אא

אל על רשמה הפסד של כ-136 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2021

עדיין מקרטעת: ההכנסה של חברת התעופה ברבעון השלישי של השנה הסתכמה בכ-253 מיליון דולר וההפסד התפעולי בכ-109 מיליון דולר. לעומת זאת, ההכנסות ממטען היו משמעותיות. מנכ"ל אל על: "למרות שאנו פועלים בסביבה עסקית בעלת ראות מוגבלת אנו מחויבים להסתכל רחוק יותר ולפתח מנועי צמיחה"

אביגל שורק, מנכ"ל אל על. צילום: תמר מצפי אביגל שורק, מנכ"ל אל על. צילום: תמר מצפי
אל על מדווחת לבורסה לניירות ערך בת"א על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2021. מהדו"ח ניכר כי הקורונה עדיין פוגעת בחברה על אף עלייה של 546% בהכנסות ברבעון השלישי השנה לעומת הרבעון השלישי ב-2020. למרות האמור, אל על מסיימת את הרבעון השלישי בהפסד של כ-136 מיליון דולר לעומת הפסד שלך כ-146.6 מיליון דולר ברבעון אשתקד. ההכנסות הסתכמו לסך של כ-253 מיליון דולר לעומת כ-39.18 מיליון דולר אשתקד. הרווח הגולמי הסתכם בהפסד של כ-17.113 מיליון דולר. אל על רשמה הפסד תפעולי של כ-109 מיליון דולר. החברה רשמה הוצאה בסך של כ-40.9 מיליון דולר כתוצאה מהפחתת מטוסים המיועדים להוצאה משירות. נקודת אור נרשמה בהכנסות החברה ממטען שגדלו ברבעון השלישי של השנה בכ-35.6 מיליון דולר, עלייה של 154% לעומת ההכנסות ממטען ברבעון השלישי אשתקד. את 9 החודשים הראשונים של 2021 אל על סיימה בהפסד של כ-303 מיליון דולר לעומת הפסד של כ-391 מיליון דולר אשתקד. ההכנסות הסתכמו בסך של כ-592.38 מיליון דולר גידול של 15.8% לעומת הכנסה בסך של כ-511.44 מיליון דולר אשתקד. החברה רשמה הפסד גולמי בסך של כ-85.2 מיליון דולר וההפסד התפעולי הסתכם בסך של כ-243 מיליון דולר. אביגל שורק, מנכ"ל אל על: "תוצאות הרבעון השלישי, בתוך סערת זן הדלתא, משקפות את היכולת שלנו לפעול באופן גמיש ויעיל ולהגיב במהירות למצב השוק. למרות שאנו פועלים בסביבה עסקית בעלת ראות מוגבלת אנו מחויבים להסתכל רחוק יותר ולפתח מנועי צמיחה משמעותיים, זאת במקביל לחיזוק מתמיד של מבנה ההון שלנו". עוד מדווחת אל על לבורסה על עיקרי הפעולות שהיא נוקטת בימים אלה של קורונה כדלקמן: ניהול גמיש ומותאם לסביבה משתנה - הרחבת מקורות מימון -
  • סיוע מהמדינה בהיקף של עד 103 מיליון דולר, מרבית סכום זה יוזרם על ידי בעל השליטה. סכום נוסף של כ-20 מיליון דולר צפוי להיות מוזרם חברה על ידי המדינה כמקדמה עבור השתתפותה בהוצאות הביטחון.
  • הסכמים למימון מחדש של מטוסים בסך כולל של 45 מיליון דולר.
  • צפי להתייעלות בהוצאות שאינן בשכר בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה.
  • מינוף והצפת ערך של מועדון הנוסע המתמיד בדרך של גיוס חוב כנגד נכסי הקניין הרוחני.
  • הסכמות עם בנקים, מוסדות פיננסים ומחכירים הצפויות להקל על תזרים המזומנים.
  • כוונה להמשך הפחתת הוצאות תפעוליות והתאמתן להיקף הפעילות.
קידום מהלכים לפיתוח עסקי -

אופטימיות באל על לגבי הרבעון הרביעי של 2021

באל על מעריכים כי המכירות ברבעון הרביעי לשנת 2021, יהיו גבוהות ביחס למכירות של הרבעון השלישי וישקפו את מגמת ההתאוששות והחזרה המדורגת לפעילות של החברה. עם הסרת מגבלות התנועה לאחר התמתנות התחלואה והשפעת מבצע מנת החיסון השלישית, ביחד עם ההקלות בתנועה הטרנס-אטלנטית בין ארה"ב לאירופה ואישור ה-FDA לחיסוני ילדים מתחת לגיל 12, החברה מצפה להמשך מומנטום חיובי בענף ובפעילות החברה גם לאורך שנת 2022.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: