אל על במו"מ למכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד לבנק הפועלים

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
מדובר במכירה של 20%-40% ממועדון הנוסע המתמיד של אל על לפי שווי של כ-250 מיליון דולר. בנק פועלים מעוניין להשתמש במועדון, בו חברים כ-2.4 מיליון איש, לצורכי אפליקציית ביט שהוא מפעיל
מבצע באל על לכרטיסי טיסה לאירופה
אל על. צילום: שאטרסטוק

חברת אל על במו"מ עם בנק הפועלים למכירת כ-20%-40% ממועדון הנוסע המתמיד שלה לפי שווי של כ-250 מיליון דולר, זאת לאחר שמשרד האוצר דרש ממנה למכור חלק מהמועדון.

בנק הפועלים מעוניין להשתמש במועדון לצורך אפליקציית ביט שמפעיל הבנק לטובת לקוחותיו.

מועדון הנוסע המתמיד של אל על הוא למעשה העסק הרווחי שלה. הבוננזה והנכס המרכזי ולא בכדי, אחד התנאים שהציב באחרונה משרד האוצר לקבלת סיוע מהמדינה – הלוואה של כ-50 מיליון דולר, הוא מכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד.

למועדון הנוסע המתמיד יש הסכמים ארוכי טווח עם חברות האשראי. במועדון כ-2.4 מיליון חברים, כ-45% מהם תושבי חוץ שאינם מתגוררים בישראל. בסך הכול יש כ-1.3 מיליון לקוחות וכ-1.1 מיליון נוספים הם ילדים. לחלק מהלקוחות מחזיקים יותר מכרטיס אשראי אחד. בכרטיס האשראי עצמו, פליי קארד, מחזיקים כ-330 אלף איש.

בזמנו, אל על קיבלה כ-232 מיליון שקל מענק חתימה על הכרטיס. החברה שתתה מיד את הכסף ושום סכום לא הושקע בחזרה במועדון.

כשקרן מחו"ל ביקשה בעבר לרכוש את המועדון היא נקבה במחיר של כ-300 מיליון דולר זאת למרות שהשווי שניתן בזמנו למועדון היה נמוך יותר – כ-200 מיליון דולר. מועדון הנוסע המתמיד מרוויח בשנה כ-20-25 מיליון דולר ועם מכפיל 12 זה נותן לו את השווי של 250-300 מיליון דולר. המועדון עצמו מרוויח מעמלות מחזור על הכרטיס, אשראי צרכני שמוענק ללקוחות, עמלות מט"ח וכיו"ב.

בזמן הקורונה, אל על פיתחה אתר סחר לטובת מחזיקי המועדון שיוכלו לרכוש מכשירי חשמל, גאדג'טים, מלונות, מסעדות באמצעות שימוש גם בנקודות, זאת כדי לתת עניין בשימוש במועדון בזמן שהקורונה השביתה הכול. מהלך פסיכולוגי זה גלגל כ-10 מיליון שקל בחודש.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

6 מחשבות על “אל על במו"מ למכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד לבנק הפועלים”

  1. דני

    אחלה מועדון, העברתי את כל הקניות של לכרטיס ובנקודות קונה מוצרים.

  2. ראובן

    אם המוצר רווחי אז למה למכור אותו? האוצר נראה לי פועל לטובת בנקים. לא עדיף לחברה למכור מטוסים צריכת דלק גבוה ולבצע חקירה של מטוסים חדשים. כך יש מקבלים הון מהמכירה, מקטינים הוצאות דלק ויש מטוסים חדשים רווחים.

    1. תשובה

      האוצר לא מחפש את טובת אלעל.
      לאוצר אינטרס מובהק שלא יישארו פה חברות ישראליות (עלויות אבטחה גבוהות) ולכן הוא והממשלה דואגים לחסל את החברות לאט לאט

  3. חחחח

    גאוני!
    אתם במשבר כלכלי? תמכרו את הנכס העיקרי שלכם שמכניס כסף!
    עם מה תישארו? רק עם הפסדים וחובות.
    ועוד תמורת מה?
    מענק? חלילה!
    סיוע? מה פתאום!
    כל זה בשביל הלוואה = עוד יצירת חוב לחברה
    אין אין, גאונים שם באוצר! כלכלנים מהמעלה הראשונה חחחח

  4. אלון.מ

    בקיצור אם חשבתם שאתם כתוצאה מהמעדון חוסכים אז מסתבר שאלעל עושה עליכם וואחד קופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.