שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

בדרך להלוואה: שביעות רצון באוצר מהתכנית המשופרת של אל על

אמש (שני), התקיים דיון לילי חשוב בין ראשי אל על, משרד האוצר ובנק דיסקונט . ביום חמישי יתקיים דיון נוסף במטרה לסגור קצוות ולהזרים לחברה את ההלוואה הכספית המיוחלת בערבות המדינה
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
צילום: 123rf

אל על בדרך לקבלת הלוואה כספית בערבות המדינה. בכירי חברת התעופה שמשוועת לסכום הכסף המיוחל על מנת להתחיל להתכונן ליום שאחריי, קיימו אמש (שני) פגישה וירטואלית מרחוק עם ראשי משרד האוצר ומנכ"ל בנק דיסקונט, אורי לוין. באל על הציגו תכנית התייעלות משופרת כפי שדרשו במשרד האוצר מהחברה להציג.

התכנית החדשה כוללת בין היתר הורדה בפעילות החברה לאור הערכות כי יידרש עוד פרק זמן עד שעולם התעופה יחזור לפעול באופן מאסיבי. התוכנית תכלול גם פרידה מעובדים נוספים.
לפי גורמים באוצר, התכנית שהציגו בכירי אל על הייתה משופרת באופן משמעותי והם הביעו שביעות רצון מההתקדמות.  גם מנכ"ל בנק דיסקונט, ציין במהלך הדיון הוירטואלי כי הדברים נראים כעת ברורים יותר וביקש זמן נוסף למחשבה במהלך החג השני של פסח.
הצדדים קבעו לקיים דיון נוסף ביום חמישי לאחר החג, בתקווה לסגור את כל הקצוות בדרך להסכם המיוחל. אם אכן תאושר ההלוואה, אל על תקבל הלוואה בסדר גודל של כ-330-350 מיליון דולר מבנק דיסקונט בערבות המדינה.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

28 תגובות

  1. יפה שסוף סוף האוצר מוכן לתת לאל על את ההלוואה . הורדת פעילות ברור מאחר וההתחלה תהיה קשה , אבל יותר קשה להיפרד מחברים ואיפה זה יהיה מקווה שבכירים גם יקחו חלק ולא רק עובדים שנותנים את נשמתם לחברה. אין ספק שהוועד יכנס לתמונה ומקווה שהם יפעלו בחוכמה ולא ליפול לדרישות ההנהלה אם זה לא צודק המבין יבין

    1. מעניין שהממשלה רוצה להגדיל את מספר השרים שיגרום להוצאה כספית גבוהה מבלי שיש בכך צורך אמיתי וזאת על מנת לספק את החמדנות ותאוות הבצע של המקורבים וזאת החוצפה כאשר עובדים מפוטרים בהמוניהם ולא רק בעל על. גם אין רואים דוגמא אישית ולו סימבולית שחברי הכנסת יקצצו משכרם. שלא לדבר על תרומתם האפסית למשק.

  2. מקווה שההנהלה תשכיל להעיף את כל חצופי הועד כחלק מהתכנית הזאת.

    1. חג שמח , רבותי חברה של 43 מטוסים , 6000 עובדים , זה שיגעון טימטום כלכלי, יש להפרד בצער רב מכחצי ממצבת העובדים.

      1. על סמך מה האמירות האלו? הרי אפשר להוציא 70% למיקור חוץ ( outsourcing) אז זה יראה יותר טוב אבל יפספס את כל המטרה. צריך למצוא פרמטר יותר נכון לבדיקת היעילות.

      2. מעניין אם בני משפחתך היו עובדים בחברה היית מגיב באותה צורה.

      3. לא הבנתי על סמך מה אתה יכול להגיד את זה מה אתה בכלל יודע איזה זרועות ארוכות יש לחברת תעופה לאומית ושל ישראל בפרט ואיזה תחומים היא מתעסקת ומחוייבת להתעסק בהם בשביל להגיד את הדברים שאתה אומר וסתם שתדע יש חברות רבות שיש להם הרבה פחות עובדים על כמות מטוסים אבל הם נשענים על עובדים של חברות אחרות כמו תחזוקה של מטוסים ואוכל שמכינים לך…..

    2. בהחלט הגיע השעה להפחית את משכורות הענק והלא מצדיקות של טייסים ובכירים.
      בכל העולם שכר הטייסים הוא כשליש מסחר הטייסים בארץ, הזוי ולא צודק !

      1. לא חבל להתלהם בלי לדעת את העובדות?
        שכר הטייסים באלעל נמוך משכר טייסים בחברות מקבילות בעולם. בעוד הפריון של טייסי אל על גבוה יותר.
        אלה העובדות.
        זה גם מה שמשרד האוצר יודע.
        חבל שבפורום הזה מתלהמים בלי בסיס.

        1. ממש לא נכון.
          2 החברות היחידות בעולם שבסיטואציה כלשהי משלמות יותר מאלעל לטייס הן לופטהאנזה ובריטיש איירווייז, וגם במקרים הללו מדובר על מקרים פרטניים של טייסים בעל ותק גבוה במיוחד (אך טרם גיל פרישה) שמכהנים בתפקידים נוספים פרט להיותם טייסים.

        2. אכן לא צריך להתלהם אבל העובדות עם כל הכבוד לך לא מצויות גם אצלך… ע"פ הפרשנות לדבריך המשכורות לטייסי אל על הם הנמוכים מכל החברות הלאומיות מה שכמובן לא מדויק בלשון המעטה. חבל שאתה וגם מהצד השני "זורקים" כביכול עובדות מבלי לדעת את כל הנתונים.

    1. הוועד הוא הרובין הוד של העובדים, מה רצית בדיוק שיפטרו עובדים בזמן שטייסים מרוויחים 620 לשעה וזאת לפני כל ההטבות והתנאים ???
      כדי שתחשוב שוב לפני שאתה ממהר לירות !

  3. זה אבסורד שהאוצר מבקש פיטורי עובדים…..שאנשים ילכו הביתה.בושה וחרפה לך ביבי,תדרוש שיםטרו את מאות הבכירים שמיותרים שם ממילא…..העובדים הפשוטים שמקבלים שם גם ככה שכר מינימום עושים ימים כלילות ונותנים את הנשמה על מנת שהמטוסים יטוסו.בכל מדינה אחרת לא התנו את מתן התזרים בפיטורי עובדים. …בושה וחרפה למדינת ישראל…..ביבי תתעורר

    1. אני מזוהה לחלוטין עם דברייך, הלוואי ומישהו שם בצמרת חוץ מנתניהו, יתעורר ויבין שהגיע הזמן לקצץ בשכר הטייסים המנופח והמנכ"לים וגם לפטר חלק מן המנהלים. הם רבים מדי ומיותרים.
      כאן קבור הכסף הגדול.
      אין צדק ואין הגינות כלפי העובדים המסורים שחיים ממשכורות נמוכות בהרבה.

  4. בושה וחרפה לך ביבי…..כל הכבוד ההתניה הזו במתן עזרה תמורת פיטורים…..תתבייש

    1. לילך היקרה זה נקרא התייעלות
      אין הצדקה לחברה עם 6000 עובדים
      על ארבעים מטוסים
      שלא לדבר על שכר טייסים בשמיים..
      החברות הזרות היו מלכתחילה יעילות ולא מסואבות

    2. להציל את החברה זה להציל גם את העובדים שלה , לא פיטורים המוניים של עובדים "זוטרים" אלא קיזוז משמעותי בשכר הבכירים והטייסים(ערבות הדדית בימנו).

  5. להציל את החברה זה להציל גם את העובדים שלה , לא פיטורים המוניים של עובדים "זוטרים" אלא קיזוז משמעותי בשכר הבכירים והטייסים(ערבות הדדית בימנו).

  6. טעות! לסגור, ולפתוח מחדש עם שני שליש עובדים בשני שליש שכר, והעיקר: בלי ועד חסר גבולות

    1. בשני שליש שכר ???!!!
      אתה קורא את מה שאתה כותב ?
      אז בוא תחליף אותי לשבוע אחד בטרמינל 3 בחברת אלעל וניראה אם תסכים שיפחיתו לך שקל אחד מן השכר שגם ככה לא מצדיק את התנאים הקשים בהם אנחנו עובדים כל השנה.
      רק לפי ההתנסחות שלך אפשר להבין כמה אתה לא מכיר את העובדות והמספרים. איך אתה מעז לפלוט או לתת עצות כאלו ?!
      זה הזוי ומקומם בצורה שאי אפשר לתאר.

  7. בהחלט הגיע השעה להפחית את משכורות הענק והלא מצדיקות של טייסים ובכירים.
    בכל העולם שכר הטייסים הוא כשליש מסחר הטייסים בארץ, הזוי ולא צודק !

  8. בשני שליש שכר ???!!!
    אתה קורא את מה שאתה כותב ?
    אז בוא תחליף אותי לשבוע אחד בטרמינל 3 בחברת אלעל וניראה אם תסכים שיפחיתו לך שקל אחד מן השכר שגם ככה לא מצדיק את התנאים הקשים בהם אנחנו עובדים כל השנה.
    רק לפי ההתנסחות שלך אפשר להבין כמה אתה לא מכיר את העובדות והמספרים. איך אתה מעז לפלוט או לתת עצות כאלו ?!
    זה הזוי ומקומם בצורה שאי אפשר לתאר.

  9. כמו תמיד העובדים עם השכר הנמוך ישלמו את המחיר כמו דיילי האוויר הזמניים מכונאים עובדי דלפק
    הטייסים והבכירים לא יתרמו את חלקם בהוראה לכן יש קודם לבדוק מי מעובדי החברה אלעל בשבילו הינה משכורת שניה כמו ערכי דין רואה חשבון רופאים שעובדים בחברה ואל על להם זו עבודה צדדית חייבים להקים את החברה מחדש לגמרי בתנאים אחרים לגמרי כל נסיון להחיות את החברה במצבה ידון לכישלון
    בניה מחדש בלבד אסור לבנות על חברותיה של החברה

  10. לסגור את החברה ולהקים מחדש בלי וועד,שכר ראלי ביחס לשוק התעופה , שכר בכירים וטייסים חייב לרדת , והתייעלות במצבת כח אדם. אחרת אין להעביר אפילו שקל אחד , ישנם חברות במשק שרצוי שהתקציבים יועברו אליהם שם לפחות התרומה לתוצר ולשוק התעסוקה הרבה יותר גבוהה וכדאי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.