נורוויג'ן אייר: בעלי האג"ח הסכימו לדחות פרעונן

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
חברת הלאו-קוסט נורוויג'ן אייר ביקשה בשבוע שעבר דחייה בפרעון של אג"ח מנושיה. החברה התחייבה בתמורה לשלם פרמיה נוספת על האג"ח ובנוסף הפקידה כערבות את הסלוטים שלה בשדה התעופה גטוויק בלונדון

מחזיקי אגרות החוב של חברת הלאו-קוסט נורוויג'ן אייר נענו לבקשת החברה והסכימו לדחות את פרעונן של האג"ח בהיקף של 380 מיליון דולר בשנתיים. ההודעה של החברה בתחילת השבוע הניבה עליה בשערי מניותיה.

הנהלת חברת התעופה התחייבה בתמורה לשלם פרמיה נוספת על האג"ח וגם הפקידה כערבות את הסלוטים שלה בשדה התעופה גטוויק בלונדון. החברה התחייבה גם לצמצם את הוצאותיה בהיקף של למעלה ממאתיים מיליון דולרים עוד השנה.

בשבוע שעבר דווח כאן כי נורוויג'ן אייר, ביקשה את הדחיה ממחזיקי האג"ח שאמורות היו להיפדות בדצמבר השנה ובאוגוסט 2020. החברה, שנוסדה ב-1993 היא חברת הלאו-קוסט השלישית באירופה אחרי ריינאייר ואיזיג'ט. היא צמחה במהירות אך נאלצה להאט ואף לעצור את התהליך הזה ששאב מאות מיליוני דולרים.

בשנת 2012, החליטו מנהליה להיכנס כחברת לאו-קוסט לקו הטרנס אטלנטי ולהרחיב את פרישתה. רק ב-2018 היא הוסיפה 35 קווים לרשת שלה וגם נתב"ג נכלל בהם. במקביל עם כניסתה לקו האטלנטי, החברה הזמינה 222 מטוסים וכמובן שהזמנה בסדר גודל כזה – הגדולה בתולדות התעופה האירופית – יש לה מחיר. היקף חובותיה לא הותיר לה מרחב נשימה ובמשבר הראשון שאליו  נקלעה התברר שהיא מתקשה להחזיר את חובותיה.

בנוסף, נורבג'יאן אייר נאלצה להפסיק טיסותיה בין אירלנד לצפון אמריקה כאשר נאלצה לקרקע את 18 מטוסי הבואינג 737-MAX שלה. ערך המניה של החברה צנח השנה בכ-65%.

 

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

  • flying sport 2020

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.