אל על: הפסד של 391 מיליון דולר ב-9 החודשים הראשונים של השנה

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
זאת לעומת הפסד של 28 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. את הרבעון השלישי של השנה סיימה בהפסד של 147 מיליון דולר ובגרעון של כ-125 מיליון דולר בהונה העצמי. מנכ"ל אל על: "מקווים בתקופה הקרובה להרחיב את היקפי הפעילות ולהחזיר את החברה בהדרגה לפעילות סדירה"
אל על
צילום: עידו וכטל

משבר הקורונה מחמיר עוד יותר את מצבה הכספי של אל על. החברה מדווחת על הפסד של 391 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2020 לעומת הפסד של 28 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות אל על צנחו לסך של 511 מיליון דולר לעומת 1.660 מיליארד דולר אשתקד, צניחה של 69%. הוצאות הפעלה הסתכמו לסך של 624 מיליון דולר. ההפסד הגולמי הסתכם לסך של 112 מיליון דולר לעומת רווח של 278 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השלישי של 2002 רשמה אל על הפסד של 147 מיליון דולר לעומת 27 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019. ההכנסות ירדו ב-94% לסך של 39 מיליון דולר לעומת 647 מיליון דולר אשתקד. ההוצאות הסתכמו בסך של 101 מיליון דולר לעומת 505 מיליון דולר בתקופה המקבילה, פער של 80%. אל על רשמה הפסד גולמי של 61 מיליון דולר לעומת רווח של 142 מיליון דולר אשתקד, ירידה של 143%.

עוד עולה מהדיווח של חברת התעופה כי יתרת התחייבויות בגין מכירה מראש של כרטיסי טיסה ללקוחות מסתכמת, נכון ליום פרסום הדו”חות הסתכם בכ-240 מיליון דולר, מתוכם כ-39 מיליון דולר בגין שוברים שהונפקו כחלופת החזר כספי ללקוחות.

מנכ”ל אל על, גונן אוסישקין: “התמשכות משבר הקורונה בדגש על ‘גל שני’ בישראל ובעולם בעקבותיהם הוטלו סגרים ומגבלות רבות במהלך הרבעון השלישי של שנת 2020 הובילו למצב בו חברת אל על חדלה מפעילות סדירה. כפועל יוצא, הרוב המכריע של עובדי אל על המשיכו לשהות בחל”ת ועל אף הצעדים הרבים והמשמעותיים שביצענו כדי לצמצם את ההוצאות השוטפות ולשפר את נזילות החברה, אנו מסכמים רבעון שלישי קשה עם הפסד כבד של כ-147 מיליון דולר.
לאחרונה חזרנו להפעיל טיסות נוסעים למספר מצומצם של יעדים, ואנו מקווים שכבר בתקופה הקרובה יתאפשר להרחיב את היקפי הפעילות ולהחזיר את החברה בהדרגה לפעילות סדירה, ככל שניתן”.

עוד לדברי אוסישקין, “במקביל, אנו ממשיכים להטמיע את מהלכי ההתייעלות בחברה, ולנסות ולהחזירה לפסי צמיחה. עם זאת, ללא תמיכת ממשלת ישראל, שתיתן לחברת אל על את הגיבוי הנדרש כדי שנוכל לקדם את גיוס החוב, תתקשה חברת אל על לעמוד בהתחייבויותיה בהמשך, ותעמוד בפני סכנת קיום. זאת, למרות שהחברה השלימה מהלך של הנפקת הון בהיקף של למעלה מחצי מיליארד שקל, בהתאם לחלק הראשון של מתווה הסיוע ועמדה בכל הדרישות שהעמידה המדינה”.

סמנכ”ל הכספים, דגנית פלטי: “היות ופעילות החברה במהלך הרבעון השלישי הייתה מינימלית, היקף ההכנסות היה זניח, ובהתאם הפסדי החברה גדלו. החברה השלימה בחודש ספטמבר את חלקו הראשון של מתווה הסיוע של המדינה והנפיקה מניות בסך של כ-147 מיליון דולר. סכום זה בתוספת המהלכים הפיננסיים שביצענו מתחילת המשבר, לרבות חסכון בעלויות שכר, דחיית תשלומי חכירה ותשלומים למממנים, מכירת מניות בחברת ממן, ופעולות נוספות, אפשרו לנו להגיע לנקודת הזמן הנוכחית, כאשר החברה עומדת בכל התחייבויותיה הפיננסיות כפי שסוכמו עם המלווים. כמו כן, פרסמה החברה מדיניות החזרים חדשה על פיה ניתן לקבל שוברים הניתנים למימוש לכרטיסי טיסה בתוספת 25% חלף החזר כספי וביצעה החזרים לנוסעים עבור טיסות שבוטלו, בהיקפים משמעותיים. סיוע המדינה בגיוס החוב הנדרש, הכרחי להמשך פעילותה של החברה”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

4 מחשבות על “אל על: הפסד של 391 מיליון דולר ב-9 החודשים הראשונים של השנה”

  1. נוסע מתמיד

    מה החלק של הטייסים בהפסד הזה עם השכר המופרז שלהם ,וכן ביחס לחברות תעופה אחרות?!

  2. המדינה סגרה את התעופה בישראל חייבת לתת פיצוי
    על הפסדי חברות . לפי מחזורהשל שנה שעברה.
    בינתיים רק נתנו ערבות וזאת על מנת שתוכל להשתקם

  3. נוסע מתמיד

    מתי לכל הרוחות הם יחזירו את הכספים האבודים ללקוחות – לא ברקור.
    העיקר הם מספרים שהם החזירו 70% מהכספים. איך זה ש 5 כרטיסי טיסה שלי בתאריכים שונים לא הוחזר הכסף??

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה