בקרוב: הסוכנים בארץ יורשו להציע חופשות ללא זכות ביטול

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin
ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שניה ושלישית את החוק לפי הסוכנים יוכלו להציע שירותי תיירות בחו"ל עם אפשרות ביטול, לצד חופשות ללא אפשרות ביטול. ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות. חכ' סמוטריץ: "ההצעה תשמור על הצרכן ותסייע לסוכני הנסיעות להתמודד עם העולם החדש"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי), הצעה לתיקון חוק הגנת הצרכן שתאפשר למשרדי הנסיעות להציע לצרכנים עמם הם מתקשרים בעזרת מכר מרחוק, לבחור בין שתי חלופות:

1. שירות תיירות הכפוף להוראות חוק הגנת הצרכן (הכולל זכות ביטול בתוך 14 ימים עם החזר מלא).
2. שירות תיירות הכפוף לתנאי הביטול של נותן השירות בחו״ל, גם אם הוא מגדיר את העסקה כבלתי ניתנת להחזרה (non refundable) ובלבד שהשירות ניתן במלואו מחוץ לישראל.

על פי הצעת החוק אותה יזם ח’כ סמוטריץ, סוכני הנסיעות ואתרי התיירות יוכלו להציע גם שירותי תיירות בחו”ל עם אפשרות ביטול, לצד חופשות ללא אפשרות ביטול.
עוד עולה מהצעת החוק, כי הסוכנים ואתרי התיירות יחויבו להבהיר לצרכן את ההבדל בין ההצעות.
ההצעה תיכנס לתוקף 30 יום לאחר פרסומה ברשומות.
עד כה, משרדי נסיעות היו רשאים להציע ללקוחותיהם שירותי תיירות בחו״ל המוגדרים כ-Non Refundable רק בעסקאות “פנים מול פנים” שנערכו במשרד הנסיעות. התיקון שהתקבל יאפשר להציע שירותים אלה גם בעסקאות מכר מרחוק בטלפון, באינטרנט וכד׳.
הצעת החוק לקריאה שניה ושלישית במליאה והוראות התיקון ייכנסו לתוקף חודש ממועד פרסומו.
יו״ר ועדת הכלכלה חה״כ איתן כבל ויוזם הצעת החוק חה״כ בצלאל סמוטריץ׳ הודיעו כי יגישו בקשה לבחינת הרחבת התיקון גם למכירת טיסות יוצאות מישראל ולינות בבתי מלון בישראל.

יו”ר הועדה איתן כבל אמר לאחר אישור הצעת החוק: “העולם החדש שינה את ענף התיירות מקצה לקצה – סייענו לצרכנים שיוכלו לרכוש חבילות נופש זולות יותר ולא אפשרנו כרסום בזכות לביטול עסקה.
ח”כ סמוטריץ מסר’: “ההצעה תשמור על הצרכן ותסייע לסוכני הנסיעות להתמודד עם העולם החדש”.
חני סובול, מנכ״לית התאחדות משרדי הנסיעות: “אני מבקשת לברך את חה״כ סמוטריץ’ על היוזמה המבורכת ועל המאמצים שהשקיע בקידום הצעת החוק. חה”כ סמוטריץ’ פעל באומץ רב תוך הבנת צרכי השוק והשינויים הטכנולוגיים מרחיקי הלכת שחלו בו בעשור האחרון, המחייבים את התאמת הרגולציה לטובת הצרכן. אני מבקשת להודות גם ליו״ר הוועדה חה״כ כבל, שהשקיע ממיטב זמנו ומרצו בניהול יעיל של דיונים מורכבים ורבי משתתפים. ממחקר שעשינו עם מכון סמית עולה, כי 68% מהצרכנים הרוכשים שירותי תיירות באתרי אינטרנט זרים (לרבות אתרים של חברות תעופה זרות), כלל לא מודעים לכך שאותם גופים רואים עצמם פטורים מתחולת הוראות חוק הגנת הצרכן. המשמעות היא שבבואם לבטל עסקה הם נוחלים מפח נפש”
סובול הוסיפה ואמרה: “החוק שעבר, המחייב גילוי נאות, יאפשר למשרדי הנסיעות בישראל להציע ללקוחות הישראלים מגוון רחב יותר של מוצרים ומחירים ויקל על אותם לקוחות בכך שתנאי הביטול של כל שירות יהיו ברורים וגלויים מראש”.

עקבו אחרי פספורטניוז בפייסבוק, בטוויטר וגם, באפליקציה

שיתוף ב email
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב linkedin

השאירו תגובה לפוסט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

רוצים לדעת כל מה שחם בעולם התיירות והתעופה?

הצטרפו לשירות הניוזלטר שלנו לקבלת עדכונים 24/7

פרסומים נוספים מאותה קטגוריה

  • flying sport 2020
  • תא לחץ

כתבות פופולריות

החדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה

אני מעוניין לקבל חדשות, עדכונים והודעות פרסומיות מפספורטניוז.