אא

אפילו שהשמיים פתוחים: מה בודקים לפני שטסים לחו"ל?

מגפת הקורונה השפיעה רבות על אפשרויות הטיסה למדינות זרות. עד ממש לא מזמן, היו מדינות זרות שהוגדרו כאדומות, משמע שהנסיעה אליהן נאסרה עבור ישראלים, למעט במקרים מיוחדים תחת אישור של המדינה. כעת, אין עוד מדינות אדומות ברשימה, אך עדיין נותרו המדינות הצהובות והכתומות. אז מה המשמעות של כל אחת מההגדרות הללו, כיצד נתכונן לטיסה לחו"ל ואילו בדיקות יש לעשות? כל התשובות כאן לפניכם // תוכן פרסומי

צילום: pixabay.com צילום: pixabay.com

צהוב וכתום – מה זה אומר?

סוף סוף הגענו למצב שבו השמיים פתוחים בפנינו לגמרי, וניתן לנסוע לבקר בכל המדינות. אך עדיין ישנה הפרדה בין סיווגי המדינות ברמת הסיכון שהן מביאות עימן בנושא מגפת הקורונה. באתר משרד הבריאות הייעודי לקורונה תוכלו למצוא רשימה מפורטת, שבה מצוינות המדינות העומדות תחת הקטגוריות של מדינה צהובה ומדינה כתומה. מדינה צהובה מוגדרת כמדינה בסיכון נמוך. החוזרים לישראל ממדינות אלה, שאינם מחוסנים בחיסון בעל תוקף המזכה בתו ירוק, או אלה שאינם החלימו ממחלת הקורונה, יחויבו בבידוד מלא עם חזרתם לארץ. יחד עם זאת, כל הנוסעים החוזרים לישראל מכל מדינה שהיא מחויבים לערוך בדיקות קורונה עם חזרתם לארץ. המדינות הכתומות טומנות בחובן את אותן ההנחיות, אך הן נחשבות יעד בסיכון ולא מומלץ לנסוע אליהן. בטרם הטיסה לחו"ל חשוב לבדוק גם את הנחיות החזרה העדכניות ולהיערך בהתאם. אם אתם נדרשים בבידוד, חשוב שתסדירו את הנושא מבעוד מועד, גם מול מקום העבודה או מוסד הלימודים וגם כדי לוודא שיש לכם מקום מתאים לשהות בו במהלך הבידוד.

בדקו היכן ניתן לעשות בדיקות קורונה?

בטרם תצאו לדרככם אל עבר החופשה הנכספת תצטרכו לעשות בדיקות קורונה לקראת טיסה, למען הכניסה למדינה שאליה אתם נוסעים. יחד עם זאת חשוב לבדוק את ההנחיות הכניסה המדויקות של המדינה שאליה אתם עומדים להיכנס, שכן חלקן לא דורשות ביצוע בדיקה וחלקן מבקשות ביצוע בדיקה בתוך טווח זמנים מוגדר. גם משרד הבריאות משנה את הנחיותיו לנוסעים בהתאם למצב התחלואה בארץ, לכן חשוב תמיד לבדוק את ההנחיות הרלוונטיות לכם, גם אם אתם מחוסנים, המחזיקים בתו ירוק או מחלימים וגם אם לא. ניתן בקלות למצוא מידע באינטרנט אודות המקומות שבהם תוכלו לבצע בדיקות קורונה לפני הטיסה. חשוב לוודא שאכן בדיקות אלה מוכרות בידי משרד הבריאות, ושאתם אכן עושים את הבדיקה הנכונה. ישנה אפשרות לערוך בדיקה בקופות החולים, במתחמים של פיקוד העורף ובמד"א ללא תשלום. אם ברצונכם לקבל תשובה מהירה כדי להפחית את הלחץ לפני הטיסה, תוכלו לערוך בדיקות פרטיות בתשלום במקומות מורשים, ואפילו בשדה התעופה במקרה הצורך.

אילו סוגי בדיקות קיימים?

הבדיקה הנדרשת בטרם הנסיעה לחו"ל וגם עם החזרה לארץ נקראת בדיקת PCR. זו בדיקת מטוש (מקלון צמר גפן) שבאמצעותו נלקחת דגימה מפיו של הנבדק ומנחיריו. מטרת הבדיקה היא לזהות האם יש בגופו של הנבדק את המבנה הגנטי הייחודי של נגיף הקורונה. אם אכן מבנה זה נמצא חיובי בבדיקה, הרי שהנבדק חולה ולא יכול לטוס. ישנן גם בדיקות מהירות וביתיות המאפשרות קבלת תשובה מהירה, אך רמת הרגישות שלהם נמוכה, ולכן הן עשויות להציג תוצאה שגויה. בדיקות אלה למעשה מזהות האם יש בגוף המטופל חלבון השייך לווירוס. לעיתים רמת החלבון אינה גבוהה מספיק בשביל שהבדיקה תוכל לזהות את נוכחותו, וכך מתקיימת האפשרות לקבלת תשובה שלילית שגויה. סוג נוסף של בדיקה היא הבדיקה הסרולוגית. התפקיד של בדיקה זו הוא לא לזהות את הימצאות הווירוס בגוף, אלא לבדוק את רמת הנוגדנים בדם הנבדק. בדיקה סרולוגית חיובית מעידה על כך שהנבדק החלים ממחלת הקורונה או שהיא תעיד על כך שעדיין ישנם נוגדנים בגופו של מי שהתחסן. בדיקה זו אינה מספיקה או נדרשת בהכרח כדי לנסוע לחו"ל או כדי להימנע מבידוד במדינת היעד או בחזרה לישראל.

מהי הבדיקה האמינה ביותר?

בדיקת הקורונה האמינה ביותר היא בהחלט בדיקת ה־PCR. בדיקה זו מתבססת כאמור על מציאת ההימצאות הרצף הגנטי של הנגיף בגוף הנבדק. בדיקה זו נעשית במעבדה בידי צוות מקצועי ומיומן. רגישות הבדיקה היא הגבוהה ביותר בקרב סוגי הבדיקות השונות, משמע הסיכוי שתתקבל תשובה שגויה הוא נמוך ביותר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: חופשה בחו"לתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: