אא

בכיר במשק: "ממשלת אחדות עכשיו, אחרת הכל יתרסק"

אבי חורמרו, מנכ"ל קבוצת האחים נקש, המחשיב עצמו לאדם אופטימי, מזהיר: "הגיע הזמן להתעורר ולא להיות מנותקים. אני מאוכזב שהקברניטים של המדינה לא משלבים ידיים. תפסיקו להתעסק בפוליטיקה קטנה. שימו הכל בצד, יש מדינה להציל"  

אבי חורמרו. צילום ספיר פרץ זילברמן אבי חורמרו. צילום ספיר פרץ זילברמן
אחרי הוצאה של כ-5,000 עובדי הקבוצה לחל"ת, הקפאה של פעילות רשת המלונות (סטאי, אורכידאה והרברט סמואל) ושיתוק כמעט מוחלט של חברת ארקיע שבבעלות הקבוצה, אבי חורמרו, יו"ר קבוצת האחים נקש בישראל  - נשמע היום אחרת לגמרי מברגיל. בימי שגרה, חורמרו מחשיב את עצמו לאדם אופטימי מטבעו. לכזה שרואה את הטוב. אך לא כך הוא נשמע היום בשיחה עם פספורטניוז נוכח ההתנהלות הפוליטית והכלכלית הקלוקלת לטעמו, של המדינה. "אני אבי האופטימי בדרך כלל, מתחיל להיות פסימי. לא רואה איך כל זה יגמר בגלל מה שקורה פה". עוד לדברי חורמרו, המכהן גם כיו"ר נמל אילת וקבוצת מפא, "אם לא ננקוט בפעולות מידיות לטובת המשק, אני חושש שתהיה פה פגיעה אנושה, יותר מכל מדינה אחרת בעולם. בכל מקום ראינו שעושים דברים, ופה כלום".   מלון סטאי כנרת מקבוצת נקש. צילום: יחצ סטאי   עוד לדבריו, "הגיע הזמן שכל מי שמוביל את המדינה יתעורר. אתם ישנים, תפסיקו להיות מנותקים. חייבים, חייבים, ממשלת אחדות לאומית. הכי חשוב שהפוליטיקאים יפסיקו פוליטיקה, ולהתעסק האם לפטר את יו"ר הכנסת או למנות את מאיר כהן. הכול בולשיט אחד גדול. הגיע הזמן שבני גנץ יפסיק להתעסק בפוליטיקה קטנה, יקים ממשלת אחדות לאומית יחד עם נתניהו".   "הגיע הזמן שבני גנץ יקים ממשלת אחדות לאומית יחד עם נתניהו". בני גנץ. צילום: תמר מצפי  
bibi netanyahubibi netanyahu
"אני קורא לרה"מ, תביא את האנשים הכי חכמים שיש. כאלו שכבר ניהלו דברים. לא פרופסורים שלא ניהלו כלום". רה"מ בנימין נתניהו. צילום: 123rf   עוד הוא אומר בהקשר לכך, "יש אנשים ראויים וחכמים. הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, שיקם בזמנו את צה"ל. הוא צריך יחד עם גנץ להקים ממשלת אחדות לאומית לטובת כולם". עוד מוסיף חורמרו, "אנחנו נמצאים במלחמה הכי קשה שהייתה למדינת ישראל. אחרי שידבירו את ה'קורונה' יהיו פה כמיליון מובטלים והמדינה תתרסק לנו בין העיניים. לכן, חשוב שגנץ יתעשת, יש לו אחריות לאומית, ולא לחשוב על פוליטיקה קטנה. שיחשוב איך הוא משתף פעולה עם מי שכבר נמצא בתוך המשבר כדי לפתור יחד את זה". עוד לדברי חורמרו, "אני קורא לראש הממשלה, תביא את האנשים הכי חכמים שיש, כאלו שכבר ניהלו דברים. לא פרופסורים שלא ניהלו כלום. תקים דחוף צוות עם מיטב המוחות מהשורה הראשונה. כלכלנים. תביאו את סנטלי פישר, יעקב פרנקל, אריק פינטו שהיה מנכ"ל בנק הפועלים ופנוי כעת, לילך טופילסקי, רקפת עמינח-רוסק. שמעתי את התכנית של פרופ' ירון זליכה. לא חסרים מוחות טובים עם ניסיון, רק צריך לקבץ את כולם ביחד למען מטרה אחת. צריך למצוא פתרונות יצירתיים, לדאוג לפתוח קו אשראי, יש כיום מחנק במדינה. חייבים להכין תכנית כלכלית דחופה למשק הישראלי אחרת הכול פה יתרסק, ולא יהיה אפשר לשקם".   חברה בהקפאה. ארקיע מקבוצת האחים נקש  צילום: יח"צ ארקיע   חורמרו מוסיף ואומר, "יש פה שרשרת, סוכנים שצריכים לשלם לא משלמים, לא עונים לטלפונים. זו רק תחילת המשבר". עוד לדבריו, "יש המון עסקים עם נכסים בשווי מיליארדי שקלים עם רמת מינוף נמוכה, אבל בגלל מה שקרה שווי הנכסים ירד ברמה מהותית. צריך להכתיב לבנקים אמות מידה כמה הם יכולים להפחית מהשווי. צריך לתת ביטחון לבנקים. כיום בגלל מה שקורה כל מי שיש לו נכסים מחשיבים אותם כיום בהרבה פחות. אך לא יכול להיות שהבנקים יחשבו אותם במינוס. צריך לבוא עם החלטות אופרטיביות, להקל את האוכלוסייה. לדחות מע"מ, לתת לעצמאים 6,000 או 8,000 שקל, זה לא עוזר בכלום, זה כלום". האיש שמוביל את קבוצת נקש בישראל ויד ימינם של האחים נקש, ממשיך לראות שחורות אם לא ייעשו המהלכים הנדרשים. "הדבר הזה יכניס אותנו למשבר עוד יותר עמוק. היו לנו במדינה שנים פנטסטיות, יש עודפים, תפתחו את הארנק ותזרימו כסף, ולא הכול פשוט יתרסק, לא יצליחו פשוט לקום מזה". חורמרו בוחר לסיים את הראיון עימו כך, "אני, אבי חורמרו, נשוי פלוס 4, חשובה לי המדינה שלי. הילדה שלי סיימה שירות במג"ב, מפקדת בהצטיינות, לומדת משפטים. מה שחשוב מבחינתי, שתהיה לה עבודה בשבוע הבא, שתהיה המשכיות. לה ולאחרים. העובדים המסכנים רוצים להרוויח את הכסף שלהם. בינתיים כל הפוליטיקאים ממשיכים להתעסק בכל הזוטות, בכל מה שבאמת לא חשוב כעת. אני ממש מתחנן, רק ממשלת אחדות כעת, תשימו הכל בצד, יש לנו מדינה שחייבים להציל אותה".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלונאותמבזקיםהאחים נקשרשת המלונות אורכידיאהסטאיבנימין נתניהואבי חורמרונגיף הקורונה

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: