אא

בעלי האג"ח דורשים מבנק ההשקעות הקנדי להציג ערבות עד תחילת השבוע

לאחר שאמש (חמישי) נחתה במפתיע הצעה חדשה לרכישת ישראייר תמורת כ-170 מיליון שקל, בעלי האג"ח דורשים ערבות גם מבנק ישראלי. המגיש מבקש להשלים את העסקה עד יום רביעי בטענה שהוא בחופשה פרטית. עו״ד המייצג אותו: "לא מאמין שמישהו משקיע זמן וכסף כדי לא לעשות עסקה"

ישראייר. צילום: עידו וכטל ישראייר. צילום: עידו וכטל
חברת ישראייר, העומדת למכירה, ממשיכה לעניין גורמים שונים המגישים הצעות נוספות לרכישתה. אמש, נחתה במפתיע במשרדו של עו"ד, אופיר נאור, הנאמן של אי.די.בי פיתוח, הצעה של בנק השקעות קנדי וחברה אוסטרלית. בנק ההשקעות הקנדי, Waviah Capital, הנמצא בבעלות הישראלי, ד"ר שלמה עובדיה, יחד עם חברת אמרוק אוויאשן האוסטרלית, הגישו הצעה לרכישת החברה על סך של כ-170 מיליון שקל. ההצעה כוללת גם וויתור על החוב של אי.די.בי פיתוח לישראייר בסך של כ-10 מיליון שקל, וכן עוד כ-7 מיליון שקל בונוסים שישראייר צריכה לשלם לעובדים על סגירת העסקה. בתחילת השבוע, עו״ד יורם ראבד, שנשכר ע"י בנק ההשקעות שבבעלות עובדיה לצורך העסקה, יצר קשר עם הנאמן ואנשי ישראייר והביע התעניינות. למרות זאת, רק אתמול, מספר שעות לאחר אסיפת האג"ח, התקבלה ההצעה עם הסכום המפתיע. בנק ההשקעות Waviah Capital, עוסק באופטימיזציה של נכסים בכל הקשור לניהול נדל"ן, מימון מיוחד למטוסים, פרמיה לביטוח חיים ורכישות אמנות ועוד. כעת, בעלי האג"ח דורשים ערבות בנקאית כבר בתחילת השבוע על כל הסכום מבנק ישראלי, אך עו״ד יורם ראבד ביקש לאפשר לחברה להשלים את העסקה עד יום רביעי, בטענה שעובדיה נמצא כעת בחופשה פרטית. עובדיה, כלל לא שוחח עד כה עם אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר, לעומת שאר הרוכשים שניהלו עמו שיחות רבות כדמות המפתח בחברה וחלקם אף דרשו בהצעתם את הישארותו בחברה בעתיד. כזכור, שלשום (רביעי), המליץ הנאמן לבית המשפט לקבל את הצעת הרכישה של רמי לוי, תמורת 75 מיליון שקל במזומן ועוד 26 מיליון שקל תוך שנתיים. מבחינת בעלי האג"ח, באסיפה שערכו אתמול, חלקם ציינו כי בכוונתם לתמוך בהצעה של חברת כנפיים ותמי בורוביץ', ולא בהצעת רמי לוי עליה המליץ הנאמן. כמו כן, חלקם כלל לא העלו את האפשרות להמתין עם מכירת החברה ולבדוק אפשרות של הפרטה.

מחזיקי האג”ח הודיעו כי יתכנסו ביום שני הקרוב לאסיפה נוספת במהלכה יצטרכו לבחור בין כלל ההצעות לרכישת החברה, ביניהן: ההצעה של קרן פורטיסימו, חברת שלדות ואמנון סלע, חברת כנפיים של תמי בורוביץ’, דור אלון ואנרגיה של מוטי בן משה, בי.ג’י.איי של רמי לוי ובנק ההשקעות הקנדי, Waviah capital, יחד עם חברת אמרוק אוויאשן האוסטרלית. בסופו של דבר, בית המשפט יהיה זה שייתן את המילה האחרונה וייקבע מי ירכוש את החברה.

עו"ד ראבד, מסר לפספורטניוז: "לא מאמין שמישהו משקיע זמן וכסף כדי לא לבצע את העסקה בפועל, הם יצטרכו להוכיח את כוונתם".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: