בואינג הציגה את ה-777-9 החדש עם הכנפיים המתקפלות

הדגם החדש, המסוגל להקטין את מוטת הכנפיים מ-72 מ' ל-65 מ', הוא הראשון מסוגו בתעופה המסחרית. 325 מטוסים מסדרת 777 החדשה כבר הוזמנו ע"י חברות תעופה שונות, ובראשן לופטהנזה

צילום: בואינג
מספר 1 בכל העולם שלמה Sixt

בסוף השבוע הציגה בואינג לראשונה, באופן לא רשמי, את מטוס ה-777-9 החדש במהלך מבחן קרקעי. המטוס החדש הוא הראשון מסוגו בתעופה האזרחית-מסחרית עם כנפיים מתקפלות, המאפשרות הקטנת מוטת הכנפיים מ-72 מ' במצב פריסה ל-65 מ' לצורך התאמה לשערי שדות התעופה.

מטוס ה-777-9 הוא הדגם הראשון בסדרת ה-777x, מטוסים דו מנועיים, רחבי גוף וארוכי טווח של בואינג. מטוסים אלה יציגו מנועים חדשים, מבנה ייחודי של כנפיים מתקפלות, תא נוסעים רחב יותר ומרווח יותר, וטכנולוגיות חדשות, ששולבו זה מכבר במטוסי ה-787 דרימליינר.

סדרת ה-777x תכלול שני דגמים: 777-8 ו-777-9. מטוסי ה-8 יכילו 365 נוסעים ויהיו מסוגלים לטוס לטווח של יותר מ-16,000 ק"מ ומטוסי ה-9 יוכלו להכיל 414 נוסעים ולטוס לטווח של כ-14,000 ק"מ.

ה-777-9 צפויים להתחיל להיכנס לפעילות מסחרית בשנה הבאה, לאחר שיאושרו ע"י ה-FAA, רשות התעופה האמריקנית, ורק שנתיים מאוחר ייכנסו לפעילות גם מטוסי ה-777-8. 325 מטוסים מסדרת המטוסים החדשה של ה-777 כבר הוזמנו ע"י 9 חברות תעופה בינלאומיות, ועפ"י המתוכנן, לופטהנזה, שהייתה המזמינה הראשונה, תקבל את ה-777-9 הראשון בקיץ 2020.

נושאים שמוזכרים בידיעה