"אם זה לא אונליין, זה לא קיים"

שלוש מגמות מרכזיות בתחזית של אמדאוס העולמית לשנת 2020: הדומיננטיות הגוברת של המדיה החברתית, התעצמות הדאגה לאיכות הסביבה והתפתחות משמעותית של נסיעות הבודדים

צילום: 123rf

הדאגה לאיכות הסביבה הפכה לגורם חשוב עבור נוסעים רבים ברחבי העולם, וחברות הנסיעות מתאימות את הצעותיהם, מציינת אמדאוס העולמית בסקירה מיוחדת של המגמות המרכזיות הצפויות בענף הנסיעות בשנת 2020, ומדגישה כי "נופשים מעוניינים להבטיח כי לטיוליהם תהיה השפעה חיובית על העולם".

מעבר לחשיבות של איכות הסביבה, מגמה דומיננטית נוספת בשנת 2020, לפי אמדאוס, תהיה המשך השתלטות המדיה החברתית בקרב מטיילים, או כפי שאמדאוס מגדירה זאת: אם זה לא אונליין, זה לא קיים. דהיינו, אם לא היה על כך דיווח מקוון, זה לא קרה.

"אינסטגרם מונה יותר מ-500 מיליון משתמשים פעילים מדי יום, שמשתפים בממוצע 85 מיליון תמונות ביום", מציינת אמדאוס, ומוסיפה כי התמונות מהוות גורם משמעותי לעידוד נסיעות, עד כדי כך ש-40% ממשתמשי אינסטגרם מתחת לגיל 33, ציינו כי אינסטגרם מהווה אחד הגורמים העיקריים עבורם לבחירת יעד חופשה.

כמו כן, מבהירה אמדאוס, כי בקרב הצעירים הטלפון החכם עוקף את המחשב הנייד כפלטפורמה לבחירת נסיעות, הזמנות ושיתוף התוכן. אי לכך, חברות הנסיעות צריכות לחשוב על הטלפון הנייד כאופציה ראשונה של חוויית המשתמש, וכבר היום יש דוגמאות רבות למותגי נסיעות גלובליים, המכירים בתפקיד המפתח של סמארטפונים ומדיה חברתית בתהליך קבלת ההחלטות בנושא נסיעות.

מגמה נוספת, שתתפתח בשנת 2020 היא נסיעות הסינגל, הבודדים.

"שיעורי הנישואין יורדים, ואוכלוסיית הרווקים, אלה שמעולם לא נישאו, והגרושים, גדלה ברחבי העולם", מציינת אמדאוס. "חברות נסיעות צריכות להתאים את ההיצע שלהן כדי לענות על צרכיהם של מטיילים אלה, מכיוון שנסיעת סולו אינה בהכרח נסיעה לבד וחייבים לספק את הרצון לאינטראקציה חברתית וגם את הצורך בבדידות".

עפ"י נתונים של סקר YouGov RealTime, חמישים ושבעה אחוז מהאמריקאים מעוניינים לצאת לטיול סולו לעיר אחרת בארה"ב, ולמעשה, 66% עשו טיול סולו או שישקלו לצאת לטיול כזה.

כמו כן, מחקר נסיעות עולמי, שנערך על ידי בריטיש איירווייס בשנת 2018, מצא כי כמעט 50% מהנשים ברחבי העולם יצאו לחופשות לבדן, ואילו 75% מהנשים מתכננות טיול סולו בשנים הקרובות.

נושאים שמוזכרים בידיעה