אא

זה היה צפוי: המיליארדר קני רוזנברג בדרך להיות הבעלים הרשמי של אל על

לאחר שקיבל אזרחות ישראלית, אביו של אלי רוזנברג, בעל השליטה הנוכחי, בדרך להפוך בעל השליטה הרשמי באל על. רוזנברג האב: "השקענו באל על ממניעים ציוניים, אבל אנחנו גם מאמינים בהצלחתה העסקית. מינוי הנהלה ודירקטוריון מנוסים אפשרו לאל על להמשיך ולהיות חברת התעופה הלאומית של ישראל"

אלי רוזנברג, הבעלים החדש של אל על. צילום: בן חורין אלכסנדרוביץ אלי רוזנברג, הבעלים החדש של אל על. צילום: בן חורין אלכסנדרוביץ
לאחר שהשלים את תהליך ההתאזרחות שלו בישראל, המיליארדר קני (נפתלי) רוזנברג, בדרך להיות בעל הבית הרשמי של חברת אל על באמצעות חברת "כנפי נשרים תעופה" המחזיקה 42.9% ממניות אל על. קני רוזנברג הוא אביו של אלי רוזנברג, בן ה-27, בעל השליטה הנוכחי בחברה. רוזנברג הבן, עלה לארץ מארה"ב לפני כ-6 שנים ועד לא מזמן למד בכולל. הפיכתו של אביו לבעל השליטה באל על הייתה שאלה של זמן, מתי ישלים את תהליך האזרחות שלו. לאחר שהמדינה אישרה לרוזנברג האב את האזרחות הישראלית ולאחר שהמדינה, המחזיקה במניית זהב באל על, אישרה לו בעקבות כך להפוך לבעל השליטה באל על, חברת התעופה מדווחת לבורסה לניירות ערך בתל אביב: "התקבלה במשרדה הסכמת מחזיק מניית המדינה המיוחדת לכך כי קנת' ניל רוזנברג ואלי זכריה רוזנברג, ירכשו ויחזיקו באמצעות כנפי נשרים תעופה בע"מ, מניות של החברה לרבות בשיעור המקנה להם או לאחד מהם ולכנפי נשרים שליטה בחברה. על בעלי ההיתר וכנפי נשרים לקיים את תנאי והוראות הסכמה זו. יצוין, כי אין כל התייחסות או מגבלה על קנת' רוזנברג כגורם מממן בהסכמה זו וכן כי אין תנאי בהסכמה זו המגביל את בעלי ההיתר או מי מטעמם להתמנות כדירקטורים או כנושאי משרה בחברה". רוזנברג האב, שיוכל להצטרף לדירקטוריון החברה, מסר: "השקענו באל על ממניעים ציוניים, אבל אנחנו גם מאמינים בהצלחתה העסקית; מינוי הנהלה ודירקטוריון מנוסים אפשרו לאל על להמשיך ולהיות חברת התעופה הלאומית של ישראל". קני (נפתלי) רוזנברג הוא זה אשר מימן את רכישת השליטה באל על. היקף השקעתו באל על, כולל בהנפקה המיועדת, עולה על 650 מיליון שקל. רוזנברג הוא המייסד והמנכ"ל של רשת מרכזי בריאות הפרוסה ברחבי ארצות הברית, ובפרט במדינת ניו יורק. רשת מרכזי הבריאות, אותה הקים רוזנברג בשנת 1996, כוללת יותר משבעים חברות, מעסיקה כ-35,000 עובדים, ומטפלת ביותר מחצי מיליון איש בשנה. לרוזנברג וצוותו הבכיר גם ידע רב, וניסיון ארוך שנים ומוצלח מאד, בהבראת חברות בהיבט התפעולי והכספי.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלאלי רוזנברג

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: