל. זה מה שקורה גם בשוק הטיסות. נכון יהיה להגיד שאנחנו במקום הנכון, בזמן הנכון ועם השותפים הנכונים. החיבור עם תלמה עשה לנו מאוד טוב. גם מהפכת השמיים הפתוחים עשתה משהו בארץ שלא היה מעולם. אם פעם היה מאתגר עד בלתי אפשרי למשפחה לטוס, היום זה הרבה יותר נגיש וזול מחופשה בסיסית בצפון הארץ. אפשר לעשות אחלה חופשה במדינות במזרח אירופה בכלום כסף".

מה הקושי הגדול ביותר שלכם נכון להיום?

"לנהל צמיחה. לעבור מקטן לגדול מאוד. לנהל חברה שכל הזמן צומחת. לא בקצב של 5% אלא בקצב מטורף. זה מאתגר ברמה שתהיה כמות עובדים נכונה שתשמור מצד אחד על איכות ומצד שני על יעילות. כשאתה קטן, כולם עושים הכל וכשאתה גדול יש שינוי במבנה הארגוני שמשתנה ולכן זה מאתגר. מאתגר מהמקום החיובי. ואגב, אנחנו מחפשים עובדים-מתכנתים".

לאן אתם שואפים להגיע?

"היום כשאומרים חיפוש בתי מלון ישר קופץ לישראלים בוקינג. אנחנו רוצים שככה יהיה איתנו כשאומרים לישראלים חיפוש טיסות"

רוצים להיות הבוקינג של הטיסות. גלעד ארדיטי ויניב שולדנפרי, מייסדי אליס חיפוש טיסות. צילום יונתן בלום

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםPassportech&Bizaliceאליסגלעד ארדיטייניב שולדנפרימנוע חיפוש טיסות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: