בלון חמצן: הממשלה אישרה את מתווה הסיוע לתעופה הישראלית ומענקים לאל על וישראייר

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
בגין ההסכם עם אל-על תשלם המדינה כ-685 מיליון שקל ל-20 שנה, לעומת תשלום של כ-90 מיליון שקל בשנת 2019, ולישראייר תשלום של 52 מיליון שקל ביחס לתשלום של כ-7 מיליון שקל בשנת 2019
סוכני נסיעות
צילום: 123rf

כצפוי, הממשלה אישרה היום (א’) את מתווה הסיוע של משרד האוצר לענף התעופה בעקבות משבר הקורונה והפגיעה החריגה בענף התעופה הישראלי.
במסגרת אישור המתווה אושרו ההסכמים שנחתמו בין משרד האוצר לבין אל-על וישראייר, במסגרתם תרכוש המדינה בסכום מהוון וקבוע מראש, כרטיסי טיסה עבור עובדי מערך אבטחת התעופה, לתקופה של 20 שנה. סכום זה לא ישתנה אף אם יהיה שינוי בהיקף הכרטיסים הנדרש בהתאם להנחיות הביטחון.

בגין ההסכם עם אל-על תשלם המדינה כ-685 מיליון שקל ל-20 שנה, לעומת תשלום של כ-90 מיליון שקל בשנת 2019, ולישראייר תשלום של 52 מיליון שקל ביחס לתשלום של כ-7 מיליון שקל בשנת 2019.

משרד האוצר התנה את העברת הסכומים לחברות בכך שגם בעלי המניות יתרמו לחיזוק היציבות הפיננסית של החברות. על כן, המתווה כולל התחייבות של בעלי המניות לבצע הנפקת מניות להגדלת הון החברות בהיקף של 50% מסכום הסיוע שניתן לכל חברה, וכן התחייבות להימנע ממשיכת דיבידנדים ל-5 השנים הקרובות.

באוצר מציינים כי המתווה גובש לנוכח התארכות משבר הקורונה והפגיעה החריגה בענף התעופה, ובשל כך פעל משרד האוצר משרד האוצר להעמיד תכנית סיוע כלכלית שתאפשר תזרים מיידי שיקל על פעילותן של חברות התעופה בתקופה זו, והוא מחליף את המתווה שהוצע בעבר לאל-על להעמדת ערבות מדינה ייעודית להלוואה שתיקח מהבנקים.

שר האוצר, ישראל כ”ץ: ״מתוך הבנה שענף התעופה נמצא במצב קשה וייחודי, וכדי להבטיח את חוסנה של התעופה האזרחית בישראל, משרד האוצר יעניק סיוע שיקל על פעילות חברות התעופה בתקופה זו. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי לתת יד ולתמוך בהתמודדות עם השלכות משבר הקורונה”.

טיסת אל על מניו יורק לנתב"ג
מטוס אל על. צילום: עידו וכטל
ישראייר
מטוס ישראייר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

 

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

12 מחשבות על “בלון חמצן: הממשלה אישרה את מתווה הסיוע לתעופה הישראלית ומענקים לאל על וישראייר”

  1. מה הם יעשו עכשיו עם העובדים שלא פוטרו ונמצאים בחל״ת * שנה וארבע חודשים * ?

      1. שמוליק

        רק בגלל שיודעים שהמדינה תתמוך. החברה מנהגת בצורה חסרת אחריות עם תודעת שירות מעוררת בחילה

  2. נגמר לי החל״ת !

    עכשיו יחזירו כסף למי שרכש כרטיסי טיסה ולא טס ! יחזירו כסף לספקים שחייבים להם הרב כסף ! יוציאו לתוקף את תוכנית הפרישה ופיטורים של העובדים וישלמו להם ! ועובדים שנמצאים בחל״ת מה יעשו איתם ??? מה קורה עם העובדים שנמצאים בבית מעל לשנה ! חלאס לחל״ת ההסתדרות החדשה !

    1. חח אתה חיי בסרט.מחזירים עובדים לפי כמות עבודה.מה אתה רוצה שיחזירו את כל ה6 אלף עובדים בשביל כמה טיסות יומיות שיוצאות ריקות

  3. הכסף הזה ייבלע מהר מאוד. תזרים מזומנים אין. עתיד ורוד לא נראה באופק.

  4. אבסורד!
    חברות התעופה צריכות לשלם למדינה על אבטחת תעופה
    בזכותה 35% ישראלים טסים בהן.
    מאיפה השיגעון הזה לשלם לחברת ?
    שופרסל מקבלת סבסוד על השומר בכניסה

  5. הכסף נועד גם לפיטורי 2,000 עובדים, זה חלק מתנאי תוכנית ההבראה.

  6. יש כאן פספוס גדול של איחוד בעולם התעופה. אין מקום ל 3 חברות תעופה ישראליות , מי שחושב שהחברות ישרדו את התחרות טועה בגדול .

  7. מלכה רובין

    פתאום האוצר עוזר לאל על וישראייר???
    הכל פוליטי.אל על נקנתה ע”י הדתיים.ישראייר נקנתה ע”י רמי לוי-ליכודניק מובהק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה