בכירים במשק: "נראה שבאוצר רוצים שאל על תלך לפירוק"

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
האם המדינה תחלץ את המחלצת? בזמן שאל על מוציאה, לבקשת המדינה, טיסות חילוץ של ישראלים שנתקעו במדינות שונות, באוצר, כך טוענים בכירים במשק, לא ממהרים להיפגש עם החברה בדבר הסדרת הלוואות כספיות לחברה בערבות מדינה
מטוס של אל על באוסטרליה
טיסת החילוץ של אל על מאוסטרליה. צילום: רותם וערבה נוביק

לטענת גורמים בכירים במשק, נראה שבמשרד האוצר רוצים לראות את חברת אל על הולכת לפירוק וזו הסיבה בגינה האוצר מעכב לפי שעה את הפגישה שאמור היה לקיים עם חברת אל על. בפגישה זו אמורים להגיע להסכמות על מתווה ההלוואה הכספית שהחברה תקבל בערבות המדינה.

בתחילת החודש הבא, אל על נדרשת לשלם הלוואות בגין רכישת מטוסים חדשים להם התחייבה במסגרת תכנית ההצטיידות הגדולה שלה. אם לא תגיע עד אז להסכמות עם האוצר, אל על עלולה למצוא את עצמה במסלול מהיר לפירוק.

כזכור, באוצר לא קיבלו את התכנית שהציגה להם אל על ושלחו אותה לבצע שינויים, לקצץ משמעותית בכוח האדם (לעמוד על מצבת של כ-3,000 עובדים) ולהראות איך מורידים עלויות בהוצאות. אל על שכרה את שירותיו של יועץ מיוחד לצורך הכנת תכנית משופרת לבקשת האוצר. אולם מאז ועד לשעה זו, באל על ממתינים לטלפון מהאוצר על מועד פגישה נוספת כדי לסכם את מתווה ההלוואה שהחברה תקבל בערבות המדינה.

בינתיים באל על עסוקים, לבקשת המדינה, בהפעלת טיסות חילוץ של ישראלים התקועים במדינות שונות כמו מאוסטרליה, קולומביה ופרו. לטיסות אלה, כל אנשי הצוות מתגייסים לטיסות על אף הסיכון שבהידבקות בנגיף הקורונה. ומנגד, כאמור, דממה מכיוון המדינה בכל האמור לפתרון מצבה הכספי של החברה בדמות הלוואות כספיות בערבות מדינה.

 

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

3 מחשבות על “בכירים במשק: "נראה שבאוצר רוצים שאל על תלך לפירוק"”

  1. שטייסי החברה לא ישכחו שהם היו חולים לפני שנה.

    למה שהמדינה תממן חברה עם טייסים לא בריאים

    1. בכיר בתיירות

      חברה פרטית ולא לאומית כמו שהיא מכנה את עצמה.
      חברה שבכל שנות קיומה כמעט ולא היתה שנה שהראתה רווח.
      חברה בלי מעוף ויצירתיות. למשל רעיון הזוי של טיסות לאוסטרליה. ומה פוטנציאל הנוסעים לשם. אולי כמה תושבי איי פיג'י ?!
      לפרק אותה ולהקים משהו בריא עם עשירית מכמות העובדים.

  2. חברת תעופה שלא עובדת 24/7 לא תהיה מסוגלת להשתלב עם חברות תעופה אחרות לטיסות המשך הפער שטיסי על אל מרוחים בכפול ויותר שלא לדבר על שכר הבחירים המדינה יכולה לקנות מכונס הנכסים של על אל מספר מטוסים למקרי חרום להפעלה עם טיסי חיל האויר או טיסים במילואים זו חברה פרטית ואין שם סיבה לשפוך שם כסף שלעולם לא יוחזר

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.