לוהט: התחרות על קווי התעופה לארה"ב עולה מדרגה

בחודש שעבר טסו כ-186 אלף נוסעים בטיסות ישירות מנתב"ג ליעדים שונים בארה"ב. אל על מפעילה הקיץ טיסות ל-9 יעדים, יונייטד הרחיבה פעילות ל-3 קווים, דלתא תגברה את הקו לניו יורק, ואתמול התבשרנו על כניסה מחודשת של אמריקן איירליינס לישראל

צילום: 123rf

הודעתה של חברת התעופה הגדולה בעולם, אמריקן איירליינס, על השקת קו תעופה חדש בין דאלאס לתל אביב החל בספטמבר 2020, מעוררת את התחרות המתמשכת בקווי התעופה בין ישראל לארצות הברית. יהיה זה הקו הראשון של אמריקן איירליינס בישראל מאז אפריל 2015, כשחדלה להפעיל את הקו בין פילדלפיה לתל אביב, שהופעל קודם לכן ע"י חברת יו.אס.איירווייס, שהתמזגה עימה ב-2014.

כניסתה של, אמריקן איירליינס, שהטיסה למעלה מ-198 מיליון נוסעים ב-2018 ומפעילה בדאלאס מידי יום כ-850 טיסות ל-210 יעדים, ורשמה הכנסות של כ-12 מיליארד דולר בחודשים אפריל-יוני 2019, היא צעד משמעותי ומאתגר את יתר חברות התעופה הפועלות בקווי התעופה מישראל לארה"ב. שוק התעופה האמריקאי אחראי ל-70% מהכנסותיה של אמריקן איירליינס, ומעניין לראות כיצד ישפיעו המהלכים האחרונים של החברה שתתחיל במקביל לטוס גם לראשונה לקזבלנקה ולקרקוב.

ארצות הברית היא יעד התיירות המוביל, הן לעסקים והן לנופש, בקרב הישראלים, וחברות התעופה השונות ערות לתופעה ומציעות שלל טיסות, ישירות או מקושרות, למגוון יעדים ב'ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות'

בחודש שעבר טסו כ-186 אלף נוסעים בטיסות ישירות מנתב"ג ליעדים שונים בארצות הברית, ויותר מכך בטיסות קישור דרך יעדים שונים, רבים באמצעות טורקיש איירליינס, המציעה מחירים אטרקטיביים למגוון יעדים בארצות הברית, וגם באמצעות חברות אירופיות או אמריקניות, המציעות שלל קווים דרך יעדים אירופיים שונים.

יחד עם זאת, רבים הישראלים, ובמיוחד אנשי עסקים, המעדיפים טיסות ישירות לארצות הברית על פני היטלטלות ובזבוז זמן בטיסות קונקשן.

אל על כבר לפני שנים הבינה, כי 'הלחם והחמאה' בפעילותה וברווחיותה היא אמריקה, אך היא הייתה מוגבלת עקב צי המטוסים המצומצם והישן, שלא היה מסוגל להעניק לנוסעים תנאים מיטביים בטיסות ארוכות טווח, ולכן הסתפקה בטיסות רק ליעדי מפתח.

עם העידן החדש וההצטיידות במטוסי הדרימליינר 787 המשוכללים, אל על סופסוף החלה השנה לממש את הפוטנציאל והחזון שלה והיא מפעילה הקיץ טיסות ל-9 יעדים באמריקה הצפונית: ניו יורק, ניו-ארק, מיאמי, סן פרנסיסקו, בוסטון, לאס וגאס, אורלנדו וטורונטו בקנדה.

ברור לחלוטין, כי מטוסי הדרימליינר הם המפתח להרחבת הפעילות לאמריקה, וגם ליעדים ארוכי טווח נוספים, כמו טוקיו בשנה הקרובה, בהם התחרות הבינלאומית לא לוהטת, כמו בקווים הקצרים לאירופה, ובהם אל על יכולה לבסס לה מעמד מכובד וגם רווחיות ראויה.

תטוס לישראל. אמריקן איירליינס. צילום: 123rf

 

יונייטד איירליינס שציינה השבוע 20 שנות פעילות בישראל מאז החלה לפעול בשנת 1999, באמצעות חברת קונטיננטל איירליינס שהתמזגה עימה, כשהשיקה קו יומי לניו-ארק, והחל מ-2004 שתי טיסות יומיות בקו. החברה ערה מאד למגמות התיירות הישראלית, במיוחד העסקית, והוסיפה אף קו יומי אטרקטיבי לסן פרנסיסקו, ולאחרונה אף קו נוסף בתדירות של 3 טיסות שבועיות לוושינגטון, בירת ארצות הברית.

דלתא אייר ליינס הוותיקה בארץ הפעילה עד 2011 קו לאטלנטה ומאז 2007 מפעילה קו לניו יורק, שתדירותו מותאמת לעונות השנה ולביקוש, ובקיץ הנוכחי הוא פועל במתכונת של שתי טיסות יומיות.

יש להניח כי כניסתה המחודשת של אמריקן איירליינס לישראל תדרבן את אל על, את יונייטד ואת דלתא לחדש, להרחיב ולגוון את פעילותן, וכבר בשנה הקרובה נראה התחממות נוספת בקווי התעופה הישירים בין ישראל לארצות הברית.

9 קוים ישירים לארה"ב. אל על. צילום: יוחאי מוסי/בר סטפנסקי

צילום: יונייטד איירליינס

דלתא. צילום shutterStock

 

נושאים שמוזכרים בידיעה