אא

בגלל הקורונה: הממשלה אישרה סיוע של 300 מיליון שקל למלונאים

אחרי שסיוע בתשלומי הארנונה לא צלח, הממשלה אישרה היום (א') סיוע לבתי מלון שהכנסתם נפגעה ממשבר הקורונה. המענקים יינתנו בהתאם לירידה בהכנסות ובהתאם למספר החדרים במלון. איזה מלון זכאי לסיוע ואיזה לא?

מלון נפטון אילת בזמן קורונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן מלון נפטון אילת בזמן קורונה. צילום: ספיר פרץ זילברמן

לאחר דיונים מתמשכים הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) סיוע למלונאים בסך של כ-300 מיליון שקל בגין נזקי הקורונה. כזכור, המלונאים אמורים היו לקבל סיוע בתשלומי הארנונה אך מבחינה חוקית אי אפשר היה להוציא את זה לפועל.

המענקים שיאושרו היום בממשלה יינתנו מחודש יוני 2020 עד חודש מאי 2021. משרד התיירות ואגף התקציבים במשרד האוצר, יגבשו את הקריטריונים לקביעת הזכאות למענקים, את אמות המידה לקביעת גובה המענקים ואת המנגנון לקבלתם. הזכאות למענק וגובהו ייקבעו בהתאם לירידה בהיקף ההכנסות של המלון בהשוואה להיקף ההכנסות בתקופות המקבילות בשנים קודמות, כאשר סכום המענק לכל מלון יינתן על פי מספר חדריו.

הזכאות למענק תתפרש על פני 3 תקופות, כאשר ביחס לכל תקופה יקבעו בנוהל הסיוע עקרונות שונים לזכאות. עקרונות אלה יביאו בחשבון את הכנסות המתקן המלונאי מתיירות נכנסת בשנים קודמות, על פי מתווה מדורג לפיו בתקופת הסיוע הראשונה לא יינתן משקל לירידה בהכנסות המלונאי מתיירות נכנסת. בתקופה השנייה יינתן משקל לירידה בהכנסות מתיירות נכנסת ובתקופה השלישית תנאי הסף לקבלת הסיוע יהיה ירידה בהיקף הכנסות של 25% מתיירות נכנסת בהשוואה לאותה תקופה בשנים קודמות.

 מלון לא יהיה זכאי למענק אם קיבל לגבי אותה התקופה הנחה על הוצאות ארנונה או פטור בהקשר של משבר הקורונה או כל סיוע אחר בהוצאות הארנונה שלו כחלק מהסדרה אחרת, למעט מענק לעסקים בעד השתתפות בהוצאות קבוצות לפי חוק התכנית לסיוע כלכלי.

לפי מסמך שהכינו לישיבת הממשלה, התאחדות המלונות צופה כי גם במלונות שיש בהם כיום תפוסה גבוהה, "אחרי החגים תהיה ירידה דרסטית בתפוסות של אותם מלונות". הצפי של התאחדות בתי המלון היא לתפוסה ארצית ממוצעת של כ-20%. כדי שמתקן מלונאי יוכל להתקיים ללא הפסדים, נדרשת תפוסה ממוצעת של כ-55%.

אמיר חייק, נשיא התאחדות המלונות, הוביל את המהלך האמור מול הגופים הרלוונטיים שיובא כאמור היום לאישור הממשלה. שר האוצר, ישראל כ"ץ: "מדובר בצעד נוסף שאנו נוקטים על מנת לשמור על הכלכלה הישראלית בתקופת משבר. המתווה נותן ודאות וסיוע לטווח הארוך למלונות שנפגעו מהמשבר. אמשיך לפעול כדי לחזק את העסקים ולהביא את הכלכלה והמשק כולו לצמיחה". שר התיירות, אסף זמיר: "זהו עוד צעד חשוב לשימור תשתית התיירות בישראל. נמשיך לפעול על מנת לסייע לכלל גורמי ענף התיירות לצלוח את משבר הקורונה ולחזור להיות מנוע צמיחה כלכלי משמעותי. מודה לשר כ"ץ על הובלת הנושא במשרד האוצר ועל שיתוף הפעולה".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםמשבר קורונההתאחדות בתי המלון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: