אא

ביטוח נסיעות לחו"ל – כל מה שכדאי לדעת!

עולם התיירות השתנה לחלוטין בשנה האחרונה, ולצד הקורונה והסגרים יש תקווה לחזור לשגרה ולחזור לטוס בבטחה לגלות יעדים חדשים. אז מה המצב היום עם ביטוחי הנסיעות לחו"ל, ואילו כיסויים הם מציעים, בהתאם לסיכונים הייחודיים של התקופה? // תוכן פרסומי

צילום: freepik צילום: freepik
בדצמבר 2019 דיווח שר התיירות כי מספר הפעמים לאורך השנה בהם יצאו ישראלים לחו"ל (.91 מיליון יציאות של ישראלים מהארץ לחו"ל) – גבוה ממספר הישראלים במדינה. זה היה, ללא ספק, שיא של כל הזמנים, עם גידול של עשרות אחוזים במספר הטיסות, הקרוזים והזמנות הנופש בישראל. ואז הגיעה 2020, כבר בינואר התחילו להגיע דיווחים על וירוס מסתורי בסין, ובתחילת מרץ התחיל הסגר הראשון. נתב"ג הודמם למשך זמן ארוך, חופשה בחו"ל נראתה כמו חלום רחוק. בספטמבר השנה, בצעדים קטנים וזהירים, התחיל תהליך של פתיחת השמיים. מספר מצומצם של "מדינות ירוקות" קיבלו ישראלים (עם בדיקת קורונה, כמובן), ואפשרו טיסה ללא בידוד של שבועיים בחזור. הסיכונים בטיסות בתקופת הקורונה הם שונים לחלוטין מאלה שאיפיינו את התיירות הבין לאומית של לפני – וביטוחי הנסיעות מיהרו להתאים את פוליסות הביטוח (ואת המחירים) למצב החדש. בחודשים הראשונים לפתיחת השמיים, מרבית חברות הביטוח לא הציעו ביטוחי נסיעות כלל. הביטוחים שכללו התייחסות למצב החדש שנוצר בעקבות הוירוס הוצעו במחירים כפולים ומשולשים ביחס לעלות היומית של ביטוח נסיעות לחו"ל שנה קודם לכן. מה המצב היום עם ביטוחי הנסיעות, ואילו כיסויים הם מציעים, בהתאם לסיכונים הייחודיים של התקופה?

הפוליסות המיוחדות של ביטוחי נסיעות 2020

ביטוח נסיעות לחו"ל, תפקידו לאפשר למבוטח כיסוי כספי בכל מקרה של מצב חירום בריאותי במהלך השהות בחו"ל, וכמובן שיש צורך לספק מענה גם למקרה של טיפול ברפואי במקרה של חשיפה לוירוס הקורונה במהלך תקופת הביטוח. ביטוחי נסיעות לחו"ל מיהרו לעדכן את חבילות הביטוח, עם תוספות מובנות לביטוח הבסיסי והרחבות מתאימות למקרה של ביטול או קיצור נסיעה לאור המגיפה: שינויים ותוספות מובנות לביטוח הנסיעות הבסיסי בהתאם לימי קורונה:

מרבית חברות הביטוח מציעות ביטוח נסיעות לרכישה עד 60 יום לפני מועד הנסיעה. בניגוד לימים עברו, לא ניתן לרכוש ביטוח נסיעות לטיסה המיועדת להתרחש בעוד חודשיים ויותר. זאת, כמובן, בשל התנאים המשתנים כל העת של מדינות אדומות וירוקות, איסורי נסיעות והיתרים, וכדומה. אגב, בחלק מחברות הביטוח לא תוכלו לבטח שהות ארוכה בחו"ל – לאחר תום השהות המבוטחת, תוכלו לחדש את הביטוח ממדינת היעד, אם התנאים יאפשרו זאת.

ביטוח נסיעות לחו"ל יכסה את עלויות הטיפול במצבים רפואיים במהלך ימי הביטוח ובהתאם ליעד – כולל עלויות של טיפול במקרה שבדיקת קורונה התקבלה חיובית. בכל פוליסת ביטוח תקרת הוצאות לטיפולים רפואיים, תקרה זו היא רלוונטית גם לתשלום עבור עלויות טיפול בקורונה. חשוב לציין כי לא מובטחת הטסת חירום רפואית לארץ במקרה של מחלה, אלא בהתאם לצורך רפואי ולאפשרויות הטיפול במדינת היעד.

מרבית חברות הביטוח מעמידות לרשות המבוטחים מוקד בעברית שיעזור לאתר מרפאות ומוקדי סיוע רפואי, עם מספרי טלפון ייחודיים למקרי טיפול בקורונה.

ברוב המקרים ניתן לבטל ביטוח נסיעות לחו"ל ללא עלות לפני הטיסה במקרה של ביטול הטיסה עקב שינוי הוראות בטיחות ובריאות לישראל או במדינת היעד.

הרחבות בתשלום נוסף לטיפול בוירוס: בעוד פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל תכלול את עלויות הטיפול במקרה של תסמיני קורונה בחו"ל – לא כל פוליסות הביטוח יציעו שיפוי למקרה של הארכת השהות בחו"ל עקב מחלה או דווקא קיצור או ביטול הנסיעה לאור המחלה. למקרים כאלה מומלץ להתעניין בהרחבות הכיסויים המוצעים בכל חברת ביטוח. חשוב לשים לב שהרחבות כאלה עשויות לכלול פיצוי כספי במקרה שבדיקת קורונה חיובית מתגלה לקראת העלייה למטוס וגוררת את ביטול החופשה, עד לתקרה הקבועה בפוליסה (בדרך כלל 4,000-5,000 דולרים).

מה קרה למחירי ביטוחי נסיעות לחו"ל?

המחירים של כל ביטוחי הנסיעות לחו"ל התייקרו, ללא ספק. מעלות ממוצעת של דולר אחד ליום (כמובן שהעלות נגזרת ממאפייני המבוטח, החופשה והיעד לטיסה), העלות הממוצעת לביטוח בימי קורנה זינקה פי שלושה ויותר – זאת, לא כולל ההרחבות הייעודיות לכיסוי עלויות קיצור, ביטול או הארכת השהות בחו"ל עקב מחלת הקורונה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ביטוח נסיעות לחו"לתוכן פרסומי

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: