אא

בין תעלות לאופניים: מרתון אמסטרדם וגם, KLM חוגגת 100 שנה- הזדמנות שלכם לזכות בטיסה

דמיינו לכם ריצה בלב ליבה של אמסטרדם, לרוץ ברחובות היפים, לחלוף על פני אתרי התיירות המרכזיים, שלל המוזיאונים והמבנים המפורסמים, לחצות גשרים ופארקים ירוקים, ואיך לא – לרוץ לאורכן של תעלות המים של בירת הולנד. וגם, לרגל חגיגות 100 שנה של חברת התעופה ההולנדית KLM, ההזדמנות שלכם לזכות בטיסה חינם. כל הפרטים בכתבה

אמסטרדם. צילום: 123rf|AMSTERDAM אמסטרדם. צילום: 123rf|AMSTERDAM
  לא פלא שמרתון אמסטרדם הוא אחד המרתונים החביבים על רצים מהארץ ומהעולם. תוסיפו לזה מזג אוויר נוח למדי (אם כי לא צפוי לחלוטין, כיאה לאוקטובר), מסלול שטוח שנחשב אחד המהירים בעולם, ולא פלא שמספר המשתתפים בו הולך וגדל מידי שנה. הזינוק למרוץ החווייתי יוצא מהאצטדיון האולימפי, חוצה כאמור את רחובות העיר הססגונית, והסיום, גם הוא באותו אצטדיון ממש. כשהקהל הנלהב מריע למסיימים, ואין ספק שמדובר במעמד מרגש כשלעצמו ,שבו כל רץ מתקבל בתשואות כאחרון האלופים. המרתון הגדול והוותיק בהולנד, יצא לדרכו זו השנה הארבעים וארבע, כמו תמיד ביום ראשון השלישי של חודש אוקטובר. השנה (2019) זה יקרה בעשרים לחודש, כשעל קו הזינוק יעמדו כארבעים וחמישה אלף רצים בסך הכל, יותר משלושים וחמישה אלף מהם למרחק המלא ולחצי המרתון. מרתון אמסטרדם 2016. צילום: 123rf   מרתון אמסטרדם נחשב לאחד האירועים החשובים בתחום הריצה בדומה למרתון לונדון, ניו יורק, פריז, בוסטון וברלין. מגיעים אליו ספורטאים מרחבי העולם והמרוץ אף זכה בתואר "גולד לייבל" הנחשב לריצות בדרכים. השנה נופל המרתון על סוכות. אמנם עם ישראל אוהב לנדוד בחגיו, ותמיד נדמה שחצי מאתנו מבלה ונופש בחו"ל, אבל, שאלנו את קובי בכמן, מנהל מחלקת הספורט בתלמה נסיעות ותיירות, אם זה לא פגע ביציאה לאמסטרדם לטובת יעדים אחרים? "האירוע נופל השנה על החג השני של סוכות, ולא מפסידים ימי עבודה או לימודים בבתי הספר". "בנוסף", מציין בכמן, "באירוע שבו מתקיימות ריצות למרחק המלא, לחצי מרתון ולשמונה קילומטרים, פוטנציאל המשתתפים מתרחב". יש אפשרות לטוס לחופש ספורטיבי בהרכב זוגי או משפחתי והאירוע כולו הופך לנגיש להרבה יותר חובבי ריצה. לזה מתווספים הארגון המצוין, מזג האוויר ותוואי המסלול הנוחים, וכמובן, העיר אמסטרדם שהיא תמיד אטרקטיבית, ונחשבת ליעד תיירות מספר אחד באירופה. אבל, אומר בכמן, זה גם החיסרון הגדול. מחירי המלונות בעיר מאוד יקרים, והטיסות מלאות, במיוחד בחגים. כך שמדובר בהוצאה גבוהה. התיירות מהולנד לישראל בחגי תשרי ערה מאוד. מחיר ממוצע לחבילות למרתון כ-1100-1200 אירו כולל הרשמה, ל-3-4 לילות בהתאמה במלון במרכז העיר, עם הסעות לנקודת הזינוק באצטדיון שרחוקה מהמרכז. בתמורה לכך תיקחו חלק באירוע ריצה גדול וותיק, מידי שנה ברציפות מאז 1976, מעוטר ומאורגן בצורה יוצאת מן הכלל. שעונים דיגיטליים ונקודות ריענון פזורות לכל אורך המסלול שהוא כאמור מהיר, שטוח וללא תנועת כלי רכב. בשנה הבאה יצוינו חגיגות ה-45 למרתון, שיהיו בוודאי שמחות ומושקעות עוד יותר. אם אתם בעניין - זה יקרה ביום ראשון, 18/10/2020 והרשמה נפתחת מנובמבר הקרוב. רחובות אמסטרדם. צילום: 123rf  

נקודות חשובות שכדאי לדעת:

 

1. במתחם הספורט,Sporthallen Zuid יש חדרי הלבשה ואפשר להתפנק במסג` חינם לספורטאים.

2. אם אתם לא בין הרצים תתרחקו מאזור האצטדיון העמוס. פעילות התחבורה הציבורית, חשמלית ואוטובוסים, תשתנה כבר ערב המרתון ומומלץ להשתמש במטרו וכמובן באופניים או ברגל.

3. הימנעו מלהגיע לעיר עם רכב או לנהוג בתוך העיר ביום המרוץ. כמו אצלנו כבישים רבים יחסמו ועל חניה בכלל אין מה לדבר.

 

טיפים לשעות שלאחר מרתון

ד"ר שמוליק יצחק, אורתופד ורופא ספורט " מדטק" ברמת גן.

1. בשלב המיידי של דקות עד שעות ראשונות, חשוב ביותר להמשיך לנוע, למרות הכבדות ברגליים, כדי להזרים את הדם ולהתחיל את תהליך פינוי הפסולת מהגוף.

2. לדאוג לשתייה ואיזון הנוזלים, הגוף במצב יובש משמעותי וחשוב לשמור על הכליות ויעל היכולת לפנות חומרים כמו חומצת חלב.

3. תזונה קלה ראשונה – מה שתצליחו להכניס לגוף למרות שהקיבה לא ממש בעניין ואין תאבון. זה יכול להיות בננה, גלידה, משהו מלוח, חטיף חלבון ופחמימות. לשלב חלבון ופחמימות, היחס המקובל 3-4 מנות פחמימות לכל מנת חלבון.

4. מקלחת או אמבטיה. חמה או קרה זה כבר עניין של העדפה, יש מחקרים לכאן או לכאן.

5. לעבור לבגד יבש, נקי ונוח.

6. לבדוק את מצב האברים והמפרקים, לראות שאין נזק שדורש התייחסות כמו נפיחות, שלפוחיות, שפשפות או אזורים רגישים או חבולים באופן חריג.

7. הכי חשוב: לרוץ (לאט...) לספר לחברה. לשים תמונה ולהודות למי שהשתתף ועזר לך להגיע לרגע הגדול. מאמן, חברים, בני משפחה ואפילו בוס מתחשב.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מבזקיםפס-ספורטאמסטרדםמרתון

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: