אא

המלונאים לשרי האוצר והפנים: "מאוכזבים מההתעלמות לסייע למלונות עם הנחה בארנונה"

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, לשרים ישראל כ"ץ ואריה דרעי: "פעלו לתיקון התקנות העומדות כעת לאישור, כך שיתווסף גם הסיוע למלונות עם מחזור של מעל 400 מיליון שקל ושגם הם יהיו זכאים להנחה בארנונה כפי שנקבע בהחלטת הממשלה"

צילום: ספיר פרץ זילברמן צילום: ספיר פרץ זילברמן
המלונאים מלינים על היעדר סיוע בארנונה למלונות עם מחזור כספי של מעל 400 מיליון שקל בשנה. בשבוע שעבר פורסמה טיוטת תקנות הסדרים במשק המדינה העוסקת בין היתר בהנחה בארנונה לבתי מלון שנפגעו ממשבר הקורונה. לטענת המלונאים, הטיוטה כאמור מתעלמת מבתי מלון שמחזורם הכספי ב-2019 הסתכם במעל 400 מיליון שקל. בעקבות כך שיגר אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, מכתב בנושא לישראל כ"ץ, שר האוצר ולאריה דרעי, שר הפנים. "הסיוע הותנה בכך שהירידה במחזורם תהייה בשיעור שנקבע בחוק לגבי מחזיק שמחזור עסקאותיו בשנת 2019 היה בין 200-400 מיליון שקל או שיעור ירידה של 60% לפי הגבוה מבניהם. יודגש, כי על קבוצה זו של עסקים שמחזורם גבוה מ-400 מיליון שקל שלא זכו לסיוע בארנונה והוצאות קבועות מהמדינה בתקופת המשבר, נמנים כ-85 מלונות", כותב חייק לשרים. עוד כותב חייק, "המשבר הכלכלי פגע בתעשיית התיירות בצורה החמורה ביותר במשק והתאוששותם של בתי מלון רבים, בעיקר באזורים מוטי תיירות נכנסת, תלויה בתיירות הנכנסת לישראל. נכון להיום, עדיין כ-37% מהמלונות עדיין סגורים ואחרים, במיוחד באזורים מוטי תיירות נכנסת, עובדים בתפוסות נמוכות ביותר. ענף המלונאות הוא האחרון להתאושש מהמשבר והצפי כי יעברו עוד חודשים ארוכים עד לחזרתו לשגרה".
שרת התיירות בוועידת התאחדות המלונות על המחסור בעובדיםשרת התיירות בוועידת התאחדות המלונות על המחסור בעובדים
אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות. צילום מסך מהוועידה השנתית של ההתאחדות נשיא התאחדות המלונות מוסיף ואומר, "החרגתם ממענק ההוצאות הקבועות ומההנחות בארנונה של עוסקים אשר מחזור עסקאותיהם גבוה מ-400 מיליון שקל החמירה מאוד את מצבם של בתי מלון רבים בישראל המעסיקים עשרות אלפי עובדים ישירות, אשר חלקם, כאמור, עדיין סגורים. לפיכך, התאכזבנו לראות כי טיוטת התקנות שבנידון שפורסמה להערות הציבור מתייחסת רק לחלק מאותה החלטת ממשלה שלעיל (סיוע בארנונה לעסקים שמחזורם ב-2019 היה עד 400 מיליון שקל) ומתעלמת לחלוטין ממתן הסיוע לעסקים מעל 400 מיליון שקל, למרות שגם לקבוצה זו אודר המענק באותה החלטת הממשלה". חייק מבקש מהשרים כ"ץ ודרעי, "אודה אם תפעלו לתיקון התקנות העומדות כעת לאישור, כך שלטיוטת התקנות שבנידון, יתווסף גם הסיוע לעסקים מעל 400 מיליון שקל, אשר יהיו אף הם זכאים להנחה בארנונה כפי שנקבע, כאמור, בהחלטת הממשלה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהתאחדות בתי המלון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: