אמירייטס מתייעלת – נפטרת מחלק ממטוסי הענק A380

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
חברת התעופה מכחישה את הידיעות על פיטורים המוניים, אך נוקטת מגוון צעדים לקיצוץ בהוצאות, כולל הוצאה משירות של מטוסים מיותרים
A380 EMIRATES
ה-A380 של אמירייטס. צילום: shutterstock

אמירייטס, חברת התעופה של איחוד האמירויות, ציינה היום בהודעה לעיתונות המקומית, כי איננה מתכננת פיטורים המוניים, לאחר שכמה כלי תקשורת דיווחו, כי היא שוקלת לקצץ כ-30,000 משרות.
עם זאת, דובר חברת התעופה אמר, כי כל מחלקות החברה התבקשו לבדוק עלויות ולחסוך בהוצאות ככל האפשר.
"לא פורסמה הודעה על פיטורים המוניים בחברת התעופה. החלטה כזו צריכה לעבור בצורה הולמת. צוות המנהלים שלנו הנחה את כל המחלקות לבצע סקירה יסודית של עלויות ומשאבים מול התחזיות העסקיות, כשאנחנו נערכים לחידוש השירות בהדרגה", אמר הדובר בהודעה לתקשורת.
החברה סיימה את שנת הכספים ב-31 במרץ בגידול של 21% ברווח למרות הירידה הקלה במספר הנוסעים, סך הכול 56.2 מיליון, כשברבעון הרביעי של השנה, ינואר – מרץ 2020, הורגשה מאד השפעת מגפת הקורונה.
"במשך 11 החודשים הראשונים של 2019-20, היינו בדרך לעמוד ביעדים העסקיים שלנו. עם זאת, מאמצע פברואר העניינים השתנו במהירות כאשר מגפת הקורונה התפשטה ברחבי העולם וגרמה לירידה פתאומית אדירה בביקוש לטיסות", אמר השייח' אחמד בן סעד אל מקטום, יו"ר ומנכ"ל קבוצת אמירייטס, והוסיף: "אנו מצפים שיעברו 18 חודשים לפחות, לפני שהביקוש לטיסות יחזור למראית עין של נורמליות".
האנליסטים בענף התעופה מציינים כי הבעיה הגדולה של אמירייטס היא הצי הגדול של מטוסי הענק A380, שאינם מתאימים לביקוש הנמוך ואינם גמישים או תחרותיים מספיק מול מטוסי הדור החדש, כמו הדרימליינר או A350, שגם בהם החלה החברה להצטייד בשנים האחרונות.
כידוע, אמירייטס הייתה השותפה האסטרטגית של איירבוס בייצור המטוס הדו-קומתי וברשותה 115 מטוסי A380. אפילו בתקופת השיא לא הייתה דרישה גדולה למטוס הענק וחברות רבות נמנעו מרכישתו. לא כל שכן היום ובשנים הקרובות.
אי לכך, אמירייטס מתכננת לצמצם מאד את צי מטוסי ה- A380, שבימים אלה כולם מקורקעים. החברה כבר הודיעה זה מכבר, כי 46 מטוסים ימשיכו להיות מקורקעים ויוצאו משירות, והיא בוחנת אפשרויות למכור או להחכיר חלק נוסף מהצי הגדול, שרובו לא יהיה שימושי בשנים הקרובות.

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.