אא

יו”ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות לטייסי אל על: "אני מציע פחות דיבורים ויותר עובדות"

אחרי שטייסי אל על תקפו את ההסתדרות שחתמה על הסכם התייעלות עם הנהלת אל על, שלא בהסכמתם וללא נוכחותם, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, השוהה בבידוד לאחר שנחשף לחולה קורונה, משיב להם בסרטון. איך?

אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. צילום: דוברות ההסתדרות אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. צילום: דוברות ההסתדרות
אחרי שוועד טייסי אל על האשים את ההסתדרות בשיתוף פעולה עם הנהלת אל על, לאחר שזו חתמה על הסכם התייעלות עם החברה בשמם וללא נוכחותם של הטייסים, מגיב יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, השוהה בבידוד עקב חשיפה לחולה קורונה מאומת בסרטון לטייסים: "שלום לטייסי אל על. למי שלא מכיר - אבי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. אני פונה אליכם מהבית שלי כי נאלצתי להיכנס לבידוד בעקבות חשיפה לחולה קורונה מאומת. אפילו רואים ברקע את המשפחה היקרה שלי. אני מרשה לעצמי להגיד שאתם גם המשפחה שלי, כי אנחנו 13 שנים יחד. אני חושב שזה עונה מצוין לקטגוריה של משפחה. לכן, אני מרשה לעצמי לדבר אתכם הכי פתוח שבעולם". עוד אומר אדרי, "אני רוצה להתייחס לכמה אמירות של ועד הטייסים. לא מתנגח איתם - מאזן את מה שהם אומרים. יש גם את הצד שלנו, שאתם צריכים לשמוע. אני קורא את ההסכם - יש טענה שאומרת שיש הפחתה של 50% מהשכר. ההסכם לא מדבר על המספרים האלו, הוא מדבר על הפחתה של 29% בשכר והפחתה של עוד 39% באש"ל. ילד בכיתה א' שמסכם את זה לא מגיע ל-50% הפחתת שכר. מדברים על 150 מיליון דולר התייעלויות, אני לא מכיר את המספר הזה. כתוב פה 105 מיליון שחור על גבי לבן". עוד אומר אדרי לטייסים, "אתם יודעים מה? נניח וכולנו טועים, אז הכנסתי לדו"ח ההסכם הזה מנגנון בוררות. בוחרים רואה חשבון מומחה, שיהיה מוסכם על ועד הטייסים וישמע את המספרים, את ההנהלה, את הטייסים ויקבל החלטה. אני כבר מזמין את ועד הטייסים, שיודע את הטלפון שלי מצוין, להגיד מי הוא חושב שיכול לשבת כבורר בסוגיה הזו ולעשות פעם אחת ולתמיד סוף לזה אם זה 105, 150 או שזה 50% או 34%". עוד מציין אדרי, "סוגיה נוספת מועד הטייסים היא שהם אומרים: אנחנו משלמים הפחתות שכר ואחרים לא. אחרים משלמים באמצעות פיטורים של חברים שלהם, שעובדים, 20 , 25 ו-30 שנים בחברה. זו הדרך שלהם ואצלכם יש את עיקרון הסניוריטי, אי אפשר לפטר קברניט ותיק לפני שמפטרים קצין ראשון צעיר. על העיקרון הזה אתם שומרים שנים וזה עיקרון שנשמר בכל חברות התעופה. אני לא מלין, אבל אומר למען גילוי נאות - גם את זה צריך להגיד. אתם לא מצליחים למלא את הסל באמצעות פיטורים - לכן עוברים לשכר שלכם". אדרי מסיים את פנייתו לטייסים כך: "אני סמוך ובטוח שאני מדבר להגיון של כל אחד ואחד מכם. אני גם יודע כמה אנשים אחראים אתם. אתם אחראים גם כלפי אל על וגם ברמה הלאומית. בואו תחשבו על אל על כעוד יעד שאתם צריכים לשמור עליו. אני סמוך ובטוח שתקבלו את ההחלטות הנכונות. בכל מקרה, אני פה לכל דבר ועניין, לכל שאלה. אני גם מציע לכם לדרוש את ההסכם הקיבוצי, שכל אחד ואחד מכם יחזיק אותו, יראה את המספרים, יראה מה כתוב, את המנגנונים ששומרים לכם. לכן, אני מציע פחות דיבורים ויותר עובדות. שמרו על עצמכם, יום טוב".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלהסתדרות העובדיםטייסי אל על

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: