שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter

״הכול חוזר לקדמותו ואנחנו רואים לפנינו עתיד מזהיר״: מנהלת המכירות של Oceania Cruises על החזרה המרשימה של הקרוזים

מנהלת המכירות של חברה השיט היוקרתית באירופה, המזה״ת ודרוא״פ לפספורטניוז: ״מאפריל, הצי שלנו כולו נמצא במים, כולל Oceania Next Nautica המשופצת, וההזמנות נכנסות בקצב. אנחנו בעמדה טובה, עקומת הזמנות מצויינת, וזה מעניק לנו ביטחון שאנשים נאמנים למותג ומשתוקקים לחזור לשיט״
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
צילום: אושיאניה קרוזס

מביני עניין יודעים לומר שאושיאניה קרוזס (Oceania Cruises), מקבוצת נורוויג'ן קרוז ליין החזקות (NCLH), נמצאת בליגה משלה בעולם הקרוזים. לחברת השיט הקטנה יחסית יש צי של שש ספינות יוקרה אינטימיות ומפנקות, המותאמות ל-600-1200 אורחים, והיא מציעה מוצר של חמישה כוכבים בדגש על חוויות בתפירה אישית.

בחודש שעבר הגיעו כמה מבכירי החברה לישראל, לביקור ראשון מסוגו מאז פרוץ מגפת הקורונה, בין השאר כדי להיפגש עם משרד יח"צ ייעודי שהקימה עבורם חברת סנורמה שירותי תיירות, נציגת המכירות הבלעדית של החברה בישראל, וכדי להביע "אמון בשוק הישראלי בכלל ובסנורמה בפרט, כנציגת המכירות של החברה לסוכני נסיעות ולקהל הרחב."

בין בכירי החברה שביקרו בארץ הייתה גם ריט גוטשלק, מנהלת המכירות של אושיאניה באירופה, המזרח התיכון ודרום אפריקה, שמגיעה מבלגיה ועובדת כ-13 שנה באושיאניה קרוזס. היא העניקה ראיון מיוחד לפספורט ניוז, והציעה כמה תובנות מעניינות לגבי האתגרים העיקריים שעומדים בפני ענף השיט, כמו גם שתיים מהמגמות החשובות בעידן שלאחר הקורונה.

מימין: אודי שנבל, מנכ"ל סנורמה, ריט גוטשלק, רוברטו קאבלו, מנהל הפיתוח העסקי בספרד, אפריקה והמזרח התיכון באושיאניה קרוזס, אורי שנבל.

בדומה לחברות שיט אחרות, גם לאושיאניה היו תוכניות גדולות עבור ישראל בעידן שלפני הקורונה. האם זה משהו שאתם שוקלים שוב?

תמיד היינו פעילים בישראל, אנחנו אוהבים מאוד את ישראל ואת השותפים שלנו כאן, ויש לנו אמון רב בשוק הישראלי.

כן, נפגענו קשות מאז פרוץ המגיפה, בעיקר בשווקים כמו דרום אפריקה וישראל, שהיו סגורים למשך תקופה ארוכה יותר מרוב המדינות, כך שלא היה קל לעבוד מול סוכני הנסיעות ולחזור לעניינים. למרבה המזל, מאז התהפך שוב הגלגל, הכול חוזר לקדמותו ואנחנו בהחלט רואים לפנינו עתיד מזהיר.

כרגע, המצב הוא שמאז אפריל, הצי שלנו כולו נמצא במים, כולל Oceania Next Nautica המשופצת, וההזמנות נכנסות בקצב. אנחנו בעמדה טובה, עקומת הזמנות לשנים 2023-2024 נראית מצוין, וזה מעניק לנו ביטחון שאנשים נאמנים מאוד למותג ומשתוקקים לחזור לשיט.

עולם התעופה נאבק כעת לעמוד בביקוש, מול מחסור עצום בכוח אדם. את רואה את זה קורה גם בענף הקרוזים?

אני יכולה להעיד מניסיון אישי שהבעיות הללו בנמלי תעופה רבים אכן אמיתיות, כי רק אתמול בוטלה הטיסה שלי מבריסל לתל אביב.

בנוגע לענף שלנו, חברות שייט רבות נאלצו להתחיל מאפס ולספק הכשרה בסיסית ביותר. אנחנו בהחלט שומעים שלחלק מהחברות יש בעיות בגיוס עובדים.

למרבה המזל, מכיוון שאנו חלק מ-NCLH, הצלחנו לשמור על פעילות שוטפת ולשמר את העובדים, כך שאנחנו לא צריכים לגייס מאפס, אין לנו את הבעיה הזאת. אני מאמינה שחברות השייט, חברות תעופה וסוכנויות הנסיעות האיתנות ביותר, אלו שראו מהתחלה את התמונה הגדולה, יכולות לעמוד בסערה ביתר קלות. אנחנו אפילו מתכננים להוסיף לצי שלנו שתי ספינות חדשות, אחת ב-2023 ואחת ב-2025.

ריביירה. צילום: אושיאניה קרוזס

ומה מייחד אתכם לעומת חברות שייט אחרות?

כידוע, אנחנו פועלים עם שש ספינות בלבד, ארבע מהן עם קיבולת של כ-600 אורחים והשתיים האחרות עם כ-1250 אורחים. אנחנו חברת שייט יוקרתית, אותי הטובה ביותר בעולם מבחינה קולינרית, אבל אנחנו מנסים להישאר צנועים .

אנחנו יודעים כיצד להגיב לשינויים גלובליים. לדוגמה, אנחנו עדיין פועלים באזור הבלטי בעונת הקיץ (אם כי לא בסנט פטרסבורג כרגע), אבל אנחנו משנים את מסלול הטיול היכן שצריך, ומוסיפים שהייה נוספת בסקנדינביה, למשל. אם משהו משתבש, אנחנו מבצעים את ההתאמות הנדרשות. אלא אם זה הכרחי, אנחנו לא מבטלים קרוזים בהתראה קצרה, כמו מה שקרה אתמול עם הטיסה שלי.

אחד היתרונות הגדולים שלנו הוא שספינות קטנות יותר יכולות לעגון בכל נמל. ואנחנו אוהבים להישאר זמן רב יותר בכמה מנמלי העגינה שלנו. לעתים קרובות אנחנו נשארים ללון, אפילו שני לילות בכמה יעדים פופולריים כמו בנגקוק.

האורחים שלנו הם בדרך כלל קצת יותר מבוגרים, ומטיילים מנוסים יותר. הם אוהבים את היוקרה, את החוויות האותנטיות ואת הטיולים המקומיים, 'הירוקים' והקולינריים שאנחנו מציעים להם, כי הם שונים מהסיורים המסורתיים. האורחים שלנו אוהבים מאוד את האווירה על סיפון הספינות. מבחינת האוכל והשירות, אנחנו מציעים מוצר יוקרתי ברמת 5 כוכבים, והאווירה אלגנטית אך בה בעת גם מאוד נינוחה. זו תמורה מצוינת לכסף עבור אנשים שמחפשים משהו אקסטרה מיוחד.

פנטהאוז באינסיגניה. צילום: אושיאניה קרוזס

ומה באשר ליעדים שלכם?

בניגוד לכמה מחברות השייט הפועלות שוב ושוב באותם אזורים ומציעות מסלולים זהים, אנחנו מכסים כמעט את כל העולם. אנחנו עוגנים במעל 450 נמלים ברחבי אירופה, אלסקה, אסיה, אפריקה, אוסטרליה, ניו זילנד, ניו אינגלנד-קנדה, ברמודה, האיים הקריביים, תעלת פנמה, טהיטי ודרום האוקיינוס השקט.

ובנוסף לזה, אושיאניה קרוזס מציעה גם את המסע האפי של 180 יום מסביב לעולם, שבדרך כלל נמכר במהירות; השנה, למשל, המסע מסביב לעולם נמכר תוך 24 שעות בלבד.

איך זה שהוא פופולרי כל כך?

זה קשור לכמה מהמגמות הגדולות ביותר שאנחנו רואים כרגע, פוסט-קורונה. ראשית, האורחים מעדיפים ספינות קטנות יותר, הם רוצים יותר פינוק (הם מזמינים סוויטות גדולות יותר), ובמקום עשרה לילות בלבד, הם רוצים הפלגה ארוכה, גם של 40 לילות ויותר. זה גם חוסך להם הרבה זמן טיסה, והם גם מרגישים שיש להם בית הרחק מהבית.

יעדים אקזוטיים הם עוד מגמה שהולכת עכשיו חזק. יש לנו הפלגה סביב  אוסטרליה ב-23 בדצמבר; יש לנו את פולינזיה הצרפתית, הפלגה מדובאי למומבאי, סובב דרום אמריקה, שיט מקייפטאון לפורטוגל ועוד.

שירות חדרים. צילום: אושיאניה קרוזס

איך את רואה את השוק הישראלי? אנחנו יכולים להיות די תובעניים, כפי שאת בוודאי יודעת.

לא הייתי קוראת לישראלים תובעניים; אני עובדת כבר 13 שנה באושיאניה, ואני רוצה לומר לך שהישראלים הם לא הכי תובעניים שיש. כן, בתור לקוחות, יש לכם זכות להיות תובעניים, אבל אם שום דבר לא משתבש, אם אנחנו מוכרים את המוצר הנכון לאדם הנכון ועושים את העבודה שלנו היטב, אין סיבה להיות תובעניים.

נוסף על כך, אני גם מזכירה לך שהספינות שלנו קטנות יחסית, כך שכל אורח מקבל שירות אישי וקשוב, ואם משהו אכן לא מוצא חן בעיניו, אנחנו יודעים להגיב במהירות.

ברחבי העולם, השם שלכם הולך לפניכם, אבל אושיאניה קרוזס עדיין לא מוכרת היטב בישראל. איך אתם מתכונים לשנות את זה?

יש הבדל בין שיווק המוני של ספינות גדולות, שם צריך לצעוק בקול, לבין חברה קטנה בתפירה אישית, מה שנקרא. אבל כן, אנחנו צריכים לעבוד על זה. יש לנו צי קטן ומחלקת שיווק מעולה שעושה עבודה מצוינת. בתור חברת שייט קטנה ובוטיקית, אנחנו זקוקים ליותר חשיפה וצריך בהחלט להפיץ את המסר.

לקוחות שבאים מפה לאוזן חשובים לנו מאוד. כמו מלונות בוטיק רבים, אנחנו לא צועקים; אנחנו מכוונים ללקוחות חוזרים ומרוצים, אבל בעקבות הקורונה צריך שוב ללמד את הסוכנים, וזה לוקח זמן.

מה שהופך אותנו לסיפור הצלחה הוא שאורחים רבים חוזרים אלינו שוב ובוחרים ביעדים חדשים. כך הם נהנים מאותה אווירה יוקרתית ומאותה דרך לגלות את העולם. על סוכני הנסיעות שעובדים איתנו זה גם מקל את העבודה: לאחר הניסיון הראשון של הלקוחות שלהם עם אשיאניה קרוזס, הם פשוט יזמינו את השיט הבא שלהם והסוכנות תקבל הודעה תוך 48 שעות מרגע ההזמנה, כולל עמלה מלאה.

רוצים לדעת כל מה שחם בתיירות ותעופה?

הצטרפו לניוזלטר ותקבלו את החדשות והעדכונים של עולם התיירות והתעופה לתיבת המייל

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אשר מפר את תנאי השימוש לרבות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.

התיירות חוזרת!

הרשמו למבזקי פספורטניוז וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם.