בואינג 737-8200: לאן נעלם המותג MAX?

ריינאייר הזמינה בשנה שעברה מבואינג 100 מטוסי MAX 8 737 בגרסה מיוחדת, ומהמטוסים שלה הוסר שם המותג MAX ובמקומו מופיע השם 737-8200, כפי שחשף צלם של Woodys Aeroimages. האם המותג MAX, שטלטל את עולם התעופה, עומד להיעלם?

צילום: Shutterstock

בחודש ספטמבר 2018 הזמינה חברת ריינאייר מבואינג 100 מטוסי MAX 8 737 בגרסה מיוחדת, הכוללת 200 מושבים, ואת חלקם הייתה אמורה לקבל כבר עתה. בעקבות התאונות הקטלניות והקרקוע של מטוסי ה-MAX, ריינאייר תקבל את המטוסים רק לאחר סיום המשבר ואישור הטיסה המחודש של הדגם הבעייתי.

למרות שבואינג אינה מוסרת מטוסי MAX לחברות התעופה עפ"י צבר ההזמנות, היא ממשיכה, גם אם בהיקף מצומצם, לייצר אותם. והנה באופן מפתיע, צלם של חברת Woodys Aeroimages חשף  כיתוב יוצא דופן על המטוסים המיועדים להימסר לריינאייר במפעל בואינג בעיר רנטון.

נראה שעולם התעופה מבקש להתנער משם המותג MAX, שטלטל וממשיך לטלטל את הענף, ובמיוחד את חברת בואינג, בחודשים האחרונים. נראה שחברת ריינאייר, אולי בהשראת בואינג, היא היוזמת הראשונה להסרת מותג ה-MAX, ועל המטוסים המיועדים לה מופעי הכיתוב: 737-8200. המספר 200 מתייחס לתכולת המושבים במטוס.

סביר להניח, כי נוכח התאונות הקטלניות, קרקוע המטוסים והמשבר המתמשך, בואינג תחליף את שם המותג כדי לצאת לדרך חדשה, כאשר היא תצליח להתגבר על כל התקלות והמטוס יאושר להפעלה.

עפ"י דיווח מעודכן של ה-Wall Street Journal מטוסי ה-MAX ימשיכו להיות מקורקעים גם אל תוך 2020 עקב גילוי בעיות בטיחות חדשות.

נושאים שמוזכרים בידיעה