אא

כפי שפורסם לראשונה בפספורטניוז: ארקיע משהה זמנית את טיסותיה לאילת בתקופת הסגר המהודק

משנה למנכ"ל ארקיע: "לאור החלטת הממשלה על הטלת סגר כללי ומהודק על המשק, החברה נאלצת להשהות זמנית את הטיסות לאילת. החלטה זו התקבלה בלב כבד, לאחר בחינה מדוקדקת"

צילום: עידו וכטל צילום: עידו וכטל
חברת ארקיע מודיעה היום (רביעי) על השהייה זמנית של הטיסות הפנים-ארציות שלה לאילת לתקופת הסגר המהודק. על כך פורסם לראשונה בפספורטניוז.  עוז ברלוביץ, משנה למנכ"ל ארקיע: "לאור החלטת הממשלה על הטלת סגר כללי ומהודק על המשק, החברה נאלצת להשהות זמנית את הטיסות לאילת. החלטה זו התקבלה בלב כבד, לאחר בחינה מדוקדקת". עם קבלת ההחלטה על הידוק הסגר השלישי, פנתה ארקיע למשרד האוצר ולמשרד התחבורה בבקשת תמיכה בקו לאילת בתקופת הסגר, באופן דומה למתכונת הקודמת, אך לטענתה נענתה בשלילה. למרות האמור המשיכה ארקיע להפעיל טיסות לאילת במטוס האמבראר בעל קיבולת של 122 מושבים בתפוסה נמוכה. בנוסף, פנתה ארקיע למשרד התחבורה ולמשרד האוצר בבקשה להחזיר לנוסעי אילת את קו האוטובוס שמקשר מירידתם מהמטוס ועד למסוף הרכבת במרכז תל אביב שבוטל על ידי המדינה בתחילת הסגר. גם בקשה זו טרם נענתה. ברלוביץ מוסיף: ״אנחנו בקשר הדוק עם ראש עירית אילת מאיר יצחק הלוי שעושה את כל המאמצים על מנת להביא לתמיכה ממשלתית מיידית בקו לאילת.  ככל שיוענק סיוע, נחזור לטוס".

במכתב ששלח השבוע (4 בינואר) ופורסם כאן לראשונה, ביקש גדי טפר, יו”ר ומנכ”ל ארקיע ממנכ”ל משרד התחבורה, עופר מלכה, ומ-ערן יעקב, מו”מ מנכ”ל משרד האוצר ומנהל רשות המיסים - סיוע ותמיכה מהמדינה, שאם לא כן החברה תאלץ להפסיק את טיסותיה לאילת.

טפר כתב בין השאר כי: “בצל הסגר השלישי, עננת אי הוודאות המרחפת מעלינו גורמת לפגיעה עסקית אשר עוצמתה רק הולכת וגדלה מאז תחילת משבר הקורונה. בשלב זה, החברה שוקלת להשעות פעילותה לאילת עד יעבור זעם. כיום מטוסי החברה הקטנים ביותר (בהם כ-122 מושבים) התפוסה הממוצעת עומדת על למטה מ-30%. על מנת להימנע מקבלת החלטה זו, אנו קוראים למדינה לשוב ולתמוך בפעילות בקו לאילת אשר משרת בין היתר נוסעים הנזקקים לטיפול רפואי במרכז וצוות רפואי המגיע לאילת”.

טפר ביקש עוד כי: “חידוש תמיכת המדינה בחברות התעופה הפועלות בקו, באמצעות מענקים ו/או הבטחת תמורה. חידוש קו אוטובוס ייעודי לנוסעים הנוחתים מרמון בנתב”ג אשר מספק העברה חינם לחניון תחנת רכבת מרכז ת”א. קו אוטובוס זה, אשר נחנך לאחר סגירת שדה דב והתארכות משמעותית של זמני הנסיעה בין הערים-דלת לדלת, נועד לסייע לתושבי אילת הנזקקים לשירותים שונים בת”א, לרבות שירותים רפואיים. בתקופה האחרונה הקו בוטל, מותיר את הנוסעים ללא מענה מהיר בנתב”ג”.

מדו"ח שפרסמה הבוקר רשות שדות התעופה עולה כי ארקיע הטיסה בחודש דצמבר 2020 לאילת 163,724 נוסעים המהווים 46.46% מכלל הנוסעים בקו.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםארקיע

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: