בואינג: הצרות נמשכות – תצטרך לתקן 6,700 מטוסים

המועצה האמריקנית לבטיחות בתחבורה, שבדקה את התאונה הקטלנית, בה נהרגה בשנה שעברה נוסעת במטוס NG 737 של סאות'ווסט, הטילה על בואינג את החובה לתקן את המנועים באלפי המטוסים מדגמים אלה, שסיפקה למגוון חברות תעופה בעולם

737-800. צילום: בואינג

נוסעת נהרגה במטוס NG 737 של סאות'ווסט איירליינס בשנה שעברה, כאשר להב מאוורר במנוע נסדק ונשבר וגרם לכיסוי המנוע להשתחרר ולפגוע בצד המטוס. כתוצאה מכך נשבר אחד החלונות במטוס, הצוות אומנם הצליח להנחית את המטוס, אך האישה שישבה ליד אותו חלון נהרגה.

המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה, ה-NTSB, שחקרה את התאונה, המליצה אתמול לבואינג, עפ"י דיווח ב-CNN, לתקן את המנועים במטוסי NG כדי למנוע תקלה דומה בטיסות עתידיות. בהמלצה של החוקרים נכתב כי על בואינג מוטלת החובה לתכנן ולבצע את התיקון בכל מטוסי ה-737 מהדור החדש, Next Generation – דגמי 600, 700, 800 ו-900 של ה-737.

ה-NTSB לא מאשימה את בואינג או את סאות'ווסט בתאונה, ומציינת כי לא ניתן היה לזהות את הסדק בלהב המאוורר וכי הסיכון לתקלה במנוע לא היה ידוע לפני אירוע זה.

בואינג מסרה כ-6,700 מטוסי 737 NG לחברות תעופה ברחבי העולם, אך הפסיקה לקבל הזמנות חדשות עבור דגמי המטוס, כאשר עברה לייצור 737 MAX. פחות מ-100 מטוסי NG עדיין עתידים להימסר לחברות תעופה עפ"י הזמנות.

מטוסי בואינג 737 NG לא הושפעו מהקרקוע של ה-737 MAX בעקבות התאונות הקטלניות, אך גם במטוסי 737 NG התגלו בעיות בטיחות נוספות, כמו סדקים בכמה מהמטוסים הישנים בחלק המייצב את כנפי המטוס. תקלה זו גרמה לקרקוע של מספר מטוסי 737 NG.

ההחלטה הסופית לגבי תיקון מטוסי ה-737 NG נתונה בידי רשות התעופה הפדרלית, ה-FAA, ולא המועצה לבטיחות בתחבורה, ה-NTSB, שתפקידה רק לחקור את הגורמים לתאונות. עם זאת, בואינג כבר הודיעה, שהיא עובדת על שיפורים במנועים של ה-737 NG כדי לתת מענה להמלצות ה-NTSB, ועד לביצוע התיקון במטוסים, היא מדגישה, כי בדיקה שוטפת של להבי המאוורר תאפשר למטוסים לפעול בבטחה.

 

נושאים שמוזכרים בידיעה