אל על: “טייסים הגיעו גם לשכר של כ-160 אלף שקל לחודש”

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
בתגובה לתביעת הטייסים לבטל הסכם התייעלות שההסתדרות חתמה בשמם עם אל על אומרת האחרונה לביה"ד: "השכר החודשי הממוצע של הקברניטים הוא כ-95 אלף שקל. עלות שכרם של הטייסים מהווה למעלה מ-41% מעלות השכר בחברה"
טייסים בקוקפיט
צילום: 123rf

לאחר שטייסי אל על עתרו לבית הדין לעבודה בדרישה לבטל את הסכם ההתייעלות שחתמה ההסתדרות בשמם עם הנהלת אל על, כעת מגיבה החברה לבית הדין האזורי לעבודה בת”א.

אל על, באמצעות עו”ד נחום פינברג, מציינת כי נכון ל-31 בדצמבר 2019 הועסקו בחברה כ-630 טייסים מתוך כ-6,300 עובדים. “מדובר בעובדים בעלי כוח ארגוני רב ביותר ובהתאם גם תנאי העסקתם ושכרם הם מהמשופרים בחברה ובמשק הישראלי בכלל, כאשר במקרים רבים שכרם גבוה אף משכר המנכ”ל וסמנכ”לים בחברה”, כך נכתב בבקשת אל על לדחות את בקשת הטייסים. עוד מוסיפה אל על, “השכר החודשי הממוצע של קברניטים על פי נתוני 2019 הוא כ-95,000 שקל. שיאני השכר מקרב הטייסים-78 טייסים בחברה ששכרם החודשי הממוצע בשנת 2019 עמד על כ-120 אלף שקל. והיה בטווח שבין כ-110,000 שקל ל-160,000 שקל בחודש”.

עוד טוענת אל על, “מדובר בכ-10% מעובדי החברה ועלות שכרם מהווה למעלה מ-41% מעלות השכר בחברה. יובהר, כי האמור לעיל מתייחס לשכר ללא תנאים נלווים והחזרי הוצאות, לרבות הוצאות שאינן רלוונטיות לעובדי הקרקע כלל המהווים את מרבית עובדי החברה (כמו אש”ל, בתי מלון ועוד) . דהיינו, חלקם של אצ”א ב’עוגת עלות ההעסקה’ גבהה עוד יותר”.

בהתייחסה להסכם שנחתם עם הטייסים בשנת 2018 אומרת אל על, “הסכם שנחתם על רקע כניסתן לתוקף של תקנות טייס חדשות שחייבו שינויים בהסדרי הפעילות של הטייסים הייתה גם התייעלות. אולם, כנגד התייעלות זו זכו הטייסים לשלל הטבות ובהן גם העלאת שכר בשיעור של 46.4%, בשלוש פעימות. (שתי פעימות בשיעור כולל של 43% ששולמו עד כה ופעימה שלישית ואחרונה בשיעור של כ-3% שבוטלה במסגרת ההבראה למגזר אצ”א). בנוסף, ניתן לאלו בהסכם 2018 גם תמריץ שנתי בסך משכורת חודשית נוספת”.

עוד טוענת אל על נגד הטייסים, “לאור האמירה של המבקשים לפיה הסכימו לחיסכון של 91 מיליון דולר בשנה, מעולם לא ראתה החברה אף טבלה אחת (שלא לדבר על דו”חות אקסל) בנוגע לאופן בו יובא החיסכון האמור לכדי מימוש”.

עוד טוענת אל על כי מאמצע חודש מאי החולף החברה קיבלה דרישה, “להשיב מחל”ת טייסים מצי 737 שאין בו שום פעילות טיסתית. זאת, כך נדרש ונטען, לאור העובדה שהם ‘בכירים יותר’ ברשימת הבכירות מטייסים שנמצאו בעבודה בצי 787-7. יש להבין, משמעות הדברים היא תשלום שכר מלא לבטלה לטייסים שלא יטוסו. בתקופה בה אין טיסות, החברה נאבקת על קיומה ואלפי עובדים מצויים בחל”ת. גם הפעם, החברה הייתה מוכנה לבחון אפשרות של הפעלת מספר טיסות מצומצם בצי 737 על מנת לאפשר העסקתם של אותם טייסים בכירים. זאת, למרות שהכדאיות הכלכלית של הפעלת טיסות אלו בעידן של חוסר ביקוש מוטלת בספק (לשון המעטה). זאת, על מנת לקדם חתימה על הסכם עקרונות בדבר החיסכון של 110 מיליון דולר בשנה למגזר זה עד ליום 1.6.2020”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

15 מחשבות על “אל על: “טייסים הגיעו גם לשכר של כ-160 אלף שקל לחודש””

    1. גבאי מוטי

      על מי הנהלת אל על מלינים?
      על הטייסים?
      זו אותה הנהלה שנתנה לטייסים את כל התוספות ומעבר. כולל ” דמוי משכורת 13″ משכורת תמריץ.
      ההנהלה נקטה איפה ואיפה בן הטייסים לבין שאר מגזרי החברה.מדוע למשל לא נתנו משכורת תמריץ לעובדי התחזוקה על עמידה בלוחות זמנים של הוצאת מטוסים?

  1. תן להם משכורת של טייס קרב, שהיא שליש ממשכורת נהג אל-על והם ינשקו את ההנהלה.

  2. חוצפנים… אבל אל על אשמה.. לא מתאים לכם השכר שאנחנו מציעים? הביתה.
    160000הזוי.

  3. מתפלאים למה על סף קריסה. נהג מונית או טייס לא אמור לקבל 100 אלף שח לחודש.

    1. אני טייס במקצועי (מעבר לים) מקבל כ4000 דולר בחודש לפני מסים. לא בוכה על כסף עובד לפרנסתי. איתי עובדים לא מעט ישראלים לשעבר שלא מעוניינים להיות חלק מהשוק המטורף הזה שיש בארץ ומעוניינים להרוויח פחות אבל לעבוד ביושר ולא בהרגשה ״דפקתי את החברה״ המוטו שלנו ״אנחנו בשביל החברה, ולא החברה בשבילנו״

  4. 10 אחוז מהעובדים מקבלים 41 אחוז מעוגת השכר של החברה וזה לפני אש”ל ותנאים אחרים נקייים ממס.
    התנהלות וועד הטייסים הינו שערוריה בקנה מידה לאומי. את החברה הזו יש לפרק מייד למרות שחבל על שאר העובדים.
    איזה טייס בעולם מקבל משכורת של 120 עד 160 אלף שקל בחודש????

  5. טייס לא צריך להרוויח יותר מ 25,000 לחודש
    המחירים באל על מאוד גבוהים ,ומשרדי הנסיעות לא מפנים אליהם טיסות ,ובטיפשותם הם מעלים יותר ויותר את המחירים

  6. לטייסים אין מה להפסיד. חשבונות הבנק,נכסיהם,כספם מאפשרים להם חיי שבוע גם לדורותיהם אז למה שיתגשמו. הבעיה היא שצורף הסכמים אל על אינה יכולה להעסיק טייסים מחו”ל. גם הסכמים אלו חייבים להשתנות כדי שהחברה תשרוד ולעובדים תהיה עבודה ומקור פרנסה.

    1. אפשר אולי גם להביא דיילות מבנגלדש ולשלם להם 100 דולר בחודש וגם מכונאי מטוסים מסין ולשלם להם 250 דולר.
      אהה ונביא גם רופאים מרומניה וגם להם נשלם 400 דולר בחודש והכל יהיה טוב וזול

      בהצלחה לכולם

  7. כן ידוע לכולם . אין מקום לחברה שאינה יכולה/רוצה להיות תחרותית בענף גלובלי.

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • תא לחץ
  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.