בעלי האג”ח: ישראייר לא תימכר בפחות מ-110 מיליון שקל נטו

אופרן גם ב...
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
אתמול (א') הוגשו 5 הצעות לרכישת ישראייר, אף לא אחת מהן מגיעה בשלב זה לרמת המחיר שבעלי האג"ח של החברה מבקשים לקבל תמורתה. בסביבת בעלי האג"ח: "אנחנו לא מתכוונים להתפשר. אם לא נקבל את המחיר הרצוי, החברה לא תימכר"
נתב
מטוס ישראייר חונה בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ-זילברמן

אתמול (ראשון), המעוניינים ברכישת ישראייר הגישו את הצעותיהם לנאמן אי.די.בי, עו”ד אופיר נאור. כפי שפורסם כאן אתמול, הוגשו 5 הצעות לרכישת ישראייר אך לא אחת מהן מגיעה בשלב זה לרמת המחיר שבעלי האג”ח מבקשים לקבל תמורת ישראייר.

בסביבת בעלי האג”ח אמרו אמש כי “ישראייר לא תימכר בפחות מ-110 מיליון שקל נטו”. כלומר, יש למכור את ישראייר בכ-126 מיליון שקל. בנוסף, יש את 5 מיליון האירו שצריך להחזיר לחברה בגין הלוואה שלקחה ממנה אי.די.בי פיתוח וטרם החזירה. נראה שדרך מכירת דסק”ש, תוכל ישראייר לקבל חזרה כ-2.5 מיליון אירו, כך שמי שירכוש את ישראייר יצטרך לשלם רק כ-2.5 מיליון אירו בגין ההלוואה. כמו כן, יש כ-8 מיליון שקלים נוספים שאמורים להיות משולמים כמענק מכירה לטייסים ומנכ”ל ישראייר, אורי סירקיס – סכום שהרוכש העתידי יצטרך להוסיף. לסיכום, מי שירצה להפוך לבעלים של ישראייר יצטרך להביא כ-126 מיליון שקל.

עוד אומרים בסביבת בעלי האג”ח, “אנחנו לא מתכוונים להתפשר. אם לא נקבל את המחיר הרצוי, החברה לא תימכר. אם נצטרך, נמשיך להחזיק אותה ומבחינתנו לא יקרה כלום. אם מישהו חושב שהוא יוכל לרכוש את ישראייר בפחות מהמחיר שנקבנו – טועה. גם ככה שווי החברה הוא בהרבה יותר גבוה”.

בשורה התחתונה, נכון לעכשיו, נראה שההצעה של מוטי בן משה, מבעלי דור אלון והריבוע הכחול, היא ההצעה הגבוה ביותר מבחינת מזומן ובכלל. בן משה מציע לרכוש את ישראייר תמורת כ-100 מיליון שקל עם מזומן בסך של כ-80 מיליון שקל.

רמי לוי באמצעות חברת בי.ג’יי.איי השקעות נשאר עם ההצעה שהציע לא מכבר על סך של 70 מיליון שקל במזומן. לוי הציע עוד מניות וכתבי אופציה, כך שבעלי האג”ח יוכלו להגיע לעוד כ-20 מיליון שקל בעתיד. סך הכול ההצעה של לוי מעורכת בכ-92 מיליון שקל.

מתמודדת נוספת היא חברת כנפיים של תמי בורוביץ’ מוזס, בעלת השליטה לשעבר באל על, שהציעה, באמצעות גלובל כנפיים ליסינג , תשלום במזומן בסך של 31.6 מיליון שקל ועוד הנפקת אג”ח לחברה או סדרה חדשה של אג”ח למחזיקי האג”ח של החברה בסכום דומה. כך שההצעה עומדת על כ-60 מיליון שקל, מה שמעמיד אותה בנחיתות גדולה.

כמו כן, יש הצעה המוערכת בכ-80 מיליון שקל של אמנון סלע, מחברת סלע נדל”ן וקבוצת מסילות.

ההצעה החמישית היא של חברת ארקיע שמציעה למזג בין החברות, כאשר המחיר של ישראייר יהיה כ-130 מיליון שקל, של ארקיע כ-90 מיליון שקל כאשר החברה המאוחדת תסחר בבורסת ת”א. ארקיע סבורה שבדרך זו מחזיקי האג”ח יעלו את הערך של שתי החברות יחד עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. אולם, בעלי האג”ח מחפשים לקבל כסף במזומן ולא להיות בעלים של חברת תעופה.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר, בלינקדאין, באפליקציה וב-google.news

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

1 מחשבה על “בעלי האג”ח: ישראייר לא תימכר בפחות מ-110 מיליון שקל נטו”

  1. טייסת

    רק לא ארקיע ומשפחת בורוביץ
    אסור לחזור אחורה ולתת את ישראייר לחברות הכושלות האלו
    למכור לרמי לוי הכי טוב או לדור אלון .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה