שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

פוצץ המו"מ בין אל על לדיסקונט: המדינה תלווה לאל על 100 מיליון שקל מימון ביניים

בעקבות פיצוץ המו"מ עם בנק דיסקונט, ובהמשך להלוואת הביניים של המדינה, האוצר אמור לתת לאל על מכתב המלצה והיא תתנהל, כנראה, מול בנק לאומי על מנת לקבל את ההלוואה
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
אל על
צילום: 123rf

 

הפגישה בין אל על לבנק דיסקונט הסתיימה בפיצוץ, כשהבנק סירב להעניק לאל על את ההלוואה.

נוכח הפיצוץ במו"מ, המדינה תלווה לאל על מימון ביניים מקרן העסקים בסך של כ-100 מיליון שקל להמשך פעילותה. במקביל האוצר אמור לתת לאל על מכתב המלצה, וככל הנראה, החברה תתנהל מול בנק לאומי לקבל את ההלוואה המבוקשת בהיקף של כ-350 מיליון דולר.

לאחר מגעים ממושכים עם עליות וירידות ומכשולים לא קלים, הצדדים הגיעו היום (רביעי),  לישורת האחרונה על מנת לנסות לסגור את כל הקצוות וזאת לאחר שאל על נדרשה להסדיר פרטים אחרונים מול דיסקונט על מנת לקבל אור ירוק ממשרד האוצר.

כזכור, אל על דיווחה שלשום לבורסה, "החברה מקיימת משא ומתן מתקדם עם בנק ישראלי (דיסקונט, ג.ל.) לקבלת הלוואה מגובה בחלקה בערבות מדינה, תוך שהחברה מנהלת שיחות עם הצוות המקצועי של משרד האוצר לעניין זה".
עוד הוסיפה אל על, "קבלת ההלוואה וגיבוי המדינה להלוואה כאמור בטווח הקרוב הינם חיוניים על מנת לאפשר לחברה להתמודד עם ההשלכות המהותיות של משבר הקורונה על החברה".
במקביל, אל על נדרשת לפטר כ-700 עובדים קבועים נוספים, בהם כ-100 טייסים. בסך הכול אל על צפויה לפטר קרוב ל-2,000 עובדים. עקב פיטורי העובדים צפוי מאבק קשה מול ועד העובדים.

אתמול, הודיעה אל על מטענים כי חתמה על הסכם מטענים חשוב, במסגרתו תבצע 150 טיסות בין סין לאיטליה.
במסגרת ההסכם עם ענקית הלוגיסטיקה הגלובלית KUEHNE+NAGEL, תפעיל אל על כ-150 טיסות מטען מסין לאיטליה דרך ישראל עם ציוד למלחמה בנגיף הקורונה. בימים הקרובים אל על מטענים תחל להפעיל 2 טיסות יומיות מסין דרך ישראל לאיטליה, ובסך הכל צפויה להפעיל כ-150 טיסות מטען בין החודשים אפריל-אוקטובר.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

110 תגובות

  1. אלעל לא מפטרת 700 עובדים קבועים. מבקש לדייק,
    תפטר 100 טייסים זמניים ועוד 600 עובדים קבועים.

    1. בעיה שיש באלעל רק 20 טייסים זמניים כך שהחשבון שלך לא מסתדר. אבל למה לקלקל שקר טוב עם עובדות

    2. כמה הזוי אפשר להיות וכמה קל להפיץ "נתונים".
      אין דבר כזה טייסים זמניים. היו חניכים והם כבר מזמן לא באל על. אפילו לא חל"ת

      1. אתה בטוח במה שאתה אומר?
        אז שמע… בלי להיכנס לפרטים…
        אין
        לך
        מושג!

    3. הדיון האמיתי מפוספס.
      השאלות האמיתיות המחייבות תשובות הן:
      1. כמה הפסידה אלעל מסנקציות של הטייסים בשנים האחרונות ( אי התייצבות לטיסות, מחלות מדומות וכו׳).
      2. כמה עובדי אלעל מובטלים מסתובבים בקמפוס ונשארים בעבודה בגלל וועדים כוחניים.
      3. מה העלות בפועל של תנאי השירות של הטייסים בחול (שהיות ארוכות, בתי מלון פאר, מושבי ביזנס על חשבון מכירה ) .
      4. כמה כסף מחולק כבונוס מידי שנה לחברי ההנהלה גם כאשר מסיימת את השנה בהפסד.
      וזה רק על קצה המזלג.
      העסק הזה צריך להתפרק ולהבנות מחדש כגוף יעיל ורווחי.

      1. ברוך. אתה מבוזבז!
        נראה לי שכדאי שתלך מחר על הבוקר למשרדי אלעל ותציע את עצמך כיועץ כלכלי. עושה רושם שאתה ממש מבין….
        יש עוד מעטים במשרדים (רוב החברה בחל״ת) אבל אלו מקבלי ההחלטות.

      2. למה אתה לא שואל כמה עובדי תחזוקה אינם נחוצים עוד מאז רכש המטוסים החדש? או כמה תפקידים ניתן לקצץ בתחנות השונות בארץ ובעולם?

        1. מר אבי , גם אתה הפכת ליועץ לענייני תחזוקה? מה אתה מבין בכלל בתחזוקת מטוסים שאתה קובע עובדות , אתה מבין בכלל שיש רגולטור בשם רת"א מעלינו ? לתרגם לך רת"א? מזמין אותך לעבוד רק שבוע במשמרות שלנו בחוץ , רק שבוע, תבוא נארח אותך יפה נשלב אותך , אחר כך תדבר , אבל תיקח נשימות עמוקות שלא תתעלף . מה שאתה לא יודע אל תגיד בבקשה

        2. עובדי התחזוקה עובדים בשכר מינימום במשמרות של 10/12 שעות לא יעיל ולא רלוונטי לפגוע בעובד שמקבל 6 אלך משכורת מאשר כל תפקיד ניהולי שמגיע לו החזקת רכב ביטוחים על החברה הבראה גמל חופשה וכמובן שהכל בתשלום עובדי בתפעול הזמניים הם מקור הרווח בחברה ההוצאה שלהם מזרחית ההכנסה שלהם גבוה

      3. מסכים לחלוטין עם מילה שנאמרה כאן על ידך…. אני לא בעד פיטורים המוניים של עובדים מסורים אבל בכל הנוגע להתנהלות הבזבזנית של סקטור הטייסים באלעל, יש הרבה מקום להתייעלות. חד משמעי….

  2. לקחו הלוואה כדי לשלם לטייסים 100 אלף שח בחודש לכל קפטן
    לך תבין

  3. הלוואי וקפטן היה מרוויח 100 אלף ש״ח, בארץ קפטן מרוויח כמו טייס משנה זוטר בחו״ל. התבלבלת עם משכורות של טייסים בדלתא ויונייטד..

    1. זה לא נכון יוני
      קברניט ממוצע בחברה אמריקאית מרוויח (15 שנות ניסיון) 148,000$ בשנה שזה 43,000 שקל לחודש.
      קברניט באלעל (וותק ממוצע של 10-15 שנים)
      מרוויח שכר בסיס של 70,000 ש״ח, תוסיף לזה הקפצות, דולרים והגענו ל80,000-90,000 ש״ח.
      כפול!!! מקברניט בחברה אמריקאית.

      1. אדם אולי קברניט ממןצע בחברת ריג'יונאל. מה אתה משווה. תשווה לדלתא ויונייטד שטסות באותם קווים

      2. מהפה שלך לחשבון הבנק.
        ביום שאלו היו המספרים, אל על תשיק קו לירח.

      3. אתה טועה ומטעה. תעשה גוגל של שכר טייסים בארה״ב ותראה שטייס משנה ביונייטד מרוויח יותר מקברניט באל על. זה לא דעה שלי, זו עובדה. באל על קברניט מרוויח 30 אלף ש״ח.

        1. נטו בחודש חלש
          תוסיף את הברוטו ועליות שכר וכולי וכולי
          ותעשה ממוצע שנתי
          ותגיע ל 100 אלף אל תספר לנו סיפורים

      4. המספרים שאתה מציג ממש לא נכונים, וסתם נועדו להכפיש.
        קברניט מתחיל בחברת לאו קוסט (איזי ג׳ט, ‏ Southwest) מ 163,000$ בשנה.
        ולעומת זאת הן מחזיקות יותר טייסים למטוס מאל על.

      5. אדם. צר לי לאכזב אותך, אבל מתשובתך אני למד שאין לך מישג בהשתכרות של טייסים, לא בארץ ולא בעולם…
        והמלצה נוספת, כשאתה משווה שכר, תבדוק גם כמה אחוזי משרה עבד כל עובד (רמז: כשאתה עובד בעבודתך שתי משמרות, אתה מקבל שכר של משמרת אחת?…).
        קיצר, תעשה שיעורי בית לפני שאתה זורק לאוויר נתונים תלושים מהמציאות ולא בדוקים…

  4. זו היתה הזדמנות חד פעמית לפתוח חברה חדשה בלי המשקולת הבלתי אפשרית של הטייסים,כמות העובדים המיותרת ועוד ועוד…
    הפספוס גדול ותרשמו לפניכם את התסריט שיחזור על עצמו בעוד שנתיים שלוש.

    1. סמי
      1. אין לך מושג כמה עולה להקים חברת תעופה. עלות סגירה ופתיחה מחדש של חברה – המשמעות היא שלא תהיה תעופה ישראלית. זה בטח לא הפיתרון
      2. יחס טייס מטוס באלעל מהטובים בעולם (היינו – נמוכים).
      3. יעילות של טייס אלעל גבוהה מאשר רוב החברות בעולם (יש מדדי תעשיה מוכרים ומדידים בכל החברות).
      4. החסכון שהושג בהסכם ההתייעלות האחרון עם הטייסים עולה בהרבה על העלות לכאורה שעינך צרה בה.

      ולסיכום. אתה סתם איש קטן וצר עין, ששופך רפש על אנשים שאתה לא מכיר, לא יודע מה הם עושים, איך וכמה הם עובדים, ומקומך לא בפורומים כמו פה. אתה שייך מקסימום למגרשי כדורגל בליגה ג מחוז דרום.

  5. אתה צודק טעיתי טייס קברניט באל על מרוויח 120000
    מאה עשרים אלף שח בחודש עלות שכר ותנאים
    ואתה התבלבלתה אנחנו חיים במדינת ישראל וצריך להרוויח בהתאם
    כי טייס באפריקה מרוויח חצי ממה שטייס באמריקה מרוויח

  6. יוני אז מה היה לנו שם
    650 שח לשעה תוספת טייס תוספת קברניט תוספת בכירות תוספת מדריך תוספת מאמן בוחן 150 אחוז לכל שעה נוספת מוניות הלוך חזור בתי מלון כביסה בונוסים משכורת 13 אשל בתי מלון 5 כוכבים ובמרכז ועכשיו נעבור לקובינה 4 בודי פס מושבי עסקים
    ולא נדבר על המרת כסף בדיוטי פרי לפי שער גבוהה
    נעשה עוד חצי שקל לכל 10 דולר
    לא נראה לי התבלבלתי 120 זה פחות או יותר נכון

    1. אני קוראת ולא יודעת אם לצחוק או לבכות.
      ברור שאתה עובד באל על, ועוד יותר ברור שאתה לא ממש מבין על מה אתה מדבר.
      עצוב לי שככה אתה בוחר ללכלך על קולגות שלך. היום זה הטייסים, מחר זה הדיילים, עובדי המנהלה והקרקע.
      תתבייש.

    2. מנש
      כמה החברה השמנים שלכם מרוויחים בתחזוקה?
      תעשו חשבון בית אצלכם
      אתם מרוויחים ים והזוטרים שלכם רעבים ללחם
      בושה!

    3. מנש. לא רק שהתבלבלת בעשרות אחוזים, נראה שאתה תמשיך בשארית חייך לחפש איך לחסוך 20 אגורות על 10 דולר.
      נובאמת… ככה תגיע רחוק? ככה אתה חושב להיות קברניט ביום מן הימים?
      בקצב הזה אפילו כנוסע לא יתנו לך לעלות על מטוס…
      תגיד, במחשבה שניה… אתה לא ההוא מ״סרט השוקולד״ המפורסם?

  7. עובדי תחזוקה באלעל רוצים לשרוף את הבית העיקר לא להתגמש קצת. שהם לא ישלמו אפילו שקל רק כל השאר

  8. איפה איפה כל הממציאים על הטייסים שהם מרוויחים 200 אלף בחודש? אנשים הזויים, אולי רבע מזה גג זו האמת ואני מגזים העיקר להכפיש

  9. טייסים יקרים.
    משפחות שלמות נלחמות על הלחם ואתם שומרים על הקצפת!!
    אין מקום לשכר כמו שלכם בזמן שמפטרים מאות משפחות !! בבקשה קצת אכפתיות. !! תתעוררו ותורידו מהשכר כדי לשמור על המקום עבודה של אלו שמשתכרים בשכר מינימום.

    1. יניב היקר באמת
      כולם מוותרים אבל עדיין צריך להתייעל.
      בטוח שאתה הכי יעיל בעולם
      לא יודע מה אומרים או מוכרים לך אבל אני בטוח שאתה מבין שאין סיבה שאתה תעבוד קשה לממן מישהו שלא תורם
      כלום.

    2. די כבר עם המנטרות בשקל תשעים
      קצפת פירורים שמנת
      חלאס
      תחתמו על הסכם התייעלות
      תפסיקו עבוד בכאילו מאה במשמרת
      וגם לחברה שלכם יהיה שכר יפה

  10. רוב המפוטרים צפויים להיות עובדי נקיון ותפעול שמרוויחים שכר מינימום וחלקם מקבלים אבטחת הכנסה.
    זה יהיה האסון הגדול. משפחות רבות יכנסו מתחת לקו העוני.
    מדובר בעובדים מסורים שעובדים שעות רבות בעבודה פיזית.

    1. אל על החברה הלאומית
      חייבים שאלה שבאמת עובדים יממנו את אלה שלא עובדים
      רק ככה החברה תשרוד.
      בארץ מיושם בהרבה חברות ומשרדים ממשלתיים .
      עובד יעיל מממן לפחות 2 לא יעילים
      מקובל בכל העולם אפילו בישראייר שבכלל מתחזקת את מטוסיה עם לופטהאנזה

  11. הגיע הזמן להתחיל להעסיק טייסים זרים בחברת אל על .לא פחות טובים מהטייסים הישראלים שחושבים שהמציאו את התעופה בעולם.ותאמינו לי אף טייס לא ימות ברעב לכולם עוד עסקים ופנסיה מוגדלת מהצבא.

    1. גיא רעיון יותר טוב. הגיע הזמן להוציא את תחזוקה לקבלנות משנה. גם שם סכומים של 30 אלף.בחודש ועוד 300 אחוז על עבודה בשבת ובלילה ועוד תוספות. אח"כ הם בוכים על הטייסים

      1. גם אחרי 30 שנה באל על כמפקח צוות לא מתקרב ל30 אלף. זה מה שאתה לא מבין. עובדי התחזוקה הם ולא אתה היעילים, כול עבודה קבלנית אחרת בנושא תחזוקה הרבה יותר יקרה ועל האיכות אני לא רוצה לדבר. זה לא דברים בעלמה, יש לנו נסיון עם תחזוקה בסין עם 747-400 עם 767 בקנדה , עם בדק. אבל למה להלעיט אותך בעובדות , אתה עושה יופי של עבודה בהנדסת תודעה עם פייק ניוז.

    2. גיא אתה ממש משו באמת
      חייבים להעסיק טייסים זרים הם בטח יבינו למה צריך
      עובד אחד הולך אחד חותם ואחד שסתם לא יודע לכתוב
      פוסט לעניין

    3. אני אשמח לראות בחשבון הבנק שלי פנסיה מהצבא, ועוד מוגדלת??
      יש לא מעט טייסים צעירים באל על, שאמנם היו בחיל האויר אבל ללא פנסיות. יש גם לא מעט טייסים שלא הגיעו מחיל האויר.
      הגיע הזמן , גיא, שתפסיק לדבר שטויות על עניינים שאתה לא יודע ומכיר.

    4. וגם את התחזוקה להעביר למיקור חוץ
      אולי מטוסים של אלעל יעבדו סוף סוף כמו שצריך
      כל טיסה יש עיכוב של תקלה של המטוס
      משהו לא עובד

      1. צריך גם טייסים להעביר למיקוד חוץ כדי שלא ישכחו להוריד גלגלים לנחיתה בהיתרו עם 737 וגם טייסי777 שלא יגיעו למצב של אתראה pull up לפני התנגשות בהרי מודעין , או 737 שטייסי אל על לא יודעים להנחעת באילת כי זה קצת מסובך יותר מהשדות הנוחים בחוץ לארץ אבל לפחות חצו למצרים 10 קמ , או טייסים שיודעים לתפעל טייס אוטמטי עם הוראות בקר במוסקבה , בניגוד לטייסים באל על שכמעט ריסקו מטוס במוסקבה. יש עוד , להמשיך או שאתה מקבל את התמונה המלאה ?

        1. כאזרח מהשורה מתקשה להבין אותך
          עד כמה תהנה מוכן לבזות את אלה העובדים איתך
          בחברה
          נראה שהגעת למצב שכדאי שתתפטר ולא תפוטר.
          שיסגרו לך את החברה וזהו
          אני לא הייתי נותן שקל לחברה שעובד מלכלך ככה
          על עובד אחר במדיה פתוחה שכזו
          אפילו לא שקל – בושה
          ובטוח תמצא עבודה עם ידע כזה נרחב

          1. רונן
            מתחברת כל מילה שלך
            גם את החברה שלנו סגרו בגלל אנשים כאלה.
            ומה שמצחיק שאחרי שהיא נסגרה הם לא מצאו עבודה
            סתם חבל
            מקווה שביבי מבין את זה

        2. תגיד, כמה מטוסים אתם מנסים להוציא עם MEL לא נכונים והטייסים עוצרים את זה? כמה פעמים פותחים תקלות ואתם מחליפים את החלקים בין המטוסים ( כאילו שאנחנו לא יודעים). כמה פעמים טייסים עושים את העבודה שלכם שאתם 3 אנשים על כל מטוס שמנסים לא הוציא אותו לטיסה ותמיד דופקים את הסלוט….

        3. אבי, אתה גאון!
          אני כבר חודש תקוע עם רעיונות איך לחסוך כדי שנציל את החברה שלנו!
          עד עכשיו הבנתי כבר שצריך להוציא את רוב התחזוקה למיקור חוץ. כבר סיימתי לנתח את כל מדדי העלות תועלת, והם היו מרשימים. אבל היה חסר לי עוד משהו כדי להשלים את הפאזל… ואתה – גאון- סידרת לי את כל המחשבות.
          נביא טייסים זרים. בסיו יש המון עכשיו. זולים ממש. כמעט כולם כבר צברו 500 שעות ניסיון! ועכשיו יצעיד את החברה קדימה גם בעלות שכר הטייסים, וודאי בבטיחות.
          ואני גם מציע את הרעיון לחיל האוויר. בכל זאת אני מכיר עוד בן אדם שניים גם שם. נוכל לייצר חייל הרבה יותר מקצועי, בטוח, ועם תהליך הכשרה קצר בהרבה…

          אה רגע. מילה לסיכום – רואים שבסעיף ״טיסה״ בעולם התעופה אין לך ממש מושג.
          אם תרצה פעם הרצאה, תוכל למצוא אותי בקומה 4. שלושה חדרים לפני לשכת המנכ״ל. אם תצטרך אישור כניסה בשער 0הכרטיס שלך כנראה לא יעבוד בקרוב אם תמשיך בגישה שלך) תתקשר מהשער.

          1. לכול אדם מותר לפי החוק להביע את דעתו, תן דעתך על כך שאיימת על אחד מיסודות הדמוקרטיה – חופש הדיבור. וזה לא משנה אם אתה טייס או סמנכל מבצעים, כולם שווים בפני החוק. עדיין.

    5. אין אתה גאון! איך לא חשבנו על זה קודם??
      בוא נפטר טייסים ישראלים, עם ניסיון של אלפי שעות טיסה וסנדרטים בטיחותיים גבוהים ונשכור טייסים זרים.
      זה בטוח יציל את הכלכלה הישראלית!

  12. הטייסים הם האוכלוסייה הכי יעילה באלעל. היחידים שחתמו על הסכם התייעלות לפני שנה שחסך לברה 220 מיליון דולר בשנה האחרונה. לספר שקרים עליהם אפשר עד מחר אבל אלו המספרים

    1. לכל הממורמרים פה תסתכלו אצלכם בצלחת לא אצל השכנים שלכם!!!! פח

    1. גם התלועת שנמצאת בשורש החזרת חושבת שזה הדבר הכי מתוק כל חייה.

  13. טסתי איתכם לפני חודשיים הייתה טיסה מדהימה צוות טייסים מדהים! טיסה מעולה!
    מקווה שתחזרו להטיס אותנו במהרה

  14. חבל שהמדינה לא משכילה להבין שאי אפשר בלי חברה לאומית משלנו כחול לבן. חובה להציל את אלעל!! כל העולם נתן סיוע כספי לחברות התעופה וכאן לא מוכנים לתת הלוואה. ביזיון

  15. אין בושה
    טייס חביב תזכור תמיד ללא תחזוקה לא תמריא
    תחזוקה זה לב ונשמה 30 אלף זה הסיפור שמספרים לכם
    רובנו בהשלמת הכנסה ושאתה בבית או במלון 5 כוכבים בסוף השבוע אני עובד על המטוס מכין לך אותו 300 אחוז עוד סיפור של גונן בוא נפתח תלוש בתלוש
    650 שח שעה ועוד תוספות 120 אלף
    אין בושה

    1. טכנאי יקר
      גם בחיל אוויר הבינו שמיקור חוץ הרבה יותר יעיל (גם בהיבט עלות וגם בהיבט איכות) ויחידות רבות משתמשות במיקור חוץ ולא בטכנאים של חיל האוויר. אולי גם באלעל יבינו סוף סוף ש 3 טכנאים עובדים כמו טכנאי זר אחד (ולא בגלל חוסר יכולת חלילה, אלא בגלל ההוראות שהם מקבלים מנציגות העובדים…), ויוציאו את כל הצד הטכני למיקור חוץ. זו הדרך היחידה כנראה לעקור את הרעל האמיתי בתוך החברה – גם הרעל הכלכלי וגם הרעל האנושי. אני בטוח שכשהגיע לטפל במטוס אלעל עם מדים של חברה חיצונית אתה תהיה הרבה יותר יעיל (וגם תרוויח יותר כסף). כדאי שתפנים, כי אם תמשיך ככה זה יקרה הרבה יותר מהר ממה שאתה מדמיין…
      ולגבי הטייסים חביבי…? יש מדדים בדוקים. אמפיריים. שמראים שיעילותם, וכך גם העלות תועלת של טייסי אלעל היא מהגבוהות בעולם. בדוק!

  16. עובדה אחת ברורה, טייסי אל-על חתמו על חוזה התייעלות, אחרי כל השאר העובדים ההנהלה עדיין מתחננת כבר 20 שנה!!!! שיהיה לנו בהצלחה

  17. טייסי אלעל התיישרו לסטנדרט העולמי ביעילות על פי דרישות ההנהלה, חבל ששטר העובדים ירסקו את החברה

  18. חברים על מה הויכוח?
    כל העובדים באלעל שירתו לפחות תשע שנות קבע?
    כל העובדים באלעל מסכנים את חייהם בשמירה על ביטחון המדינה על בסיס שבועי?
    לכל העובדים באלעל לקח לפחות 12 שנה להצליח להגיע לאלעל?
    כל העובדים באלעל עוברים מבחנים אחת לחצי שנה?
    כל העובדים באלעל נדרשים להנחית מטוס עם 280 נוסעים ב05 לפנות בוקר לאחר שטסו כל הלילה במזג אויר סוער?
    טייס מרוויח משכורת ראויה כמו שרופא ורו״ח וכל מי שעבד קשה מאוד כדי להגיע לתפקיד המטורף והמלא אחריות הזה,
    ועם זאת הטייסים הסכימו ראשונים להורדה של 30% ולפיטורין של 60 טייסים שזה 10% מהכח,
    מספיק עם ההשמצות המעליבות, לא מכבדות ולא רלוונטיות,
    כולם צריכים להתגייס להצלת החברה בעת הזו ואי אפשר לצפות מהטייסים לקחת על עצמם את כל החוב.

    1. כל מילה בסלע!
      חיזקו ואימצו, טייסי אלעל!!.
      ואל נא תיפול רוחכם מכל ההשמצות המגעילית של אנשים צרי עין, אוכלי חינם שרק רוצים לאכול על חשבונכם בלי לתת תפוקה ראויה.
      ואני רואה ושומעת הכל. כבר שנים…

  19. לא כל החוב אבל את החלק היחסי
    ואל תספרו סיפורים הסכם ההתיעלות שלכם פורסם
    הכל כתוב 650 שח ועוד וועוד
    ולא הרבה עורכי דין ורופאים ורואי חשבון מרוויחם כל כך הרבה
    וגם אני עובד קשה כדי שלך יהיה מטוס שמיש
    ומרוויח 41.5 שח לשעה 30 אלף זה סיפור שמכרו לכם

  20. לכל הטייסים שמגיבים פה כנגד כולם תתביישו לכם. הרי ברור שאתם מאורגנים ומאוגדים בתגובות שלכם כמו בכל דבר אחר.
    אבל איבדתם צלם אנוש. תפסיקו להתכחש לסכומים כי הם גלויים לכל. זה מאד פאתטי מצידכם. אתם מרוויחים המון ללא הצדקה כבר במשך שנים ע"ח כל העובדים בחברה.
    התייעלות? אחרי כל הסיקים שלכם ותרגילי הארכת טיסות כל דבר נקרא התייעלות.
    רדו למציאות. תחיו אותה.
    אחרת איפה תעבדו? אה? איפה?
    תתביישו. מכיר אותכם מקרוב. קרוב מאד.

    1. מאיר, אתה אולי מהיר בתגובות כאן, אבל כאחת שאוכלת את כל הח… של הנוסעים כל פעם כשיש תקלה וצריכים לשבת (במקרה הטוב) שעתיים במטוס לחכות לתיקון או (במקרה הרע) לרדת לטרמינל לחכות 4 שעות עד שמתקנים תקלה פשוטה, אני יכולה להגיד לך שבמציאות אתה וחבריך הרבה פחות מהירים. וגם לא ממש יעילים.
      ראיתי לא מעט פעמים מטוס מונע או רגע לפני התנעה נאלץ להמתין חצי שעה בשרוול כי אתם בדיוק ב״החלפת משמרת״. אז אל תשמיץ את אחת האוכלוסיות היחידות בחברה שתמיד יקפצו ראשונים לכל משימה, קודם יעשן ואחר כך ישאלו, ואולי תיקח דוגמא אישית במקום לחשוב שהם יוותרו על מה שמגיע להם כדי לספק לבטן שלך את עודפי השומן שנצברו בה מרוב חוסר יעילות.
      קצת כבוד!

      1. דיילת
        תקלות קורות
        מטוסים מגיעים לזמן קצר וללא אפשרות תיקון מפאת קוצר בזמן קרקע.
        מה היית מעדיפה? שיוציאו מטוס מקולקל.
        כנראה שאת לא מכירה את המערכת ומגיבה בשם הטייסים.
        אז… קחי צעד אחורה תלמדי תשכילי ותבואי עם עובדות
        נ.ב אני לא שייך לטכני אלא למנהלי.

    2. על פניו הפוסל במומו פוסל
      לא קרה כלום, נשב על זה במשמרת בשבת בצהריים

    3. מאיר
      אוהבים אותך בכל מקרה ורוצים שתמשיך לעבוד
      בכבוד
      אבל לזרוק רפש על אחרים לא יקדם את המגזר שלך
      תהיו גברים ותעשו מה שצריך למען ילדנו
      גבר לוקח החלטות

      1. קזבלן
        אם היה לי מאיפה לתת הייתי נותן.
        אני עובד מינהלי ומתבייש במה שאתם רושמים.
        יכול לשפוך עוד הרבה הרבה עובדות על הדרישות שלכם אבל מפאת כבודכם והיכרותי איתכם אמנע.
        אבל כן. הגיעה השעה.
        שאבץם מהחברה עכשיו הגיע הזמן לתת.
        לא תיתנו תלכו ללישכה בדיוק כמוני.
        ולכם יש הרבה יותר מה להפסיד בהליכה ללשכה.

  21. טייסי אלעל הם מהיעילים בעולם. את זה מודדים בשכר שעה שבאלעל נמוך בכ 15% מחברות מקבילות בעולם. ובכמות הטייסים יחסית לכמות המטוסים, באלעל הרבה פחות טייסים יחסית לכמות המטוסים אותם הם נדרשים להפעיל יחסית למקובל. המשמעות הטייסים באלעל עובדים יותר קשה תמורת פחות כסף מהמקובל בעולם בחברות שמפעילות מטוסים דומים (וזה לפני שנכנסים למה נשאר ביד לכולנו, כלל האזרחים בישראל, בגלל המיסוי הגבוה).

  22. טייסי אלעל אתם מלכים שלא יבלבלו אתכם פה גם 300 אלף בחודש הייתי נותן לכם

  23. כל הקנאים פה לא מבין מה הבעיה לכו תלמדו טייסות תהיו טייסים מה העניין

    1. ביבי מבין עניין בטוח
      יודע שישראל חייבת את חברת אלעל
      קווץ קטן והכל יסתדר

  24. אז מה הבנו מהמנטרות ודף המסרים
    טייסי אל על הם מספר 1 בעולם בלדאוג לעצמם ושכולם ירעבו ללחם
    120 אלף בחודש הם ההוכחה לכך ביחד עם ההסכם החדש
    אל תתבישו אין לכם בושה

    1. מתגובה לתגובה הסכום עולה.
      חשוב מאוד שכל עובד לא יעיל יממן שלושה לא יעילים
      ואחד מיותר או להיפך
      חבל שאתה יורק לבאר שאתה שותה ממנה
      כולם ביחד
      היעיל הלא יעיל המיותר

  25. וייס צסנה,
    עובדי התחזוקה כל הזמן מחליפים משמרות ואין אף-אחד בליין….יעילים עאלק!!

  26. אבי פון,
    עובדי התחזוקה כל הזמן מחליפים משמרות ואין אף-אחד בליין….יעילים עאלק!!

  27. אין אתה גאון! איך לא חשבנו על זה קודם??
    בוא נפטר טייסים ישראלים, עם ניסיון של אלפי שעות טיסה וסנדרטים בטיחותיים גבוהים ונשכור טייסים זרים.
    זה בטוח יציל את הכלכלה הישראלית!

    1. חבל שהשנאה של חלק מהאנשים מוציאה אותם
      מדעתם
      מוסר כפול בכלל – לפטר זמניים שנתנו את הנשמה
      אותנו התנדבו הקבועים ישר לפטר,
      פירגון כנראה יש רק בחברות זרות

      1. מסכים לחלוטין עם מילה שנאמרה כאן על ידך…. אני לא בעד פיטורים המוניים של עובדים מסורים אבל בכל הנוגע להתנהלות הבזבזנית של סקטור הטייסים באלעל, יש הרבה מקום להתייעלות. חד משמעי….

  28. כל הכבוד לנשות הטייסים שנוטלות חלק במאבק לשימור 120 אלף בחודש אבל תסבירו לי למה אתם צריכות לשבת במושב עסקים בעלות של מליונים בשנה
    עובד התחזוקה עוזב את המטוס בהחלפת המשמרת בהוראה של ההנהלה כי לתחזוקה לא נותנים מונית פרטית לחזור הביתה נותנים לו הסעה שאם הוא לא מגיע זו בעיה שלו
    אצלינו אין חולים מדומים להמשיך ???

  29. תחזוקה של אל על הכי טובה ויעילה בעולם לפי כל פרמטר ביקורות תקופתיות זמני קרקע יצור שעות טיסה תיקון תקלות שינוים הנדסה החלפות מנוע השכלה ועוד ועוד
    תחזוקה לא קוראת לנשים שלהם לעזור במאבק הם עסוקות בהשרדות
    40 שח לשעה
    איך רשם טייס יש 1400 עובדי תחזוקה בערך
    והם מרוויחם שליש מהטייסים
    בהבנה פשוטה 1400 תחזוקה שווה 220 טייסים
    אין שום חברה בעולם ליחס שכר כזה
    כמו שרשמתי אין לכם בושה
    וכן נביא מטוסים וטייסים מחוול ונטפל בהם והם יטוסו עם טייס בשכר נורמאלי הכל יהיה טוב

    1. שמואל …. אני לא יודע לאיזה סקטור אתה שייך באלעל אם בכלל. אף אחד לא חולק על התפקוד של הטייסים בזמן מילוי תפקיד אבל כאן מדברים על דרכים להתייעל על רקע משבר כלכלי קשה. אז מה קשור עכשיו "טייסים לתפארת" ???!!! עובדי תחזוקה באלעל הם סופר לתפארת אם כבר אתה מדבר אל מסירות לעבודה. וד"א הטייסים עליהם אתה כל כך מגונן… הם אלו שחולבים ומוצצים את קופת החברה עם משכורת עתק.

  30. הטייסים היחידים שדאגו גם לשכר שלנו כשהיה לנו סכסוך עם ההנהלה

  31. מוזר שאנחנו מקבלים את האקסיומה של חוסר יעילות. ברור שגם כשהמצב יחזור לקדמותו עולם התעופה יעבוד חצי קלאץ' ובהתאם גם על על תיאלץ להצטמצם. ברור גם שזו צריכ להיעשות בחוכמה ובצורה מדורגת. משמע שקודם כל קבלנים, יועצים, חוזים אישיים, חוצנים ואחכ לפי עלות העובד כאשר סקטור שעלותו יקרה יקזס יותר – בשעות או בעלות לשעה וכד'

  32. כמה אנשי תחזוקה מועמדים לפיטורים….? כמה פוטרו? כמה אחוז הם מוכנים להוריד מהשכר..?

  33. טמבל זה שמאמין שמיקור חוץ לשירותי תחזוקה יחסוך בהוצאות. לראיה , בהסתמך על תיקונים וביקורותשנערכו אצל גורמי חוץ- לדוגמא מטוס EAJ תיקון שהיה אמור לארוך שבועיים התארך ל 3חודשים ולמעלה מזה( ועכשיו תחשבו את עלויות הקרקוע,
    ושיבושי לו״ז מתוכנן, ובנוסף עלות שעות העבודה)
    והס מלהזכיר את איכות הביצוע.
    כל בורג שלא הוברג כיאות , סמרטוט שנשכח ,או טורק שלא חזר למקומו עלול לעלות בחיי אדם .
    טייסים , ראוי שתחשבו היטב לפני שאתם שופכים את
    התינוק עם המים.
    התסריט הנ״ל

  34. בקיצור נמרץ
    טייס יודע להטיס ולא לתקן
    טכנאי יודע לתקן ולא להטיס
    כולנו יחד בסירה או המטוס

    והמצב לא טוב
    אז שהטייס ירד מ650 שח ל 250 שח
    הטכנאי מ40 שח לשכר מינימום
    והכל יהיה טוב

  35. קזבלן
    אם היה לי מאיפה לתת הייתי נותן.
    אני עובד מינהלי ומתבייש במה שאתם רושמים.
    יכול לשפוך עוד הרבה הרבה עובדות על הדרישות שלכם אבל מפאת כבודכם והיכרותי איתכם אמנע.
    אבל כן. הגיעה השעה.
    שאבץם מהחברה עכשיו הגיע הזמן לתת.
    לא תיתנו תלכו ללישכה בדיוק כמוני.
    ולכם יש הרבה יותר מה להפסיד בהליכה ללשכה.

  36. 22 סמנכ״לים …
    משכורת חודשית של סמנכ״ל/ית באלעל שווה לשכר
    3 טייסים . רק שהטייסים לפחות עובדים בשביל הכסף.

  37. לכל הטייסים המגיבים פה שאפו על ההתגייסות להטיית דעת הקהל. עוד הוכחה לאחדות ודרך העבודה שלכם.
    לעצם העניין כאחד שעובד איתכם מאגף אחר ולא תחזוקה רוצה להגיד לכם שמהיום אתם איחס. נגעל מיכם.
    איזו התנשאות. איזו יהירות.
    אתם פשוט מ ג ע י ל י ם.
    שאו ברכה ומאחל לכם חל"ת ארוך ככה תלמדו איך לחיות עם 10 אלף ש"ח בחודש.
    יש לכם הרבה יותר מה להפסיד וזו הסיבה שרצתם ראשונים להוריד בתנאים אבל זה לא מספיק.
    אתם איחס כי אתם לא אומרים את כל האמת.
    הפרשות לפנסיה -מורידים לכם מהשכר הכולל לא מהבסיס.
    אחזקת רכב-למה ריבונו של עולם מישהו שמגיע לעבודה וחוזר ממנה במונית זכאי לאחזקת רכב?
    להמשיך?
    פשוט מגעיל. לפחות תכבדו קצת את האחר שמממן את התנאים המופרזים שלכם.
    חלקכם אני מכיר אישית ולא כולם חושבים ומתבטאים כמוכם.
    שפשוט להתבייש בכם.

  38. חברים אז סיכמנו
    לטייסים אין בושה
    אין רצון אמתי לעזור למעט לעצמם
    הם חושבים שהם כל יכול
    דיי נביא מטוסים זרים עם צוותים זרים ניתן להם תחזוקה והטייס ישב בבית
    אייר אקספלורר דוגמא נהדרת
    ככה נוכל להציל את החברה ונשמור 6000מקומות עבודה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.